ילדים אוהבים תנ"ך? באריאל מוכיחים שאפשר - סרוגים

ילדים אוהבים תנ"ך? באריאל מוכיחים שאפשר

אחרי כמה חודשים של עיסוק אינטנסיבי בפרקי התנ"ך קיימו בשבוע שעבר בתנועת אריאל את חידון התנ"ך המסורתי. המנצחים - עדיאל פרץ מסניף פתח תקווה הדר גנים ודוד בראלי מסניף עצמונה שומריה.

ילדים אוהבים תנ"ך? באריאל מוכיחים שאפשר
  חידון התנ"ך של תנועת אריאל

החל מחודש אייר, דרך חודש סיוון, עסקו ילדים צעירים ובני נוער רבים בלימוד אינטנסיבי של פרקי תורה, נביאים ראשונים ואחרונים, מגילות וכתובים נוספים. תנועת הנוער אריאל קיימה בשבוע שעבר חידון תנ"ך אחרי כמה חודשים שחניכי התנועה שקדו במרץ על לימודי התנ"ך.

אנשי תנועת אריאל מספרים כי "התנועה חרתה על דגלה את הסיסמה: 'תּוֹרַת חַיִּים בְּעֹז' ומתוך כך רואה בחידון התנ"ך השנתי פעילות שהיא חשובה מצד עצמה אך גם מהווה סמן דרך ליתר פעילויות התנועה. נוער ספוג בערכי תורתנו ומתחנך לאורם – כל צעד ושעל שלו".

כמדי שנה בשנה מתקיים החידון בכמה שלבים: בשלב הראשון, מתקיימים חידונים אחידים בכל הסניפים. מכל סניף נבחר הנציג שזכה במספר הנקודות הגבוה ביותר. כל הזוכים עוברים מיון ומתוכם נבחרים המתמודדים לגמר – בשלב הארצי. החידון מחולק ל-2 מגזרים: חידון הצעירים לשבטי זרעים-מעלות וחידון הבוגרים לשבטי מעפילים-להבה. לגמר העפילו 25 מתמודדים. נציין כי רובם המוחלט של חניכי התנועה לומדים בתלמודי תורה ובישיבות תיכוניות ושוקדים על לימוד התורה ברצינות רבה, אך לא נרתעו מליטול על שכמם משימה של לימוד פרקי תנ"ך נוספים.

השאלות שהוצגו למתמודדי החידון היו מגוונות ומאתגרות. חלקן הוצגו כשאלות, חלקן כמצגות וסרטונים וחלקן בהמחזה של קטעי תנ"ך מיוחדים. על חיבור השאלות עמלה עדי דיאמנט כלת התנ"ך ואת הקטעים המומחזים העלו האחים אופיר.

לחידון הארצי, שהתקיים בפתח תקווה ביום חמישי האחרון, בשבוע שעבר, הגיעו המתמודדים, חבריהם שבאו לעודדם ולהיות שותפים לאירוע, חניכים מסניפים הפזורים בכל רחבי הארץ והורי המתמודדים.

כל המתמודדים הפגינו ידע רב ובקיאות מרשימה ביותר, ובכך אפשר לראות בכל אחד מהם מנצח. עם זאת, כיוון שזהו חידון, הרי שבסיכומו ראוי להכריז על המנצחים-הזוכים. חתני התנ"ך שלנו היו: חתן הצעירים: עדיאל פרץ מסניף פתח תקווה הדר גנים וחתן הבוגרים: דוד בראלי מסניף עצמונה שומריה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו