מועצת הרבנות הראשית תמשיך לקדנציה נוספת - סרוגים

מועצת הרבנות הראשית תמשיך לקדנציה נוספת

בפגישה בין סגן שר הדתות וח"כים מהמפלגות החרדיות הוחלט לקבל את בקשת הרבנים הראשיים לפיה 10 חברי מועצת הרבנות הראשית המכהנים כיום ימשיכו בתפקידם לקדנציה נוספת

author-image
מועצת הרבנות הראשית תמשיך לקדנציה נוספת
  תמשיך לעוד קדנציה. מועצת הרבנות הראשית (פלאש90)

מועצת הרבנות הראשית הנוכחית תמשיך לקדנציה נוספת.

אתר 'כיכר השבת' פרסם בצהריים (ד') כי היום כינס סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן את נציגי המפלגות החרדיות והדתיות לישיבה בלשכתו בה הוחלט על הסכמה בדבר הבחירות למועצת הרבנות הראשית לישראל.

על פי ההסכמה הבחירות שאמורות היו להתקיים בשבוע הבא, יבוטלו ככל הנראה, משום  שנקבע בין הצדדים, כי רק 10 רבנים יגישו את מועמדותם לתפקיד, כפי מספר המקומות במועצה.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

על המגעים בין החרדים ובין הבית היהודי בכל הנוגע לבחירות למועצת הרבנות, דיוחנו כבר בתחילת השבוע, אז העלנו אפשרות לדיל משולש בין ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה. אלא שאז הגיעה בקשתם של הרבנים הראשים לישראל, הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף, להגיע להסמכה בדבר הבחירות כדי למנוע את המחלוקת והקמפיינים כפי שנוהלו בבחירות לרבנים הראשיים.

הרבנים הציעו, כי כל המפלגות יתמכו ב'הקפאת המצב' במועצת הרבנות הראשית, וכי רק הרבנים המכהנים כיום במועצת הרבנות הראשית, יגישו את מועמדותם ובכך תהפכנה הבחירות למיותרות.

משהו ישן ימשיך: הציונות הדתית תהיה במיעוט גם במועצת הרבנות הראשית הבאה

מי שיהנה מההחלטה הוא הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו, שלפי הפרסומים היה מחוץ לדיל של הבית היהודי, וכעת ימשיך לכהן במועצת הרבנות הראשית. הרב מיכה הלוי והרב צפניה דרורי, כמו גם הרב אריאל, לא יצורפו למועצת הרבנות הראשית, בה מכהנים כיום הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו, מטעם הציונות הדתית.

כזכור, בארגון צהר בראשו עומד הרב דוד סתיו, אמרו ל'סרוגים' כי הם אינם מתכוונים להציג מועמדים מטעמם למועצת הרבנות הראשית.

בשורה התחתונה, השארת המצב במועצת הקיים ברבנות הראשית, תמשיך את המצב בו ישנם רק 3 רבנים ציוניים דתיים, מתוך 16 הרבנים הכוללים את שני הרבנים הראשיים, 4 רבני הערים הגדולות ועוד 10 רבנים שנבחרים על ידי ה'גוף הבוחר' את הרבנים הראשיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אלי בן דהן, למה שלחנו אותך לשם??????
ניסים | 02-10-2013 21:23
לא שתתחנף לשסניקים, תשאיר את כל העובדים שלהם במשרד הדתות ותמכור את הרבנות הראשית