ללא ימינה: 72 ח"כים המליצו על נתניהו לנשיא - סרוגים

ללא ימינה: 72 ח"כים המליצו על נתניהו לנשיא

נציגי כחול לבן והליכוד הגישו את במסמך ובו חתימות של 72 חברי הכנסת המבקשים כי הנשיא יעניק לנתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. ימינה לא חתמו על ההמלצה כי הם לא חלק מהקואליציה

ללא ימינה: 72 ח"כים המליצו על נתניהו לנשיא
  (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

נציגי כחול לבן והליכוד מסרו לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המסמך, ובו מעל 61 חתימות של חברי הכנסת המבקשים להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה. ימינה סירבו ולא חתמו על ההמלצה מאחר והם לא חלק מהקואליציה.

סך הכל הושגו 72 חתימות של חברי כנסת, כשבין הממליצים בשלב הראשון הצהירו על הצטרפותם כבר אתמול יהדות התורה, ש"ס, אורלי לוי והליכוד ואילו בשלב שני היום לאחר העברת חוקי הרוטציה שמעגנים את ההסכם עם הליכוד, חתמו גם הח"כים של כחול לבן.

המסמך התקבל ובבקשה להטלת התפקיד

 

כעת נותר לנתניהו לסיים את חלוקת התיקים שהולכת להיות קשה מאד בתוך בליכוד ומול השותפות ובעיקרן בימינה, לקיים משא ומתן במטרה לחתום על הצטרפותן לקואליציה עד להקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא.

על פי ההנחיות, הבקשה לפי סעיף 10(א) לחוק היסוד הוגשה בבית הנשיא, בכתב, באופן ידני, כשהיא כוללת חתימות מקוריות של 61 חברי כנסת (לפחות) והסכמה בכתב של נתניהו, עליו מתבקש נשיא המדינה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. עם הגשת הבקשה היא תיחתם בחותמת "נתקבל" ויצוינו בה תאריך ושעת הגשת הבקשה.

חתימתם של חברי הכנסת היא בעלת משמעות חוקתית, ולכן, לאחר קבלת הבקשה יפרסם בית הנשיא באתר האינטרנט של בית הנשיא הודעה, לפרק זמן קצוב שייקבע בה, על הגשת הבקשה, ובה רשימת חברי הכנסת החתומים עליה. ככל שלא תעלה טענה מצד חברי הכנסת החתומים על הבקשה בדבר כשרות חתימתם כמו טענה לפיה הם לא חתמו על הבקשה או שחזרו בהם טרם הגשת הבקשה לנשיא, יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שצוין בבקשה. אם יתברר כי קיים קושי עם כשרות חלק מהחתימות וכתוצאה מכך פחת מספר החתומים על הבקשה מ-61 חברי כנסת, הרי שהבקשה אינה עומדת עוד בתנאי סעיף 10(א) לחוק היסוד ולפיכך יראו את הבקשה כאילו לא הוגש.

לפיד הגיב על החתמת אנשי כחול לבן: "בני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כן ממליץ רק ביבי
לי | 07-05-2020 16:57
ממליץ לביבי ל נאשאי כן
2
ממשלה
שקי | 07-05-2020 17:02
שתהיה רחבה שתדאג לכולם יהודיים חילוניפ חרדים מסורתיים אם כל אחד יוותר קצת מדרישתו יהיה אפשר לפעול העיקר להתחיל לפעול
3
נתניה הגיע להרכבת ממשלה בגלל "גוש ימין"
אפרים | 07-05-2020 17:02
ברגע שהיה לו רוב, הוא שוב יורק בפנים של הדתיים הלאומיים. עד מתי נגיד זה גשם?
4
הליכוד זה הבית של הכיפות הסרוגות
דוד רוזנבלום | 07-05-2020 17:55
ימינה היא הבית של משפחת מלמד וכנופיית ערוץ 7
5
רבני התקציב לוחצים...
שלום ורשבסקי | 07-05-2020 18:12
רבני התקציב והשוחד לוחצים על סמוטי להיכנס בכל מצב לקואלציה.
6
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 07-05-2020 18:49
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!