"בלי סוציאליזם ובלי קפיטליזם לנו יש כלכלה יהודית" - סרוגים

"בלי סוציאליזם ובלי קפיטליזם לנו יש כלכלה יהודית"

בכנס בעיר באר שבע, אמר יו"ר הבית היהודי: "לנו יש כלכלה יהודית בת 3,000 שנה, שמלמדת אותנו על הדאגה לחלש, על אהבת הגר, על חיי קהילה וסיוע הדדי."

"בלי סוציאליזם ובלי קפיטליזם לנו יש כלכלה יהודית"
  לא יודע מה זה איזם (פלאש90)

הבית היהודי ערך אתמול (א') כנס ענק בהשתתפות מעל אלף איש בבאר שבע.

בכנס נטלו חלק יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, איילת שקד, הרב אלי בן דהאן, סגן ראש העיר אבי וורצמן והרב ד"ר דורון דנינו.

בכנס, שנערך באווירת חגיגית במיוחד, אמר נפתלי בנט: "התאהבתי בעיר באר שבע, זו עיר עם נשמה ענקית. עבדתי קשה לשכנע את אבי וורצמן להיכנס לקלחת, היה לו תפקיד חשוב בעירייה בבאר שבע והוא לא היה צריך את הפוליטיקה. אבל ידעתי שאסור שהבית היהודי יישאר בלי נציגות לעיר הזאת, לבאר שבע. היום יש לנו את הנציג היחיד בכנסת מבירת הנגב."

בהתייחסו לארועים הכלכליים מהיום אמר בנט: אני לא יודע מה זה כל ה- "איזם" הזה, לא מעניין אותי סוציאליזם ולא קפיטליזם, לנו יש כלכלה יהודית בת 3,000 שנה, שמלמדת אותנו על הדאגה לחלש, על אהבת הגר, על חיי קהילה וסיוע הדדי.

יש בישראל עניין כזה שנוטים להאשים את האחר- ההתנחלויות אשמות, הכל בגלל החרדים, השמאלנים החילונים אשמים- הבית היהודי הוא בית עיוור, אצלנו אין מחנות, אנחנו בית של כולם. לא יודעים מה זה ספרדים, אשכנזים, חילונים, מסורתיים- הדרך לפתור את הבעיות זה ביחד. הדרך לפתור את הבעיות הוא בלעצור את שיח השנאה בעם ישראל."

"אסור שיהיה שיח שנאה בין אחים לא בליכוד, לא בעבודה, לא ביאיר לפיד ולא בשום מפלגה בישראל. אנחנו מאמינים באהבת אחים ואיתה אנחנו ננצח"

איילת שקד דיברה אף היא בכנס ואמרה: "אספר לכם מה עשיתי היום, ואולי כך נבין מהו הבית היהודי: הייתי בסבב בתי ספר דתיים בפתח תקוה ופגשתי תלמידים ומורים מקסימים ואידיאולוגים, אני בתור אמא בחינוך הממלכתי מודה שהייתה בי קנאה. יש תמיד מה ללמוד לשפר אצלנו."

"בהמשך הייתי ביישוב חצבה בערבה שם פגשתי עובדי אדמה שרוצים להיות חלק מהבית היהודי. ההתיישבות העובדת היא חלק מאיתנו. הדרוזים הם חלק מאיתנו. אנחנו הבית היהודי של כל עם ישראל – זאת לא סיסמא – אלה יהיו תוצאות הבחירות הללו"

בנט המשיך לאחר מכן לכנס ההתיישבות העובדת בקריית החינוך בשדות נגב, וכך סיים ערב גדוש בדרום הארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו