תשובת המשקל: הרב סתיו יוזמן לשידור ברדיו קול ברמה - סרוגים

תשובת המשקל: הרב סתיו יוזמן לשידור ברדיו קול ברמה

התפתחות נוספת בפרשת השמצת הציונות הדתית ברדיו קול ברמה. אחרי שהשדר שביזה את רבני הציונות הדתית סולק מהתחנה, הודיע היום המנכ"ל, ירון קנר, כי הנחה את מחלקת התוכן לתת במה לרב דוד סתיו באחת התוכניות, ואולי אף לארחו לתוכנית מלאה באולפן.

author-image
תשובת המשקל: הרב סתיו יוזמן לשידור ברדיו קול ברמה
  יוזמן ל'קול ברמה'. הרב סתיו (יח"צ)

הרב דוד סתיו יוזמן לשידור באולפן רדיו קול ברמה.

את הדברים הודיע מנכ"ל התחנה, ירון קנר, בתגובה למכתב ברכה ששיגרה ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, בעקבות סילוקו של הרב אברהם תמיר מהתחנה.

כפי שפורסם לראשונה ב'סרוגים', במסגרת תוכנית 'בין חרדי ללאומי' התייחס הרב תמיר לסוגיית גיוס בחורי הישיבה החרדיים לצה"ל, והחל במסע השמצה נגד רבני הציונות הדתית, כשהוא מכנה אותם "פרחחים רבניים", "טיפשים" ו"סרטן בגוף היהדות המאמינה", כשאת הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל הוא מכנה "הפוליטיקאי קוק".

בהתייחס למאמרו של יו"ר ארגון רבני 'צהר' ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, שפורסם ב'ישראל היום' ובו הוא קורא לציבור החרדי להתגייס לצבא. אמר הרב תמיר כך: "באמצעי התקשורת עלה רבאיי רפורמי מארגון הרבנים הרפורמים שנקרא צהר, והוא האשים את הציבור החרדי, לא פחות ולא יותר, כגורמים לחילול השם".

ח"כ הרב חיים אמסלם מתנועת עם שלם, תקף בחריפות את התחנה, וטען כי היא מייצגת את ש"ס שהולכת ומקצינה לכיוון הזרם הליטאי, שמתנגד למדינה ולציונות.

בעקבות הכתבה ב'סרוגים' התקשר קנר לרב דוד סתיו והתנצל בפניו על הדברים שנאמרו בשידור. כמו כן, החליט קנר להפסיק את שידורו של הרב תמיר בתחנה לצמיתות.

הרב אבינר המליץ לרב תמיר לאסוף עשרה יהודים וללכת לקברו של הרב צבי יהודה זצ"ל ולהתנצל בפניו.

מכתב ברכה והפתעה

בעקבות החלטתו של קנר, שיגרו ראשי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, אסף דנוך ונתנאל אריאל מכתב ברכה לקנר בו הם מודים לו על הטיפול הראוי בפרשה.

"כשם שצריך היה למחות על דבריו המזעזעים והחומרים של הרב אברהם תמיר, כך צריך לומר לכם כעת יישר כוח על הפסקת השמעתו מעתה ואילך בתחנה." כותבים השניים.

"חשוב לציין לשבח גם את התנערותכם מיידית מהדברים שנאמרו, ואי המוכנות ליצירת הרושם המוטעה, לפיו אתם מסכימים חס ושלום למה שנאמר.חשיבות התחנה שלכם הפונה בראש ובראשונה לציבור הספרדי בישראל היא עצומה, ולכן יש להיזהר מנתינת במה לאדם שבמסווה של יראת שמים וקירוב לבבות מבזה ופוגע בתלמידי חכמים."

בתשובה למכתב, ענה קנר לשניים: "תודה על מכתבכם. תקלה חמורה יצאה תחת ידינו, ואני תקווה שלא יהיו דומות לה בעתיד. "כבר הנחתי את מחלקת התוכן לתת במה לרב דוד סתיו באחת התוכניות, ואולי אף לארחו לתוכנית מלאה באולפן."

בשלב זה טרם ידוע, מתי יוזמן הרב דוד סתיו לשידור. 'סרוגים' ימשיכו לעקוב אחר התפתחויות נוספות בפרשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם לא היה כתוב שהתנצלו בפניו וגם עכשיו.
למה שכחו את הרב מלמד? | 13-08-2012 0:06
2
אבל הוא גם זלזל ברב אליעזר מלמד שליט"א
משה | 13-08-2012 1:09
מה קרה לרב מלמד אין זכות תגובה בגלל טור רביבים? או שזה לא נוח לבית היהודי שמישהו לא כמוהם ולכן לא יתנו לו להגיב
3
מפסיק לשמוע קול ברמה
יהודי | 13-08-2012 13:34
אם נכונים הדברים בכתבה אני אישית מפסיק להאזין לרדיו קול ברמה, זה שלרב סתיו יש תואר רב בזכות זה שהצליח להוציא תואר כזה לא מכתיר אותו לא כדמות תורנית אפילו לא כדמות דתית, חבל שהציונות הדתית בוחרת לעמוד מאחורי קבוצת הזויים זו הנקראת 'רבני צוהר'