'עצת נפש': מאמינים באדם - תגובה לזאב שביידל - סרוגים

'עצת נפש': מאמינים באדם – תגובה לזאב שביידל

זאב שביידל פרסם בסרוגים מאמר שעסק בארגון 'עצת נפש'. צביקה דנטלסקי יו"ר ארגון עצת נפש משיב לטענותיו של שביידל. "זה מצער לדעת כי ישנם אנשים המנסים לייאש את המתמודדים הרבים הרוצים בשינוי"

'עצת נפש': מאמינים באדם - תגובה לזאב שביידל
  פלאש 90

ראשית, אני רוצה לפתוח במחאה נגד ביזוי תלמיד חכם. לאחרונה התפרסם באתר סרוגים מכתב גלוי לרב אבינר, מכתב שהיה מלא בביטויים בוטים ומזלזלים כלפי הרב. אני סבור שיש מקום להבעת דעות שונות, אבל גם לדיון הציבורי יש גבולות, ואחד מהם הוא ביזיון ת"ח, וראוי לאדם הטוען כי הוא ירא שמים להימנע מצורת ביטוי זו.

את "עצת נפש" הקמנו לפני עשר שנים מתוך הבחנה בצורך גדול של אלפי בני נוער, מתבגרים ומבוגרים, המתמודדים עם נושאים לא פשוטים, והזקוקים לתמיכה בנושאים שאף אחד לא מוכן להתעסק בהם. בין הנושאים – שמירת הברית, אובססיות מיניות, פגיעה כתוצאה מתקיפה מינית, התמכרות לאינטרנט, ונטיות הפוכות (הומוסקסואליות). למעשה, זהו הארגון הראשון והיחיד בישראל הנותן מענה אמיתי למצוקות אלו באופן מקצועי ומעמיק.

ב"עצת נפש" אנו לא עוסקים בטיפול פסיכולוגי בנושאים אלו, אנו מטים אוזן קשבת, ומציעים תמיכה וסיוע למתמודדים, ומפנים בשעת הצורך לטיפול על ידי פסיכולוגים ואנשי מקצוע השותפים לדרכנו.

בשל רגישותם של נושאים אלו, ומתוך מודעות למצבם המורכב של הפונים אלינו, אנו שמים דגש רב על סטנדרטים גבוהים של מקצועיות; בוועד המנהל מכהנים, בין היתר, שלושה פסיכיאטרים בכירים, כמו כן, אנו תמיד נעזרים בניסיונם ובהכוונתם של פסיכולוגים ואנשי מקצוע נוספים. המתנדבים בקו הסיוע עוברים מיונים ומבדקים קפדניים, לאחר מכן הם עוברים הכשרה מקיפה של שישה חדשים ע"י מיטב המומחים בתחום, הכשרתם של מתנדבי "עצת נפש" אינה נופלת, ואף עולה לא פעם, על הכשרת הסייעים שבקווי הסיוע הגדולים והמוכרים בארץ.

"עצת נפש" מאחדת פסיכיאטרים, פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים קליניים, מתנדבים ומתמודדים רבים אשר יודעים ומאמינים כי השינוי אפשרי. אנו מאמינים בחירותו של כל אדם לקבוע ולעצב את אישיותו ואת זהותו עפ"י רצונו, בנאמנות לטבעו האמיתי, מבלי להיכנע לכוחות הפנימיים והחיצוניים המנסים לדכא את אישיותו.

גם בנושא הנטיות ההפוכות, ניסיוננו מורה כי המשיכה לאותו המין נרכשת ומתעצבת במהלך הילדות, ולכן על ידי טיפול מעמיק ורציני כל מתמודד יכול לחזור אל טבעו המולד והאמיתי. כמו רבים אחרים, גם אנחנו מתנגדים ל"טיפולי המרה" המתיימרים לכפות באופן חיצוני את הנטייה ההטרוסקסואלית על המטופל. אנו ממליצים בעיקר על שיטת הטיפול "הרפראטיבי" ועל כל טיפול המתמקד בהתמודדות עם הגורמים השורשיים לנטייה ההפוכה.

השיטה ה"רפראטיבית" היא שיטה הפורצת דרך חדשה בתחום הבנת הנטייה הומוסקסואלית והטיפול בה, וכמו כל שיטה חדשה, היא נתקלת בחשדנות ואינה מתקבלת תוך יום אחד ע"י כל חברי קהילה המקצועית. גם המחקרים בנושא עדיין בחיתוליהם, למרות "החופש האקדמאי", באוניברסיטאות רבות בעולם אין אפשרות לחקור את האפשרות לשינוי, בשל הלחץ הכבד שמפעילים הארגונים ההומולסביים, אך קיימים מחקרים המראים על אחוזי הצלחה גבוהים.

לצערנו ישנם גורמים רבים אשר עינם צרה בהצלחת הארגון, והם עסוקים בהפצת דברי כזב, ביחס אליו, ושוללים את האפשרות לשינוי. זה מצער לדעת כי ישנם אנשים המנסים לייאש את המתמודדים הרבים הרוצים בשינוי. כמו כן, יש הקוראים למתמודדים להישאר עם הנטייה, זהו מתכון לשנאה עצמית ולדיכאון, ומחקרים רבים מראים על אחוזי התאבדות גבוהים בקרב אלו "הגאים" בנטייתם. לא הניסיון להשתנות גורם לאבדן, כי אם הייאוש מן השינוי, ותחושת חוסר המוצא הם הגורמים לו.

מניסיוננו, המתמודדים עם הנטיות ההפוכות הם בד"כ בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח, ואחוזי הצלחתם גבוהים מאחוזי ההצלחה של המתמודדים עם נושאים אחרים. נתקלנו במקרים רבים של מתמודדים אשר עברו כמה מטפלים, והמשיכו לנסות במשך שלוש ארבע שנים ויותר, ולבסוף הצליחו להגשים את מטרתם. רק לפני שבוע התקשר אלינו מתמודד, סיפר לנו כי לאחרונה חבק את בנו הבכור והוסיף: "יש לכם חלק גדול בזה, בזכות האמונה שלכם בי לאורך כל הדרך".

זאב דנטלסקי יו"ר ארגון עצת נפש

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
68 תגובות - 68 דיונים מיין לפי
1
ישר כוחם!
בני | 14-07-2010 8:57
2
זה דברים שלא מתקבלים על הדעת משהו השתבש אצלכם!!!
יהודי | 14-07-2010 10:40
3
הכל אמת
אייל | 14-07-2010 10:51
הם אכן עוזרים לרבים להשתנות. אני נעזרתי על ידם. כשפניתי לפני חמש שנים החיי היו בכאוס פנימי הרגשתי שאין לי לאן לפנות ובמי להעזר. כל הפתרונות של הקהילה ההומוסלבית לא הועילו . לא היה לי לאן לפנות ומה לעשות . התאבדות זה היה אחד האופציות. למזלי חבר סיפר לי אליהם ואחרי הרבה התלבטויות פניתי . ההקשבה , הרצינות וההכלה לא היו משהו שהכרתי. עד לאותו יום לכל מקום שהגעתי אמרו לי שאין מה לעשות ושעלי לקבל את עצמי ככה. האופציה הזאת שנפתחה בפניי הפיכה בי חיים חדשים ותקווה . כיום אני כבר אחרי טיפול ממושך , שני סדנאות וקבוצת תמיכה , אני נשוי עם ילד , אישתי בהריון כבר עם ילדנו השני בעז"ה. המשיכה לגברים ירדה פלאים והמשיכה לנשים היא חלק משפת החיים היום יומית שלי. איני מרגיש נזקקות וצורך לגברים .כבעבר. כיום אני הולך ברחוב או על ספת הים וזה כבר לא מושך אותי ומרגש .
4
מסתבר שקודמי לא היחיד
אורי | 14-07-2010 10:59
מסתבר שהוא לא היחידי. אני בן 27 כיום נשוי ובעל משפחה. אישתי כמובן יודעת מכל הסיפור שלי בעבר ומקבלת את השינוי שעברתי והיא העדות הההכי טובה מבחינתי לעוצמת השינוי שלי. יחסיי המין הם תקינים ורגלים לכל דבר גם הנזקקות הנפשית והרגשית שלי כלפיה היא במקום ובמינון הנכון. אחרי התהליך הטיפולי שעברתי כיום אינינ נמשך לבנים כלל וכלל והמשיכה שלי לאישתי היא ממשית עד ואמיתית לגמרי. הכתבה הזאת רגשה אותי במיוחד , היא עדות לכך שאיני יחיד ושיש עוד רבים כמוני שעברו את התהליך הזה של השינוי. אם זה בעצת נפש ואם זה בדרכים אחרות
5
חבל שמשלים אנשים בצורה כזאת- טוב לדעת שישאופציה אחרת
חגי | 14-07-2010 11:17
חבל שעד היום היום הרבה אירגונים כמו שביידל ואחרים שכל מה שהם עושים זה כאבי לב, כאבי בטן וייסורים נפשיים אדירים לאנשים האלה. שבתוך רצון אולי טוב אולי יסוריי מצפון עצמיים הם עודדו את האנשים האלה לא לעשות דבר עם עצמם ולא הגישו להם עזרה ותמיכה והגדילו את תחושת החוסר אונים ,זו לא רק עוגמת נפש מול המתמודדים אלא גן מול כל האמהות של ההומואים שהרגישו שעולמם חרב עליהם ,ההורים/ האחרים/ החברים/ ורגשות אובדן , תסכול וחוסר מענה כבדים.שכל מה שיהיה זה חושבות שהם לא יכולים להיות מאושרים באמת בצורת החיים הזאת. אבל זה לא כך. תפנימו - זו, ורק זו, הדרך שתוביל אותם לאושר, אז למה למנוע את זה מהם ?! למה לגרום להם לחיות חיים שלא יעשו אותם מאושרים ?! לא חבל ? הרי חיים פעם אחת, אז למה לא לתמוך בהם באמת ולהגשים אותם כמיטב יכולותינו ורצונותינו ? מה שבטוח - מסתבר שאני אולי לא ממש ניסיתי הכל, יצאתי עם בחורות, שכבתי איתן, אין בעיה, טכנית אפשר לעשות הכל. הבטחתי לעצמי אין ספור פעמים שאני אשנה את זה וכלום, עשיתי צומות, הסתגפויות, הענשה עצמית, הסתכלות בפורנוגרפיה ,ובעצם מה לא. אבל זה לא השתנה. מהכתבה הזאת אני מבין שעשתי הכל אבל לא את הדבר היחיד שבאמת עוזר ובאמת יכול להביא תא השינוי. כשאני קורא את הכתבה הזאת אני מתחיל להבין שלא מדובר על לשנות את הרצון שלי, ואת האהבה והתאווה שלי אלא להתחבר עמוק יותר לעצמי באופן כנה יותר האמיתי - שיש שם אור בקצה המנהרה ושכל השקרים האלה מגמטיים של הקהילה ההומולסבית הם שם רק כדי להסתיר את האמת הזאת בדבר הצמיחה והריפוי. שנהיה רק בריאים ונשמור על עצמנו, ושנשמח, זה הכי חשוב
6
הייתי ונרפאתי - בעזרת עצת נפש
אליאב | 14-07-2010 11:24
רציתי לנצל במה זאת ולהאשים כמה מחברי ההומוסקסואלים ברוע לב. אתם מנעתם ממני לנסות לשנות את נטייתי, על אף שהיא הסבה לי יסורים רבים. אני, כמו רבים אחרים בעלי נטיות הפוכות, רציתי להשתנות, ואתם, בשם הנאורות והגאווה המגונה, שפכתם עלי קיתונות של רותחין וגערתם בי על שאיני שלם עם עצמי. בעזרת חבר אמת ופסיכולוג מארגון עצת נפש, שלא לחץ עלי אפילו לרגע, ורק עזר לי להתקדם לפי רצוני ויכולותי, הצלחתי לשנות את נטייתי, וכיום אני נמשך לנשים. עדיין לא התחתנתי, אך אני מקווה שאוכל להקים בית נאמן בישראל. ולכל הספקנים, אתם רשאים לפקפק, אבל אני לא לבד, ורק בקבוצת התמיכה שלי יש עוד עשרה ששינו את נטייתם. זה אפשרי. אם אתם לא רוצים אל תאמינו, אבל אל תפריעו לאחרים.
7
מישום מה לא הוזכר ששביידל הוא הומו מוצהר
ברק | 14-07-2010 11:39
מה שהופך את הכתבה שלו למאוד מגמתית וחד כיוונית. אני שמח לראות שעצת נפש לא מוותרים ומפיצים תגובה לדבריו. הדבר היחידי שחסר לי בתגובה הוא האיזכור ששביידל הוא בעצמו הומוסקסואל מוצהר. לשם הכנות היה נכון שיו"ר "עצת נפש" יאמר זאת ויתן לנו את יכול הבחירה להחליט של מי הדברים יותר אובייקטיבים בדבר יכולת הצמיחה והשינוי. של עצת נפש שמכיר רבבות שעברו דרכם והשתנו או של שביידל
8
כתובת האתר של עצת נפש
ששון | 14-07-2010 11:41
לכל מי שישאל כתובת האתר www.atzat-nefesh.org
9
אולי צביקה יספר את כל האמת???
מי שמכיר ויודע | 14-07-2010 11:48
מיזה רוני שור? מי זה מתן שיינפלד? מי הם שלושת הפסיכיאטרים הבכירים? שמותיהם...? בוא ננחש שהוא לא יענה כי לא אומרים את כל האמת
10
עצת נפש הדרך לגיהנם רצופה כוונות טובות
בדק בית וחשבון נפש | 14-07-2010 11:51
11
יוזמה ברוכה- כל הכבוד!
שגיב | 14-07-2010 11:52
טוב לדעת שיש כתובת כשצריך
12
אתם יודעים כמה מאות היו ולא הצליחו?? מי אתם שתאשימו??
כל האמת | 14-07-2010 12:01
בושה וחרפה ממש שכל הטוקבקיסטים שלא יודעים את כל האמת מעיזים להוציא לעז ודברי כזב על אחרים כמו עצת נפש מר צביקה הנכבד - מי זה רוני שור? אולי תספרו את כל האמת?
13
תחקיר עובדה על עצת נפש
לא לפנות לעצת נפש | 14-07-2010 12:03
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3164949
14
אולי תספרו לנו מי זה מתן שיינפלד????
אפרים שהיה במסע | 14-07-2010 12:04
15
כאחד שהיה שם אני קורא לצביקה לספר את כל האמת
חיים, ירושלים | 14-07-2010 12:08
ולא להשתמש במילים יפות ללא כיסוי אין שום הפניה לפסיכולוגים אלא למטפלים חאפרים למיניהם חסרי כל הכשרה מקצועית ראויה ושלא כפופים לשום חוק או אתיקה מקצועית ולא לוקחים אחריות על התוצאות ובעיקר על הכשלונות הרבים שעליהם צביקה לא מספר
16
לא לפנות לעצת נפש בשום פנים ואופן
פגוע הסדנא 4 | 14-07-2010 12:11
17
כמה שאלות אליך
תגובה לאליאב | 14-07-2010 12:13
האם הייתה לך משיכה כלשהי לנשים לפני כן? האם אתה רואה גברים חתיכים ואתה לא נמשך מבחינה פיסית.? האם הפכת מ 100 אחוז הומו ל 100 אחוז סטרייט?
18
לכל השואלים - בקרו באתר של עצת נפש
יובל | 14-07-2010 12:15
www.atzat-nefesh.org
19
רפואה לנפש
ישראל | 14-07-2010 12:18
אני מאמין כי יש אמת חיובית בדבריי האירגון ולכל אדם יש את החופ ש לבחור מה מתאים לו ומה לא. נטייה מינית אינה מוכחת כמולדת אלא כדבר שהתפתח אצל האדם- ועם כוח הרצון וטיפול מעמיק אכן ניתן לשנות את עצמך .
20
ניכרים דברי אמת
אלחנן | 14-07-2010 12:21
סוף סוף מישהו קיבל את האומץ לומר את האמת
21
השינוי אפשרי
מיכל | 14-07-2010 12:24
בכל פעם שאני גולשת באינטרנט אני מגלה עוד ועוד סיפורים שאנשים מספרים שהשתנו. הגיע הזמן להפסיק ולסתום פיות של אחרים. סתבר שזה אכן קורה ולא מדובר על יחידים
22
אני מתמודד
דודי | 14-07-2010 12:36
כבר זמן ממשוך, 3 שנים, ואני רואה התקדמות גדולה במשיכה ובכל המישורים בחיי. אהבתי את הכתבה, אני חושב שצריכים יותר אנשים שיכתבו מניסיונם האישי על התהליך שעברו.
23
אל תמחקו את האמת. להגיד שאי אפשר זה לא חדש. השינוי כן.
נריה | 14-07-2010 12:41
אל תמחקו אותי. אחרי שלוש שנים של טיפול לא קל אני נמשך לנשים. הסדנא באינטנסיביות שלה היתה קפיצה משמעותית, אבל הטיפול שלא היה קל ודרש הרבה, כולל התמודדות עם ההורים, ומפגש מחודש איתם - אני עכשיו איתם בקשר נפלא ומלא הערכה. הטיפול הוביל אותי להשלמה עם עצמי והגוף שלי, בטחון עצמי, שלווה, הרבה יותר ספונטניות ושמחה. הפסיכולוגיה כמדע לא מקבלת את היכולת להשתנות וחוסמת בפני אנשים אפשרויות חדשות ומדהימות. האם מישהו מתלונן על מטפלים בכל מיני שיטות אחרות (ביביליותרפיה, טיפול במוזיקה, באמצעות בעלי חיים, ועוד עשרות טיפולים שונים וחדשים שכל הזמן צצים) כשהטיפולים האלה מצליחים? נכון, אין מאה אחוזי הצלחה, וגם בעצת נפש מסבירים שהדבר הזה הוא מאוד לא פשוט ודורש התמדה, אבל - מתוך הקבוצה שאיתה אני עשיתי את הסדנא שהיינו 10, הרוב כבר נשואים ומאושרים. נכון, אין מדד לאושר, אבל אי אפשר באמת לשפוט אם לא מנסים לשמוע את האנשים האלה. מסתבר שאין בעולם מספיק פתיחות ונכונות להקשיב ולא למחוק את האנשים שעומדים וחיים את השינוי שהם עברו.
24
השינוי אפשרי במקרים מועטים ולא תמיד ואסור לחייב
האמת כולה | 14-07-2010 12:46
25
יש דרך התורה -ויש דרך שקר
יחזקאל | 14-07-2010 12:49
כל אחד יבחר את הדרך שלו, לכל אדם יש בחירה חופשית, אך צריך לדעת ש"על כל אלה יביאך האלוקים למשפט", בסוף ימיך. ברור שכשמש שהתורה היא אמת, שאבות לא ישקרו לבניהם. אנשים חילונים, שבשלב מסויים בהיסטוריה נכנעו לתאוות הגופניות שלהם וכפרו בתורה, יציגו את זה כאילו הדת אומרת שאם אתה נמשך לגבר אתה פגום, ושאתה צריך לשנות את זה מהר. לעומת זאת, אני אגיד שנכון, ה' ברא אותנו עם נטיות רעות. הרי יש לי חשק לאכול חלב אחרי בשר, האם זה אומר שזה מותר? ההלכה אומרת שלו, ואני מקבל אותה. כך גם עם הומואים. אפשר וצריך להתמודד, וגם אם זה לא יעבור, אז חבל מאוד אבל לא צריך להיכנע לתאוות הגופניות שלנו. אם חיי התורה היו קלים ומלאי תענוג גופני אני בטוח שהיית מאמין בדרך הזו ומקיים מצוות, חבל שאין לך שכל ישר.
26
כמי שהיה שם אני יכול לומר
צבי | 14-07-2010 12:51
הם עושים עבודת קודש אמיתי
27
כתובת טובה ללסביות
אורית | 14-07-2010 12:54
יש להם פורום טוב שעוזר ותומך בלסביות. ממלץ לגלוש לאתר ולראות. לי זה מאוד עזר.
28
עצת נפש = חצאי אמת וחוסר שקיפות
טוביה | 14-07-2010 12:57
29
מחקרים מראים שהשינוי אפשרי
תרצה | 14-07-2010 12:59
http://www.atzat-nefesh.org/show.asp?id=23305&cat=1635
30
מחקרים מראים שהשינוי אפשרי
אייל | 14-07-2010 13:04
אז שלא יבלבלו אתכם
31
מחקרים אומרים כן לשינוי
אייל | 14-07-2010 13:09
מחקרים מדעיים אומרים שהשינוי אפשרי אז שלא יבלבלו אתכם http://www.atzat-nefesh.org/show.asp?id=22899&cat=1635
32
ח'ברה תתאפסו!
משה | 14-07-2010 13:36
מה אומר ומה אדבר. כבוגר המערכות החינוכיות של המגזר אני נדהם שוב ושוב מהתגליות החדשות. כנראה אני תמים... איזה חינוך קיבלו אנשים שמכל תגובה שלהם נוטף ארס נגד דברי רבנים, אנטי לדרכה של תורה ובוז להלכה. מה נסגר איתכם אנשים?? נטיות הפוכות זה משהו חיובי? משהו להתגאות בו? לא יודע, אבל באופן אישי אני מעדיף לשמור את חטאי לעצמי.. בכלל כנראה שהתגובה שלי לא שייכת בהכרח לכתבה הזאת אבל נמאס לקרוא כתבות בהן מוזכרים רבנים או דעת תורה מחשש לתגובות המזעזעות שיבואו בעקבותיהן. (נכון לכל האתרים הדוסיים לסוגיהם, ניתן לראות למשל אילו דברי בלע כותבים המגיבים על הרב אמסלם ב'כיכר השבת').
33
אולי כדאי שעצת נפש יאחדו כוחות
מעריך את ע.נ והוד | 14-07-2010 13:38
על שאר ארגוני הלהטב אין לי מה לומר הם מחוץ לשיח אבל עצת נפש והוד יכולים למצוא את האיזון ביניהם שווה לנסות אפילו חובה
34
בעלי הוא בעלי בזכות עצת נפש
חגית | 14-07-2010 15:48
לולא הארגון החשוב הזה לא היינו מתחתנים ומי יודע איפה היינו היום. כל הכבוד לעצת נפש שממשיכים להרים ראש ולעסוק במלאכת הקודש שלהם למרות כל המלעיזים. ההשמצות מגיעות ממוצא של פחד וחוסר סובלנות מצד הקבוצה שהכי הרבה דורשת שיתייחסו אליה בסובלנות.
35
האתר הזה עוסק יותר מדי בנושא הזה של ההומואים
אורי | 14-07-2010 16:09
צופה מן הצד יחשוב שזה הנושא המעסיק כיום את הציונות הדתית. מכתבים בעד, מכתבים נגד, פיטורי מרצה, בעד, נגד. חלאסס!!
36
תגובה ישירה וכנה
עינת | 14-07-2010 16:44
תודה רבה ! כאימא למתמודד כעת יש לי גם כתובת.
37
תודה רבה לרב צביקה -הכתבה מייצגת מתמודדים רבים
אלעד מחולן | 14-07-2010 16:53
38
לכל ההומוהים המתלהמיפ -תכירו בעובדות !
משה חיפה | 14-07-2010 16:56
השינוי אפשרי ויש רבים שעשו זאת.
39
תגובה מעולה ! חבל שין יותר כותבים כאלה שאתר שלכם
שיר | 14-07-2010 17:18
40
כהומו שהסתייע דרככם - אני רוצה להודות לך
שלמה | 14-07-2010 17:29
41
טוב שיש קול אחד שפוי בארץ הזאת
מור | 14-07-2010 17:31
ומשהו מרים את הכפפה ואומר שהשינוי אפשרי.
42
תודה לעצת נפש - בזכותה אני חיי
אברהם | 14-07-2010 17:37
43
העובדות מדברו בעד עצמן
איתמר | 14-07-2010 17:42
אני מתרשם מהאתר שלהם שהם עוזרים ועזרו לרבבות רבים של אנשים. עלו והצליחו.
44
שכוייח ~)
ניר | 14-07-2010 17:45
פעילות מבורכת
45
עליכם גם לידע את החילונים
על טיפול זה | 14-07-2010 18:25
ידוע שהוא עוזר לרבים. יש שבזכותו מתחתנים, יש שהופכים פחות מתירנים מבחינה מינית. חשוב חשוב למרות הלחץ החברתי של צועדי מצעד הגאווה שיותר ויותר אנשים ונשים יידעו עליכם. גם חילונים, גם מסורתים גם אנשים ונשים מדתות אחרות הגרים כאן בארץ ונבהלים כשחשים נטיות חד מיניות. זכות אדם היא לכל אדם לקבל איזה טיפול שהוא רוצה בו.
46
טוב שיש אנשים כמוך שמסוריים למען הכלל כולו
עומרי | 14-07-2010 19:06
47
סוף סוף כתובת תומכת להומואים דתיים
יוחנן | 14-07-2010 19:07
48
פתרון מכיל להומואים / דתיים/ חילונים / וגל השאר
פנחס | 14-07-2010 19:09
אני שמח לגלות שיש פתרון אחיד לכל המתלבטים למינהם ושיש רבים שהולכים בה ושזו לא רק דרכם של יחידים. תודה רבה לצביקה ושתופיו
49
עצת נפש- גל הגבוד !
אוסנת | 14-07-2010 19:09
50
למה אתם לא עושים כנס מחנכים ?
חנוך | 14-07-2010 19:10
יש כל כך הרבה בורות בעולם סביב התופעה הזאת ורק מעתים שומעים עליכם. חבל!
51
עצת נפש- אהבת ישראל
אהרל'ה | 14-07-2010 19:15
כל הכבוד לאלה מסורים למען הכלל ועושים ימים כלילות בעזרה לנזקקים לכך. בנושאים שאף אחד לא מוכן להרים את הכפפה.
52
לכותב תגובות 12-16
אוליי תגוון קצת | 14-07-2010 19:27
תפסיק להתחזות למספר אנשים שונים ולכתוב את אותה תגובה בוריאציות שונות.
53
שמות הפסיכיאטרים שבוועד המנהל
א | 14-07-2010 19:30
מופיעים באתר עצת נפש.
54
אשרכם ישראל - לפני מי אתם מטהרים
יהודה | 14-07-2010 19:50
55
טוב שלא 90 אחוז מהתגובות פה מזוייפות
טל | 14-07-2010 23:34
צריך להיות מפגר בשביל לחשוב שהן אמיתיות..... היום כבר אנשי חינוך נכבדים וגדולים שהפנו בעבר לעצת נפש בחורים וזה נגמר במפח נפש יודעים שאין על מי לסמוך שם... שיגעו את המוח, פעם צביקה דנטלסקי הוא יו"ר מרכז הסיוע, והרב אבינר הוא יו"ר הארגון, טוב לדעת שצביקה קיבל קידום והוא מחליף את הרב אבינר, תזכירו לי רק מי זה צביקה דנטלסקי? מחנך באיזה בית ספר יסודי? פשש, הוא בטח צריך להבין המון בפסיכולוגיה ובהומוסקסואליות בציבור הדתי, לא קל בימינו להגיע לדרגת מורה! ועוד בבית ספר יסודי!
56
אמרתם שפרופ' רוזנפלד תומך בכם, אז אמרתם, להד"ם
שאלה לצביקה | 15-07-2010 10:18
למה אתה וחבריך לועד המנהל לא מספרים את כל האמת? כ ל האמת
57
הבכיינות הבלתי פוסקת של ההומואים
ממש שלמים עם עצמם | 15-07-2010 16:38
מעידה על כך שבאמת מדובר בהפרעה.
58
דור
| 15-07-2010 16:49
השינו אפשרי חבר בלב ובנפש הקים משפחה בריאה ונורמטיבית שהאבא עבר טיפול בשיטה הרפרטיבית בהפניית קו התמיכה של עצת נפש , חברי לא נמשך כלל לנשים בעבר ואף סלד וכיום על פי עדות אישתו מתפקד כסטרייט לכל דבר ועניין
59
מי זה פורפסור רוזנפלד- אפילו לקרוא לא יודעים פה
טלטול | 15-07-2010 17:07
60
כל האמת מאחורי עצת נפש!
מ | 16-07-2010 14:14
אז ככה, עצת נפש באמת נותן מענה למי שרוצה להשתנות ולצאת ממעגל התמכרות להומוסקסואליות. רוב ההומואים מגיעים במצב של התמכרות למין/אוננות ופורנו או לכל התנהגות כפייתית אחרת. לעצת נפש יש רצון טוב אבל הדרך לגן עדן רצופה מהמורות. הארגון עשה ועושה טעויות רבות והתנהג בצורה מאוד מוזרה במשך שנים ארוכות וטוב שיצאה התכנית בעובדה כי הם נאלצו לשנות כיוון ועשו שינויים אירגוניים כדי להימנע מחשיפה של אדם השנוי במחלוקת שאין לו הכשרה של מטפל, אבל הוא אחד האנשים הכי מוכשרים בעולם לנושא הזה ובכלל. יש הומואים שמה לעשות הם פשוט גייז!! הומואים גמורים , חסרי כל אפשרות כלשהי להיות עם אשה !! לא מסוגלים וזה פשוט קשה. לכאלו אין לעצת נפש טיפול ואחרי מס' שנים של דבל הם יעברו להוד ולחברותא כשהם מלאים בתסביכים נפשיים ותסכול על האכזבה. עצת נפש אכן עוזרת לרבים אחרים לבנות בית, לצאת מנטייה בצורה בלתי רגילה. אפילו מדהימה. אני מכיר רבים שנישאו בעזרתם וטופלו . אין ספק שמדובר גם בהצלחה גדולה ומתן מענה להרבה מתלבטים /הומואים שהיו מסוגלים לשינוי. יחד עם זאת עדיין הם צריכים לעשות בדק בית, לשנות תקליט ולהגיד שיש כאלו שלא מצליחים, יש כאלו שהם לא יכולים לטפל בהם. כי בסופו דבר הם משקרים !!!!!!!!!!!! ולמה הם משקרים ? כי הם זונחים הצידה את אלו שלא ישתנו לעולם בתואנות שווא כדי שאלו עם הסיכוי המסויים להשתנות יגיע עם מיטב האמון. ולכן הם זועקים שככוווווווווולללללללם ישכולים להשתנות מה שמביא לידי הגעה של המון מתמודדים ובידיעה ברורה שחלקם לא מתאים. אם עצת נפש תשכיל , להודות שיש כאלו שהם לא יודעים מה לעשות איתם המצב ישתנה לגמרי. כי מצד אחד הם יהיו אמינים ומקצועיים יותר, אך מצד שני החשש הוא שכל אחד יגיד... אני לא רוצה להיות שם כי אני מאלו שלא מתאימים לשינוי.... וזה בדוק שזה מה שיקרה, כי הומו מתמודד דתי הוא לרוב חסר כוח וכבר מותש וזקוק להרבה דרבון. אז 80 אחוז מרוויחים על חשבון 20 אחזו מסכנים שנשארים מסמורטטים כמו שבידל וחבריו הגייז הדתיים . כל מה שאמרתי אני אומר מהכרות עמוקה במיוחד עם 2 הצדדים והגורמים!! דבר אחרון, זה שזה גם נובע מזה שהרבנים מעדיפים שבחור יתחתן עם לסבית, או הומו שיקח ויאגרה ורק ירגילו אותו לחיות חיים נורמאלים גם אם הוא לא נהנה עםן האישה שלו. זה בעינהם עדיף מאשר להגיד לו לך תחיה עם גבר כי אין לי מה לעשות איתך . זה גם הסיבה שהם לעולם לא יודו בכך .
61
תגובה ל 61
הומו דתי סרוג | 20-07-2010 13:07
תוכל ליצור קשר עם הו"ד?
62
תגובה ל-60
חגי | 26-07-2010 9:34
ממה שאני מכיר עצת נפש מציע מגוון רחב של פתרונות לסוגים שונים של אנשים. די לעיין במסמך העקרונות של העמותה כדי לראות זאת. אני חושב שבעצת נפש יושבים אנשים קסומים כמו הרב צביקה והרב ראובן ישראל שנותנים שירות , עזרה ותמיכה מעולים והכוונה בדרך. הם עמלו רבות לתת מענה לכל אחד באשר הוא. אני מציע לך ליצור איתם קשר ישיר ולנסות לברר במה הם יוכלו לסייע גם לך. כמו כן אולי גם להשקיע כמה דקות מזמנך ולקרוא את מסמך העקרונות שלהם לפני שאתה יוצא בהצהרות.
63
כל הכבוד לכם
יהודי | 26-07-2010 14:24
מה שכן אני חושב שאם יש ביקורת כדאי לשמוע אותה ולשפר אם צריך. בהצלחה , חזקו ואמצו.
64
חבל שסרוגים מסרבים לפרסם מאמר תגובה עם עובדות כנגד ע.נ.
צביה | 03-08-2010 11:21
ממש חד צדדיות מצדם הסתרת האמת
65
כל הכבוד!
מיכאל | 22-08-2010 14:09
כל הכבוד לרב צביקה וחבריו על המסירות, ועל תרומתם לחברה.
66
כנסו
אסף | 30-11-2010 23:18
אמנם אני עדיין צעיר- בן נוער, אבל זכיתי לפגוש את ארגון עצת נפש המדהים. הכל אמת. דווקא אנחנו, עם ישראל, אסור לנו להכנע לתאוות ולרגשות חיצוניים, אנחנו צריכים להסתכל לעומק שלנו, להבין את מהותנו ואת מי אנחנו מאחורי כל הבלאגן באמת- ולהלחם על עצמנו- גם כנגד כללל העולם. אנחנו עוד נביא בעז"ה את הבשורה לעולם כולו. למפקפקים, תפסיקו להתכחש לעצמכם ולהחליט דברים על פי תאוות. תפסיקו לייאש ולשקר לעם ישראל. שנזכה כולנו להקים בתים נאמנים בישראל, אמיתיים ולא מוותרים, ובכך להיות מאושרים באמת- עם מהותנו בעולם וילדנו. בהצלחה לכולם!
67
תודה רבה לעצת נפש- הצלתם לי את החיים
גאי | 29-12-2010 22:09
כשפניתי אליהם חייתי כבר כמה שנים מחוץ לארון עם סן זוג. יום אחד הוא הגיע אליי וסיפר לי שהוא החליט להשתנות זה לקח לי תקופה ארוכה עד שיצאתי מהטראומה של הפרידה . לאחר תקופה של חשיבה עם עצמי החלטתי שגם אני רוצה לבדוק את זה לעצמי. תמיד אמרו לי שנולדתי ככה ושזה לא ניתן לשינוי אבל אמרתי שאם יש אירגון כזה אני חייב לבדוק. התקשרתי , פניתי לטיפול וכעת לאחר שלוש שנים אני מרגיש משיכה לנשים דבר שבכלל לא ידעתי אותו קודם לכן. גם המשיכה שלי לגברים ירדה פלאים וכבר כמעט שלא רלוונטית עבורי. עצת נפש הצליה לי את החיים מכל הבחינות . אני לא יודע איפה הייתי אם הקשר היה ממשיך כמו שהוא. כיום אני עומד לפני ביסוס הקשר שלי עם גברת שהכרתי לפני כמה חודשים.
68
ישר כוח על הפעילות החשובה
משה כהן | 09-04-2011 20:42
כתבתי בלוג בנושא http://cafe.themarker.com/post/2113468/