פרטי ההסכם המלאים של הבית היהודי והליכוד - סרוגים

פרטי ההסכם המלאים של הבית היהודי והליכוד

יו"ר הבית היהודי ישמש כשר ירושלים ומורשת, עם הישג ענק לעגן את תקציבי החינוך הממלכתי דתי, אך ללא אחריות על השרות הלאומי. על החלת ריבונות: מתחייבים לעמוד בכל עמדה של רה"מ

author-image
פרטי ההסכם המלאים של הבית היהודי והליכוד

בבוקר (שישי) שאחרי החתימה בין ראש הממשלה לשר רפי פרץ, מתפרסמים פרטי ההסכם המלאים של הבית היהודי והליכוד. לפיהם, פרץ ישמש כשר ירושלים ומורשת, עם הישג ענק לעגן את תקציבי החינוך הממלכתי דתי, אך ללא אחריות על השרות הלאומי.

עוד באותו נושא

נכנס אל הממשלה: נחתם הסכם בין הרב רפי לנתניהו


24

במסגרת ההסכם הגיע פרץ להישג ענק כאשר ישנה התחייבות כי תוסדר פעילות ותקצוב של מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב ותקנות החמ"ד, סעיף עליו עובדים שני רבות.

תפקיד פרץ יימשכו כמשקיף בקבינט המדיני-בטחוני, בנוסף יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה. בתוך כך, תפקידי הבית היהודי בממשלה ובקואליציה ישמרו בכל הרכב קואליציוני עתידי.

לגבי מינוי דיינים, יישמר שליש לציונות הדתית כפי שהיה נהוג עד היום. בנוסף נכתב בהסכם כי "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל. הממשלה תפעל לכבד את השבת ומועדי ישראל ששמרו על קיומינו כעם".

על החלת ריבונות: הבית היהודי מתחייבת לעמוד בכל עמדה של ראש הממשלה המתואמת עם ארה"ב, הנוגעת באופן ישיר או עקיף לענין החלת הריבונות בממשלה, בכנסת, בוועדות ובהצבעות.

סיעת הבית היהודי תפעל טכנית במשותף עם סיעת הליכוד, תחת הערה כי "הצדדים יגיעו לאחר מכן להסכמה בדבר פרטיו". כמו כן, הליכוד ימצא דרך לקחת על עצמו חלק מהחוב של הבית היהודי בסך 4.5 מליון ש"ח לפחות.

עם זאת, מההסכם נעדרים מרכיבי הציונות הדתית שנשמרו עד כה בידי הבית היהודי: תיק השרות הלאומי שנשמר לטובת שר מהליכוד שיאייש את תיק התיישבות. במידה ולא יועבר – השרות הלאומי יחזור לחיקם. בנוסף, אנשי הגרעינים התורניים העדיפו שלא להעביר את התקנות המורכבות למשרד ממשלתי אחר ומלכתחילה בבית היהודי וויתרו על החטיבה להתיישבות בכדי להשאירה בידי הליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
התומך במושחתים עובר על דין התורה
התורה תמיד צודקת | 15-05-2020 11:42
כאשר אתה עובר ביודעין על דין תורה אינך יכול לקרוא לעצמך דתי
2
התקציב לילד בחינוך הממלכתי דתי
עובדות | 15-05-2020 12:08
גדול ב30% מתקציב ילד בחינוך הממלכתי, וב60% מתקציב ילד בחינוך הערבי. הדבר הנכון והמוסרי הוא להעביר 30% מתקציב החמד לחינוך הערבי ובכך לתקן את האפלייה שהצליחו עסקני המפדל לדורותיהם להשיג למען האליטה הלבנה.
יואיל בבקשה לשלוח קישור המפריך את הטענה.
יואיל כבודו | 17-05-2020 6:41
איפה באתר משרד החינוך יש פירוט מלא של הוצאות פר תלמיד?
קשקוש - אתה מצטט את שקרני "מולד"
מתנחל | 16-05-2020 21:53
היום יש אינטרנט וכל המידע גלוי - קרא באתר משרד החינוך
3
עכשיו רבני התקציב במילכוד רציני
ביתאלניק מבין | 15-05-2020 12:18
מצד אחד הם שוב טעו והימרו שסמרטוטיץ יביא להם את התקציבים ולכן הלכו אחריו בעיניים עצומות והוא בממזרותו המולדת תמרן אותם למען כבודו ומעמדו ועכשיו הם מבינים שהסמרטוט שלהם נכשל והרב רפי פרץ עשה לו בית ספר ורק הוא האיש שיוכל לעזור להם בתקציבים ולכן הם במילכוד רציני במי לתמוך פומבית ולכן זו הסיבה שערוץ 7 של משפחת מלמד עדיין לא התחיל במתקפת השיטנה נגד הרב רפי הם עדיין חוששים שהם יצטרכו אותו
רבני ערוץ 7 לא יקבלו שקל מהרב פרץ
ברוך | 16-05-2020 22:23
בישיבת הר המור לא סולחים להם לביזיון התורה ועל השקרים על הרב אבינר ועל כל מה שהם ציערו את האב אבינר במשך שנים. רבני הר המור ישפיעו על הרב רפי פרץ שלא יעביר שקל לרבני ערוץ 7 . במקום שאין מידות טובות לא יכולה להיות תורה.
4
הבן אדם הזה מעופף. לא מתאים לפוליטיקה.
חיים | 15-05-2020 16:00
כולם כבר מבינים שלא תהיה ריבונות בעתיד הקרוב והמעופף הזה נכנס דווקא בגלל זה? מסקנה: הבן אדם הזה לא מתאים לפוליטיקה.
5
הבוגד פרצעץאלע
זהר באפלה | 16-05-2020 7:29
בגדת בהסכם עם עצמה ועכשיו בגדת במשרד ובבני. מי הבא אצלך ברשימה? איזה הוא 'ההישג הענק?
6
ממשלה שמנה בשרים ורזה בכסף
חגי | 16-05-2020 21:07
אם דיכטר והנגבי לא בממשלה אין לה עתיד