בית הלל: אסור לציונות הדתית להשתתף בהפגנת החרדים - סרוגים

בית הלל: אסור לציונות הדתית להשתתף בהפגנת החרדים

ארגון רבני בית הלל פרסום היום קריאה לפיה "השתתפות ציבור דתי-לאומי בהפגנה המתוכננת, סותרת את ערכי היסוד של הציונות הדתית" גם רבני צהר פרסמו כי "הכרזה כי חובת השרות הצבאי על פי חוק, דומה לגזירות המן - "כי נמכרנו עמי ועמי" או לגזרות שמד היא חלול הקודש ותורת ישראל"

author-image
בית הלל: אסור לציונות הדתית להשתתף בהפגנת החרדים
  השתתפות בהפגנה סותרת את ערכי הציונות הדתית (לוגו בית הלל)

מול קריאתם של ראשי ישיבות הסדר להשתתף בעצרת החרדים ביום ראשון, הוציאו היום ארגוני הרבנים 'בית הלל' ו'צהר' הודעות הקוראות שלא להשתתף בהפגנה.

"אחד מערכי היסוד של הציונות הדתית הינו השילוב בין לימוד תורה לשירות בצבא. אנו מאמינים בכל מאודנו בערך לימוד התורה, אך מתנגדים בתוקף להשתמטות ציבורית משירות צבאי." כותבים רבני בית הלל.

"עם ישראל עדיין מצוי במצב של מלחמת מצווה ואשר על כן יש חובה הלכתית לשרת בצבא החלה על כל האזרחים כאחד "אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה". במהלך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל, הוכיחה הציונות הדתית, כיצד ניתן למסור את הנפש הן על התורה והן על המדינה, בשילוב ערך התורה עם התרומה הצבאית. אנו קוראים לציבור החרדי לנצל את ההזדמנות ההיסטורית להשתתף בזכות לשרת את העם במסגרות המיוחדות שבונה הצבא עבור כך." מוסיפים הרבנים.

ביחס להשתתפות המגזר הסרוג בהפגנה, כותבים ב'בית הלל': "השתתפות ציבור דתי-לאומי בהפגנה המתוכננת, סותרת את ערכי היסוד של הציונות הדתית ולכן אנו קוראים לכל מי שמאמין במשנתה של הציונות הדתית שלא להשתתף בהפגנה. אנו תומכים במאמצי הממשלה להביא לשוויון בנטל אך קוראים לפעול במתינות וברגישות בסוגיה מהותית זו של גיוס החרדים, להרבות בהידברות ולמעט בכפייה."

גם בארגון רבני צהר הביעו הסתייגות מהשתתפות עם החרדים בהפגנה: "ארגון רבני צהר רואה בלימוד תורה מצווה גדולה וערך עליון לזהותה היהודית של מדינת ישראל. בד בבד, רבני צהר רואים בשרות הצבאי מצוה מהתורה וחובה מוסרית שהתורה עצמה העידה עליה ("האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה"), ומצווה של שותפות בעזרת ישראל מיד צר.", נכתב בהודעה שפרסם היום הארגון.

"הכרזה כי חובת השרות הצבאי על פי חוק דומה לגזירות המן – "כי נמכרנו עמי ועמי" או לגזרות שמד היא חלול הקודש ותורת ישראל. מדינת ישראל היא מרכז התורה הגדול ביותר שקם לעם היהודי מאז מעמד הר סיני. השוואה כלשהי בין החלטות לגיטימיות, צודקות או לא צודקות, של ממשלת ישראל בדבר חובת הגיוס לצה"ל לגזירותיהם של שונאי ישראל במהלך ההיסטוריה היא עיוות היסטורי ומוסרי וחילול של מקדשי שם שמיים במהלך הדורות – ודומיה, היא מעילה בקודשי עם ישראל, וחילול התורה והמצווה. אנחנו קוראים לאנשי הציבור להגיע להסכמה שתשמר את עולם התורה ותבטיח את בטחונה של מדינת ישראל, מתוך כיבוד הדדי" נאמר בהודעת הרבנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
זה בסדר, גם טומי ויאיר לפיד לא באים
איפכא מסתברא | 28-02-2014 15:19
כמו גם המן פרעה ושאר מרעין בישין
2
צהר לא כ"כ מתנגדים
יצחק | 28-02-2014 15:19
מה שנשמע מדבריהם היא דיון על מסר של הרבה חרדיתץץץ אבל רשמית זו עצרת תפילה לקיום עולם התורה ובודאי זה ההקשר של רבני הצהד שהולכים..
3
הבירור הגדול החל, מי ירא שמיים ומי חילוני!
אין אמצע חברים | 28-02-2014 15:29
4
"רבני" בית הילל. זה לא כבוד גדול בשבילנו...
מאירי | 28-02-2014 16:27
...אם לא תבואו.
5
"רבני" "צוהר" ו"בית הלל" ממש ליצנים של פורים
רון | 28-02-2014 17:00
אוירה פורימית....
6
אל תדאגו נסתדר בלעדיכם
אוריה | 01-03-2014 20:33
ולא נרגיש בחסרונכם
7
זו פעם ראשונה. . . . . .
יוסי | 01-03-2014 21:18
שאני רואה שרבני בית הלל אומרים שאסור. . . .. אשמח לשמוע תגובות yilevi@neto.net.il
8
מדהים!! כשיש מחלוקת, צד אחד יכול לכפות את עמדתו???
אודי | 01-03-2014 21:38
גם אם אנו סבורים שיש מצוה בגיוס, האם יש לנו סמכות לכפות את עמדתנו על מיש חולק על כך?
9
דתי לאומי או דתי
חרדי גאה | 01-03-2014 22:45
הדתי היא לפני הלאומי, לכן מי שמצטרף מחר לעצרת הוא נותן כוח ללומדי התורה ומצדיק את הדתי, מי שלא- יישאר עם הלאומי לבד וכו'... "שאי סביב עיניך וראי" איזו דרך צדקה כו', באיזה ציבור יש פחות לומדי תורה, באיזה ציבור יוצאים להפגנה החברתית והפרוצה בתל אביב ואין מוחין וכשיוצאים למען התורה מוחין וכו', היכן יש ערך לתורה והיכן לא... "תורה תורה חגרי שק"... הגראי"ה קוק הגראי"ה קוק חגור שק...
10
חילוני פשוט
חחח | 02-03-2014 0:29
יפה שדווקא החרדים גרמו לכם לומר שיש דבר שאסור אתם פשוט בושה ליהדות אם בא לכם תצהירו בגאון שאתם רפורמים-חילונים-וכד"ו ואל תביישו את כל הציונות הדתית
11
בטוח שדתן ואבירם היו מרבני צהר
לאומי לשעבר דתי להיום | 02-03-2014 2:02
שהרי = כאשר משה רבינו קורא להם הם אומרים "לא נעלה" (קרח פרק ט"ז פסוק י"ב) ונראה לכם שלהם לא היה תירוצים= חחחחח היה ועוד איך... הפסוקים בהמשך! אנחנו הרי ציונים ולא הבאתה אותנו לארץ זבת חלב ודבש..... בינו נא זאת "רבני"........ אבל האמת שזאת עצרת של אוהבי תורה ולא של שונאי תורה אז באמת .... אין לכם מה לעשות שם
12
גם הרב אפרתי מצטרף כנראה לבית הלל
| 02-03-2014 8:15
בלחץ הפייסבוק!