עוד ציון לגנאי: 'ארץ נהדרת' לועגת לבית המקדש - סרוגים

עוד ציון לגנאי: 'ארץ נהדרת' לועגת לבית המקדש

תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" שוברת עוד שיא שלילי בטעם רע, כשהפעם היא מציגה מערכון הלועג לבית המקדש ומציגה אותו בצורה משפילה. למרבה ההפתעה, בתנועות המקדש דווקא מרוצים.

עוד ציון לגנאי: 'ארץ נהדרת' לועגת לבית המקדש
  פייגלין ובנט בבית המקדש (צילום מסך)

בתכנית הסאטירה בערוץ השני,  "ארץ נהדרת" הוצג מערכון הבז למקדש ולקרבנות, ומציג את כולם באור נלעג, בזוי ומשפיל.

בקטע נראים נתניהו ויאיר לפיד מדברים על הממשלה החדשה, ואז מגיעים "שותפיו" של נתניהו: משה פייגלין, ציפי חוטובלי, מירי רגב ונפתלי בנט המחופש לכהן גדול, כשהם מבקשים לבנות את בית המקדש ומציגים מעין מזבח מאולתר. איילת שקד, מירי רגב וציפי חוטובלי רבות ביניהן על הזכות להיות מוקרבות על המזבח.

למרות היחס המזלזל מצד שחקני וכותבי תכנית הסאטירה המזוהה עם השמאל, בתנועות המקדש דווקא מרוצים. מיכאל פואה, מהמטה המשותף לתנועות המקדש אומר ל'סרוגים': "קרה דבר מדהים בארץ נהדרת. המערכון החזק המצחיק שהם עשו, עשה צחוק מבית  המקדש וכו'. לכאורה פוגע רע מאוד,  אך האמת היא שאתמול התברר שהשיח שלנו מנצח. הדיון כבר לא מתנהל על המתנחל עם העוזי שכובש עוד גבעה, אלא על מה שאנו  מסמנים כיעוד של המדינה היהודית –  הקודש והמקדש."

לדברי פואה, העובדה שבארץ נהדרת החליטו לתקוף את הכמיהה למקדש והרצון לבנות אותו, מלמדת שהנושא כבר נמצא על סדר היום הציבורי. היום הכל מבינים שהנושא אקטואלי.

"בעבר, גם אנשים שהתפללו שלש פעמים ביום לבניין המקדש, ולמדו מדי יום ספרי הלכה הכותבים שאנו מצווים לבנות את המקדש, לא ראו בכך סוגיא שעל סדר היום. אבל היום, כאשר הפעילות למען המקדש והר הבית היא נחלתם של רבים, מבינים גם בארץ נהדרת שעליהם להתגונן." אומר פואה.

צפו בקטע מתוך התכנית בה לועגים לבית המקדש (עלול להכיל בדיחות לא ראויות)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
המופע של ארץ נהדרת הוא כה שטותי שאין כלל להתייחס אליו .
אדוניה,חיפה | 24-01-2013 18:50
2
בית המקדש זו הבעיה הקטנה
יוני | 25-01-2013 1:15
הבעיה האמיתי אינה שהתוכנית לועגת לבית המקדש אלא שהיא לועגת ומבזה בני אדם. בקטע שהוקרן פה למשל ישנו יחס שובניסטי, סקסיסטי ומגעיל לנשים,( אבל כולם כבר התרגלו ורק על החרדים יצעקו על ההדרה) או במילים אחרות רשעות במסווה של סאטירה. והבעיה האמיתית אם התוכנית, שהיא מוקרנת בשעות השיא, ולצערנו היא אכן משפיעה על עיצוב התודעה של ההמון (וספציפית כעת הפיכת הבית היהודי למפלגה משיחית הזויה). ניתן לראות לכך גם סימוכין מהעבר כמו בתוכנית החרצופים שירדה לחייו של דן מרידור והשפיעה עליו לעזוב את ביבי (ב - 96).
ויש עוד דברים איומים בתוכנית - פעם
אוראור | 05-02-2017 11:47
באחת העונות הם חיקו עבריין בשם ועקנין שכל הזמן אמר משפט גס - אני ממש לא מתכוונת לצטט את המשפט הזה - מי שראה את התוכנית יודע למה אני מתכוונת. גם היו פרקים אחדים שאמרו בהם מילים גסות - מה הקטע? הם לרגע לא חשבו שילדים צפו בתוכנית? למה הם הכניסו טקסטים עם קללות? פשוט גועל נפש - וגם זה עד לא הכל.
3
יימח שמם - נבלות - עד כדי כך הם רשעים?
אוראור | 20-10-2016 17:00
בחיי , רוע לב שהשטן לא ברא , אין - האויבים שלנו כבר פחות מנוולים מהם. נו - למה אפשר לצפות מהליצנים האלו? אבל אל תדאגו - הם עוד יתחרטו על כל מעשיהם הנפשעים.
4
אתם יודעים למה הם לא היו מעיזים לצחוק על הכעבה [ המקום
אוראור | 08-05-2017 12:36
המקודש למוסלמים] או על כנסיית הקבר - המקום המקודש לנוצרים - להבדיל ? לא כי הם מכבדים את הנצרות או את האיסלאם - אלא כי הם פוחדים ומפחדים ויודעים שאם יעשו את זה - המוסלמים והנוצרים יאכלו אותם חיים.
5
שייפלו על ראשם כל הקללות וכל
אוראור | 04-06-2018 12:57
האסונות שבעולם - אמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6
שיישרפו ויישחטו למוות הנבלות האלו - ולא , אני
אוראור | 21-09-2018 11:07
ממש לא מתחרטת על הנוסח החריף והנוקב הזה!