משנים את 'סדר יום': דורשים איזון בשידורי קול ישראל - סרוגים

משנים את 'סדר יום': דורשים איזון בשידורי קול ישראל

לקראת התכנסותה של ועדת התוכן של מליאת רשות השידור לדון באיזון השידור הציבורי אומרים במרכז תדמי"ת: "לא סוד הוא ששידורי האקטואליה של רשת ב' סובלים מהטיה, ומשקפים אג'נדה פוליטית מסויימת." ומציינים כי בכל שעות הבוקר מול המיקרופון יושבים רק מגישים שמאלנים.

משנים את 'סדר יום': דורשים איזון בשידורי קול ישראל
  דורשים איזון. קול ישראל

חברי ועדת התוכן של מליאת רשות השידור יתכנסו מחר (ה') לדיון בשינויים שנעשו בתוכנית 'סדר יום' ברשת ב'.

כזכור, לפני כשבועיים החליטה הנהלת קול ישראל להצמיד למגישה הקבועה של התכנית קרן נויבך, את מנחם בן, דבר שגרר צעדי מחאה נמרצים בתוך רשות השידור ומחוצה לה.

הדברים הגיעו לכדי כך שמפיקי התוכנית השביתו את שידורה ושידרו במקומה שירים עבריים.

מחר, כאמור, יתכנסו במליאת רשות השידור כדי לדון בפרשת 'סדר יום' ולהעלות לדיון פנימי את שאלת איזון התכנים בתכנית קול ישראל.

לקראת הדיון, שלח מרכז תדמי"ת – תגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית, מכתב לחברי ועדת התוכן בו הוא מבקש להקשיב לקולו של הציבור הרחב ולהכניס איזונים וגיוון פוליטי-תרבותי-חברתי בשידור הציבורי.

במכתב כותבת, חני לוז, מטעם מרכז תדמי"ת בין השאר: "לא סוד הוא ששידורי האקטואליה של רשת ב' סובלים מהטיה, ומשקפים אג'נדה פוליטית מסויימת. הנרטיב הציוני-לאומי ודעות המשקפות צבורים גדולים בישראל – אינם זוכים לקידום בבמה הציבורית, בלשון המעטה."

"בכל שידורי האקטואליה מהבוקר עד הצהריים, שעות האזנת השיא, אין מגיש אחד לרפואה, שמשמיע באופן נחרץ שיח המשקף את עמדותיהם של הציבור הימני, כפי שבאים לידי ביטוי עמדותיהם של השקפות השמאל."

לוז מונה את מגישי תכנית הבוקר של רשת ב': אריה גולן, קרן נויבך, ענת דוידוב ועוד ושואלת: "כיצד באו לידי ביטוי מהלכים בוני-סדר-יום כמו תוכנית ההתנתקות לפני שבע שנים, היחס ליישובים חדשים ביו"ש לעומת היחס לישובים הבדואים בנגב, היחס לדו"ח אדמונד לוי לעומת היחס לדו"ח טליה ששון, דרך הביטוי בשידור שמקבלים ארגונים חוץ-פרלמנטרים מנתמכי הקרן לישראל החדשה כמו "שלום עכשיו", "יש דין" ואחרים – לעומת ארגונים מקבילים בצד השני של המפה הפוליטית כמו "זכויות אדם ביש"ע", "הפורום המשפטי", "נשים בירוק" ואחרים.

השידור הצבורי הוא של הצבור

על ההתנהלות בפרשת 'סדר יום' וכפיית המגיש מנחם בן, כותבת לוז "ייתכן שנעשו טעויות אלו ואחרות בדרך העברת המהלך מהכח את הפועל. טעויות אפשר לתקן, ויש לעשות זאת ברמה ניהולית, כמו בכל משרד ציבורי אחר. אנו סבורים כי אין לראות בטעויות אלו – סיבה לביטול המהלך הציבורי הנכון."

בסיומו של המכתב כותבת לוז: "אף תוכנית בשידור הציבורי אינו שייך למגיש זה או אחר.  בעל הבית על השידור הציבורי – הוא הציבור. אתם, כנציגי הציבור, מייצגים ציבור שרבים מתוכו חשים שהשידור הציבורי אינו מעניק שירות הוגן ודמוקרטי, בידכם לשנות זאת !

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סופם של הערב-רב כבר כאן, אורו של משיח כבר פועל !
גימי-יהודי מיהודה | 15-08-2012 14:26
2
ומדוע אין מחקרי קהל?
ישראל מידד | 16-08-2012 12:45
ובנוסף, מדוע רשות השידור איננה נוהגת כמו ה- BBC ועורכת מדי פעם מחקרים של סקרי דעת קהל כדי לזכות במשוב (הרי זה שידור תיבורי, לא?) ומה עוד, אלא במקום אגודת ,לדעת, וגם תדמית תעקבו אחרי האיזון והאתיקה, מדוע שרשות השידור לא תנהל יומן אישים, הרכבי פאנלים, ועוד בעצמה?
3
שלושה שחייבים ללכת מקול ישראל/הערוץ הראשון: קרן נוייבך,
יהודה בן-ישראל | 16-08-2012 19:30
ענת דוידוב, עודד שחר. אולי לאחר ניקוי אורוות יתחיל השידור הציבורי להיות יותר קשוב לכל מרכיבי העם ולהתנהג עם פחות יהירות.
4
נ.ב. שם נוסף שאנו חייבים להפרד ממנו: גאולה אבן!
יהודה בן-ישראל | 16-08-2012 23:52