חוטובלי: להעניק אזרחות לערביי יו"ש - סרוגים

חוטובלי: להעניק אזרחות לערביי יו"ש

סגנית שר התחבורה דיברה היום בפאנל באוניברסיטת ת"א לציון 20 שנה לאוסלו ואמר כי "הפרדיגמה של הסכמי אוסלו התרסקה. הגיעה העת לזנוח את פתרון שתי המדינות לטובת פתרון מדיני אחר והוא סיפוח אזרוח – החלת הריבונות באיו"ש ומתן אזרחות ישראלית לפלסטינים."

חוטובלי: להעניק אזרחות לערביי יו"ש
  לספח את יו"ש. ציפי חוטובלי (פלאש90)

הערב (ה') ציינו  באוניברסיטת תל אביב עשרים שנה להסכמי אוסלו. באירוע השתתפו סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ בוזי' הרצוג, ד"ר יאיר הירשפלד, מאדריכלי אוסלו והגנרל קלאוס נאומן מבכירי נאטו.

האירוע התקיים לרגל ציון שני עשורים להסכמי אוסלו והמשתתפים דנו בהשפעותיהם של ההסכמים וההיתכנות של פתרון שתי המדינות.

סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי: "הפרדיגמה של אוסלו לא עובדת ויש לחשוב מחוץ לקופסה המדינית. פתרון שתי המדינות אינו ראלי כמו גם המשך הסטטוס קוו הקים שיגרור דה-לגיטימציה בינלאומית כלפי ישראל. יש לחתור לפתרון של חיים משותפים עם הפלסטינים והוא אזרוח סיפוח.

יש להחיל הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון ולתת לפלסטינים אזרחות ישראלית מלאה הכוללת זכויות וחובות אזרחיות. היחס הדמוגרפי עומד כיום על רוב יהודי מובהק ועל מנת לשמר אותו ישראל צריכה להגדיר לה יעד לאומי של הבאת מיליון עולים תוך עשור."

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

"ארבעה ממשלות הלכו על פי מתווה אוסלו ולא הצליחו לממש את יעדיו המרכזיים – שלום ושיפור מעמדה של ישראל בעולם.", הוסיפה חוטובלי, "חזון השלום התנפץ בגל פיגועים שהתקיים תחת ממשלות רבין וברק. ויחד עם זאת ממשלות ישראל המשיכו לחתור לפתרון, אולם הפלסטינים באופן עקבי סרבו גם להצעות המרחיקות לכת של אהוד ברק שהציע לחלק את ירושלים וגם מזו של אולמרט בעניין זכות השיבה."

מי שהיה אמור להשתתף בכנס ולא הגיע הוא הנציג הפלסטיני אחמד קרע (אבו עלא). חוטובלי ציינה את העדרותו כשיקוף של המצב בין ישראל והפלסטינים. "הנציג הפלסטיני נעדר מהשיח, ויש רק ישראלים ונציג של הקהילה הבינלאומית שמנהלים את הדיון ביניהם לבין עצמם. הפלסטינים בורחים מבשורת השלום."

חבר הכנסת בוז'י הרצוג שהשתתף באירוע אמר: "מהלך ההתנתקות היה שגוי והוא יצר טראומה בחברה הישראלית. צריך ללכת להפרדה. אך עם ישראל חי בהדחקה עמוקה ולא מאמין שיש לו שותף לשלום ועזה לא תוכל להיות מחוץ למשוואה. ומצד שני אבו מאזן ביצע טעות היסטורית בכך שבמקום שבמקום לשבת עם ראש הממשלה נתניהו, הוא ברח."

"אני יודע כמה זה היה קשה לחברי הליכוד. הרצוג ניצל את הבמה כדי לעקוץ את הקואליציה של נתניהו ואמר "לפיד ובנט כבר לקחו לביבי את כל האג'נדות והדבר היחיד שנותר לביבי ממה שהבטיח לקיים הוא ללכת על משא ומתן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ובסוף הרשויות המקומיות ביש"ע וחבריהן יעמדו לדין
| 21-06-2013 0:19
על גזל קרקעות, וניהול לא תקין של תחום הבנייה אצלן?
2
ח"כ חוטובלי התגלתה כפמיניסטית קיצונית -נפגש בפרימריס
חבר לכוד | 21-06-2013 2:51
על אף שאני מזדהה לחלוטין עם עמדותיה המדיניות של סגנית השר חוטובלי , אינני יכול לשכוח איך נערה כמוה נזפה וגערה בזלזול ואטימות בגברים שהגיעו לכנסת אבות שלא ראו את ילדיהם חודשים ושנים והיא בלי טיפת נימוס והבנה לסבלם התיחסה אליהם בבוז והתנשאות. וכל זה בתקופה שאפילו חבר לא היה לה. מה היא הבינה אז בלאהוב ילדים ולהתגעגע אליהם? אינני יכול לשכוח את עזרתה להעברת חוקים אנטי שוויוניים. אני יודע- זו זכותה. אין לי טוענות על כך, אבל כחבר לכוד זו גם זכותי לנסות ככל יכולתי שהאשה הספציפית הזו לא תכהן בכנסת הבאה.
3
חולת נפש,מה אזרחות ישראלית,להעביר אותם לירדנים.
יוסף | 21-06-2013 15:33
4
טיפשה ברמות
יוסף | 21-06-2013 15:54
5
ואם מוסלמים ירצו הפרדת גברים נשים, האם תשבי בין הגברים
זכי | 21-06-2013 16:22
6
תגובה ל-"חבר לכוד" (#2)
משה | 23-06-2013 0:02
אין לי שמץ מוסג על מה אתה מדבר.
7
ואנחנו בחרנו בה עד מתי לטפשות
דתי | 23-06-2013 5:02
8
ירדת לגמרי מאיפוס,עדיף לתת להם מדינה
pop | 23-06-2013 15:18
להאכיל עוד מיליון פיות של אוייבים?
9
אירוניה זה כשמישהי שלא שירתה בצה"ל
שמעיה חאנג'ל | 25-11-2014 11:06
מדברת בלי הפסקה על בטחון. חטובלי עשתה שירות לאומי במוסד דתי (בית הרב קוק), אז בכל הנוגע לנושאי בטחון, שתסתום ותיתן לגדולים להחליט.