'חפשי עיניים טובות': מעט על הצד הפוגע בתאונות דרכים

'חפשי עיניים טובות': מעט על הצד הפוגע בתאונות דרכים

'חפשי עיניים טובות' הוא ספר מדהים שמציג את הצד הפוגע בתאונות הדרכים ושם אותו במרכז הבמה | "יש בספר הזה הרבה מעבר לסיפור תאונת הדרכים זה בעיקר ספר על התמודדות מול קשיים, ועל מערכות יחסים שנבחנות ומתערערות"

'חפשי עיניים טובות': מעט על הצד הפוגע בתאונות דרכים
  (צילום: שאטרסטוק)

לכל תאונת דרכים יש שני צדדים, הנפגע והפוגע. הסיפור של הנפגע הוא תמיד קשה יותר ולרוב טרגי ועצוב.

ויש גם את הצד של הפוגע שפחות נשמע ונראה. 'חפשי עיניים טובות' הוא ספרה הראשון של נעמה מוזס. מוזס בחרה בחירה אמיצה לספר את סיפורה של איילת שפוגעת בנער שחצה את הכביש והפגיעה הזו מטלטלת את חייה. זו בחירה אמיצה כי לרוב נוח לנו לומר שהנהגים הפוגעים צריכים לחיות עם מה שעשו ולקחת אחריות אבל גם הם אנשים אנושיים, כמוני וכמוכם, שחייהם התהפכו עליהם בבת אחת.

איילת היא פסיכולוגית חינוכית בבית הספר שעוסקת בסיוע לתלמידים שנמצאים במצוקה רגשית ודווקא היא מוצאת את עצמה מתקשה להתמודד עם המצוקה שהיא חווה בעצמה. התאונה מכניסה את איילת למערבולת עם האנשים הקרובים אליה, מיכאל בעלה, אמא שלה, אחותה, השותפים בעבודה והחברות הקרובות.

(באדיבות: נעמה מוזס)

איילת מתמודדת עם אירוע התאונה ודרכו נבחנות מערכות היחסים שלה ועולם הערכים שלה. מתחדדת השאלה וההכרה מי האנשים שעליהם היא יכולה לסמוך ואלה שלא, מי האנשים ששמים לב למה שעובר עליה ואלה שלא. מיכאל והיא צפויים לצאת לרילוקיישן בשוויץ והתאונה עלולה לשבש את התוכניות שלהם ואיילת מתקשה לספר למיכאל על הבעיה שנוצרה.

הם מתרחקים ושניהם מרגישים שהצד השני לא מספיק רגיש ושם לב. נהג שפגע באדם אחר נשלל רישיונו ורכבו נלקח לבדיקה לכמה ימים. ברור שביחס לנפגעי תאונות דרכים זה קושי קל אבל הוא עדיין קושי שיש לחיות איתו ולהמשיך לנהל שגרת חיים עם ילדים, בן זוג ועבודה. איילת מנסה כמיטב יכולתה להמשיך לנהל את חייה מול המציאות החדשה הזו.

עוד באותו נושא

ארווין יאלום ובת זוגו כתבו ספר יחדיו והתוצאה מרגשת

ויש כמובן את תחושת האשמה הגדולה שמלווה את איילת. היא לא מצליחה לישון בלילות, היא מנסה לבקר את הפצוע בבית החולים, להגיע אל משפחתו ולדבר איתם. אך כל הניסיונות הללו נהדפים ומלווים בהאשמות וצעקות ולפעמים אפילו יותר מזה. מאוד אהבתי את הבחירה של מוזס לספר את הסיפור מהצד השל איילת, זו שפוגעת בתאונת דרכים.

צד שלא מקבל תשומת לב ואפילו מושתק בגלל הנטייה של רובנו לראות בהם אחראיים ואשמים (מה שנכון ומוצדק) ולא את האנושי שבהם. יש בספר הזה הרבה מעבר לסיפור תאונת הדרכים זה בעיקר ספר על התמודדות מול קשיים, ועל מערכות יחסים שנבחנות ומתערערות. על חשיבות התקשורת בין אנשים, על תשומת לב לאחרים, ועל כך שכולנו יכולים להיות איילת ברגע אחד מכל מיני סיבות.

'חפשי עיניים טובות', נעמה מוזס, 290 עמ', הוצאה עצמית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו