השופטים אסרו לחבוש כיפה: "חוצפה שאין כדוגמתה" - סרוגים

השופטים אסרו לחבוש כיפה: "חוצפה שאין כדוגמתה"

יו"ר מרכז אליצור אלי עציון מגיב על הנחיית איגוד השופטים בכדורגל לאסור על חבישת כיפה לשחקנים דתיים: "דרישה לא לגיטימית, בטח לא במדינת ישראל"

author-image
השופטים אסרו לחבוש כיפה: "חוצפה שאין כדוגמתה"
  לא יוכלו לבוא עם הכיפה למשחק. שחקני ברצלונה (פלאש90)

יו"ר מרכז אליצור אלי עציון תוקף בחריפות את האיסור שהטילו היום איגוד השופטים בכדורגל לפיו אסור לשחקנים לשחק כשכיפה על ראשם.

אתרי הספורט פרסמו היום את ההנחיה החדשה אותה הסביר מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר: ”מבחינתנו זה לא משהו אישי לשחקן או לדת. זה כמו ששחקן ערבי יעלה עם כאפייה, גם פיפ"א נדרשה לעניין הזה ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר. אנחנו מכירים הרבה ספורטאים דתיים, יש עוד אנשים חוץ ממנו והם מורידים את הכיפה למשחק ומחזירים אחר כך."

"כרגע זה חוקי המשחק ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר בעניין הזה. אנחנו לא רוצים לפגוע, אנחנו דווקא מאוד מכבדים את הדת, אבל זה משהו שיכול להיות בעייתי. הדת היהודית היא לא היחידה ויש גם מוסלמים ולכל דת יש את הסממנים שלה ואנחנו שומרים את זה מחוץ למגרש". מצוטט טפר באתר One.

מי שלא מוכן לקבל את ההנחיה החדשה הוא יו"ר מרכז אליצור החדש אלי עציון שאומר: "כמי שעומד בראש מרכז ספורט דתי אני חושב שזו חוצפה שאין כדוגמתה שראש איגוד השופטים במדינת היהודים יוציא הנחייה כזו. לא ייתכן כי במדינה יהודית ייאסר על שחקנים לשמור על זהותם היהודית בכל דבר ועניין."

לדברי עציון, "הוראה כזו תרחיק את אלפי הספורטאים הדתיים המעוניינים לקחת חלק במשחקי הכדורגל. כידוע הציבור הציוני דתי מעוניין להיות חלק מהחברה הישראלית ולהשתלב בכל המסגרות, אמירות ואיסורים כאלו יאלצו אותנו להקים מסגרות חלופיות בהן יוכלו הספורטאים הדתיים לשחק על פי אמונתם. דרישה כזו היא לא  לגיטימית, בטח לא במדינת ישראל."

עציון הוסיף כי יפנה ליו"ר ועדת החינוך והספורט בכנסת וכן לשרת הספורט על מנת שיתערבו בנושא באופן מיידי.

אין זה המקרה הראשון בו איגוד שופטים מתערב בהחלטות נגד שחקנים דתיים. איגוד הכדורסל האירופי פיב"א אסר על שחקנית הכדורסל הדתית נעמה שפיר ללבוש חולצה קצרה מתחת לגופיית המשחק, אותה ביקשה ללבוש מטעמי צניעות. בעקבות ההוראה, נבצר משפיר לשחק באליפות אירופה בכדורסל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איזה שטויות
ah | 02-01-2014 18:35
אלו הנחיות איגוד הכדורגל הבינלאומי. וזה לא נגד הדת היהודית ולא שום דבר קרוב. סתם תקן בינלאומי שהוסכם על החברים וביניהם נציגי ישראל. כך תמיד היה ומי שלא מתאים ...
2
מה איכפת לנו מהפישסטים האלה הם לא חלק מאתנו
מה איכפת לנו | 03-01-2014 8:33
מה איכפת לנו מהפישסטים האלה הם לא חלק מאתנו