תראו את הסיפור שמאחורי הקשר/ תגובה - סרוגים

תראו את הסיפור שמאחורי הקשר/ תגובה

נדב גלעד ששיחק בסרט 'קשר חופשי' לא מקבל את הביקורת על הסרט ואומר "גם אם הסרט הזה היה עשוי במצלמה ביתית היה מוכרח שהוא ייצא לאור ויראו אותו כמה שיותר חבר'ה".

author-image
תראו את הסיפור שמאחורי הקשר/ תגובה
  שיחק אותה בסרט. גדליה

קראתי את רוח הדברים שנכתבו על הסרט 'קשר חופשי' שנכתבו ב'סרוגים'.

אפשר לומר שאני לא אובייקטיבי כי שיחקתי בסרט הזה, וזה בסדר, תאמרו מה שתגידו והנה אני אמרתי, אך בואו נתייחס לסרט עצמו ולכל מה שמתרחש בו ומסביבו. נתחיל עם ה'סביבו'; 'קשר חופשי' נוצר כדי למלא את החלל של תרבות הפנאי שמחדירה לעיתים מסרים הפוכים מהחינוך בו אנו דוגלים.

לפני הכל ועל כך מגיע לו כפיים רועמות, שיש מישהו שאכפת לו מכך שנערנו יצפו קצת פחות בסדרות שהמסר שלהם הוא 'ילד, עזוב את המסר', ההסתכלות הזו על 'קשר חופשי' הופכת את המבט הבוחן למשהו שולי וחסר חשיבות משמעותית.

ביקורת אמורה להתמקד במכלול של הסרט ולא רק באיכות ול'קשר חופשי' יש חתיכת מכלול וסיפור בפני עצמו. הסרט הוא בראש ובראשונה פרי ביכורים של בית הספר היהודי הראשון לקולנוע,  בית ספר שבא לתת בראש קולנוע אחר, יהודי שמכבד את היהדות ועושה לנו, היהודים, כבוד.

ממש כמו ש'אושפיזין' (המיתולוגי?) רק עם הרבה פחות כסף וסטודנטים לקולנוע שזו להם התנסות ראשונית (!). וזה הסיפור של 'קשר חופשי' לפני שבוחנים בכלל את העלילה ואת איכות הסרט מבחינה מקצועית. אנשים פרטיים (ולא טחונים כקרח) שתרמו את כספם להפקת הסרט, זה מטורף! פשוט ככה.

אחד החשובים

מעבר לכך, בלי קשר לאיכות ההפקה שהתעלתה על עצמה במסגרת התקציב הזעום, מגיע כבוד גדול לסרט שסוף סוף מוציא ממגירת הכיפות את הבעיות הכי לא מדוברות והכי כואבות בציבור הדתי;

יחסי הורים וילדים על רקע 'למה-אתה-לא-דוס-מספיק-לך-תתפלל-מנחה' ושמירת הברית, נושא טעון שבו תלויה הרבה פעמים שמירת היהדות עצמה. תשאלו כל איש חינוך ורב 'האם אפשר ללמוד תורה בלא קדושה?' ותבינו למה הנושא כה חשוב למי שמנסה לגדל דור שיודע ספר.

כי משם הכל מתחיל, דיי ברור שנער ששומר על עיניו ומחשבתו לא יבחר בהתפקרות כדי לכייף.

זה מתחיל ההיפך, אחרי שפוגשים בפיתויים עוצמתיים ונופלים בהם, קשה מאוד להתחבר לקדושה, ללימוד גמרא (…) ולתפילה, ושלא מתחברים – מתנתקים.

גם אם הסרט הזה היה עשוי במצלמה ביתית היה מוכרח שהוא ייצא לאור ויראו אותו כמה שיותר חבר'ה, לכן עם סיפור כל כך דרמטי לתהליך יצירת הסרט אני לא מייחס חשיבות לשום דבר אחר, תהליך היצירה שלו מפעים וזה מספיק משכנע כדי ללכת לראות אותו. בנוגע לסטריאוטיפים בדמות תיקון הכללי, התפקרות, הורים קשוחים וכדומה המוצגים בסרט, אסור לשכוח ש'סרט' בכללית, הוא מיצג שאמור להיות קיצוני ובעל אלמנטים מסויימים ודמויות ספציפיות, פשוט, כי כך יוצרים סיפור.

בוודאי שלא כל נער שואף להבלע באינטרנט ולא כל ילד מתפקר או גונב כשהוא מתפקר, הסיפור מעביר מסר ברור ומיותר לעשות העתק הדבק מהאלמנטים וחיי הקצוות שהוא מציג.

מה שנדרש הוא, לבדוק ביננו לעצמנו עד כמה תופעות ה'יחסי הורים וילדים על רקע דתי' ו'שמירת העינים' נוגעות לנו ולחניכנו, להיות מודעים שיש חיות כאלה והן יכולות להרוס נער מתבגר, ולכן עלינו לצוד אותן כשהן קטנות.

==

נדב גלעד הוא מוזיקאי ואיש תקשורת המשחק בסרט את 'עמית'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
uutu
שדג | 01-08-2013 17:23
lol