תושבי תל אביב התעוררו לטרנד חדש-ישן: קהילה יהודית ישראלית - סרוגים

תושבי תל אביב התעוררו לטרנד חדש-ישן: קהילה יהודית ישראלית

תושבי מרכז תל אביב התעוררו לפרסום ססגוני ותוסס למשהו "חדש ישן", אלפי בלונים נתלו על מכוניות ברחובות מרכזיים ועשרות אלפי עלוני מידע חולקו בתיבות הדואר תחת הכותרת: "יוצרים קהילה יהודית ישראלית". בשלב ראשון מוזמנים התושבים לחמישה בתי כנסת מרכזיים בשכונות בהם מתקיימת חברה וקהילה תוססת

author-image
תושבי תל אביב התעוררו לטרנד חדש-ישן: קהילה יהודית ישראלית
  בלונים על רכבים בסמוך לכיכר רבין

תושבי מרכז תל אביב מתעוררים בימים האחרונים לפרסום ססגוני ותוסס למשהו "חדש ישן", אלפי בלונים נתלו על מכוניות ברחובות מרכזיים ועשרות אלפי עלוני מידע חולקו בתיבות הדואר תחת הכותרת: "יוצרים קהילה יהודית ישראלית".

"הרעיון", מסביר לסרוגים דוד, אחד מיוזמי הפרויקט המתגורר בסמוך לכיכר המדינה בעיר, "הוא ליצור תחושה של טרנד כלל תל אביבי. כמו ש'צהר' הפכו את תפילת יום כיפור למשהו שכולם מגיעים אליו- אנחנו רוצים לחשוף את הציבור למה שקורה מעבר ליום כיפור ולחבר אותו אל כלל הפעילות הקהילתית שהיא עשירה ומותאמת לכולם."

"בדיוק כמו שבחו"ל- כל הציבור מגיע לבית הכנסת ובמזרח- כל ישראלי מגיע לבית חב"ד- כי זה מקום שמצד אחד מחזק את הזהות היהודית ומצד שני חוויתי וחברתי, כך בתל אביב, יש בתי כנסת שיש סביבם חברה וקהילה תוססת."

בלונים מוצמדים לרכבים החונים בכיכר המדינה בתל אביב

חמשת הקהילות אליהן מוזמנים התושבים מחולקים לפי אזורי המגורים: התושבים הגרים ליד כיכר המדינה מוזמנים לקהילת 'היכל יהודה' הסמוכה של יוצאי סלוניקי, תושבי מגדלי אקירוב, ושיכון צמרת מוזמנים לבית הכנסת 'מגורים' הסמוך, וכך הלאה כשתושבי דיזינגוף ושיינקין מוזמנים לקהילת 'ראש יהודי', ועוד.

חלק מבתי הכנסת בהם מתקיימות הפעילויות הן זכר לימים עברו בהם מספר חובשי הכיפה בתל אביב היה משמעותי והתרוקן בעשורים האחרונים, אך נראה כי בשנים האחרונות ישנה מגמה של משפחות דתיות לחזור לעיר 'החילונית'.

בשלב ראשון מזמינים המארגנים של קהילה יהודית ישראלית את התושבים לתפילות ראש השנה, יום הכיפורים ולהקפות של שמחת תורה, אך הפעילות מתקיימת גם באמצע השבוע: "יש לנו פעילות לכל גיל- במקומות מסויימים יש חוג דרמה שבו הילדים יוצרים סרטים של סיפורי התורה, במקומות אחרים סדנאות אימון לרווקים ורווקות, הרצאות בנושא הורות יהודית ואפילו הרצאות ושיעורים לבני הגיל השלישי…", מספר דוד.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

כיכר רבין

הארגון החדש הוא שיתוף פעולה של מספר גרעינים ועמותות הפועלות בעיר בהם: 'קשר', 'ראש יהודי', הישיבה הגבוהה תל אביב מעלה אליהו, בתי הכנסת ועוד.

"זה לא ארגון גג חדש, זה שיתוף פעולה פורה בין בתי כנסת שיש בהם אוירה קהילתית ושעריהם פתוחים לציבור הרחב, כל אחד והסגנון שלו, כל אחד והאופי שלו- וזה הדבר היפה- שכל אחד יכול לבחור מה מתאים לו, איפה שמתאים לו…" מסכם דוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אכן קהילה יהודית ישראלית נטולת רגשי אשמה מאמינה בעצמה !
יהודים ללא חרדים | 08-09-2013 12:06
2
משהו חדש מתחיל סוף סוף בתל אביב?
| 08-09-2013 12:51
3
ימות המשיח בגדול. כל הכבוד לדוד.
יפהיבנאל | 08-09-2013 19:26
4
קשר עם דוד
אבי | 09-09-2013 7:56
אנו קהילה בצפון תל אביב המעונינת ליצור קשר עם דוד. כיצד עושים זאת?
5
מדהים!! עבודת קודש - המון הצלחה!
אלי | 09-09-2013 8:14