רבנים ידונו: כיצד הבייניש הרווק לא יתקלקל באקדמיה - סרוגים

רבנים ידונו: כיצד הבייניש הרווק לא יתקלקל באקדמיה

האם הדעות שסופגים בני הישיבות בהגיעם לאקדמיה פוגעות ביראת השמיים שלהם? האם הם מגיעים מספיק מגובשים מבחינה תורנית, אמונית והשקפתית? רבני הישיבות גילו, אולי מעט מאוחר מידי, שהתשובה לשאלות הללו היא עגומה למדי. היום בבר אילן כנס בנושא.

רבנים ידונו: כיצד הבייניש הרווק לא יתקלקל באקדמיה
  פלאש 90

יום עיון בנושא "הכנה תורנית לקראת לימודים אקדמיים ומקצועיים", מתקיים היום (יום ה'), אסרו-חג שבועות, ז' סיון 20.5 בבר אילן וינסה לתת כלים להתמודדות עם פגעי האקדמיה.

50 ראשי ישיבות ומכינות נרתמו למשימת החיבור בין הישיבה לאקדמיה והחליטו לנסות לשפר את המציאות ובכך- אולי- להביא גאולה לעולם.

ישנה טענה רווחת במחוזותינו, הטוענת שבחור רווק, המגיע לאקדמיה, כתוצאה מפגעי זמן ומקום, "מוריד בקודש" ולא מעלה. מובן שמדובר בהכללה גסה, ולא ניתן להכניס את כולם לאותה משבצת. אך מבחן התוצאה מעיד על קושי להשאר ברמה רוחנית גבוהה כאשר נכנסים לשגרת החיים האקדמאית.

את הכפפה החליט להרים הרב אביב זגלמן, יוצא ישיבת מעלות. הרב אביב עומד כיום בראש ארגון הנקרא "בתי מדרש לקהילות", הפועל כבר בשמונה מוקדים ברחבי הארץ ופונה לקהל יעד של סטודנטים ו"בעלי בתים" . לטענתו "יש צורך לתקן מבפנים ולא להבלע באקדמיה. לצערנו, הנסיון מוכיח שבגלל שהאקדמיה תופסת את הבחורים בשלב בחיים שהוא עדיין שלב מגבש ומעצב, החבר'ה נופלים וחוזרים חזרה את כל הדרך אותה עשו בישיבה."

לדבריו, גם היום בו בחרו לקיים את הכנס הוא סימלי- " אסרו חג שבועות, מסמל את המעבר ממעמד הר סיני שחווים בשנות הישיבה, אל אתגרי החיים ושילוב התורה ביומיום."

את הכנס בחרו למקם דווקא באוניברסיטה, "כיוון שרצינו לחבר את הרבנים לנעשה בשטח".

רבנים מכל גווני הקשת נרתמו למשימה, וכן אנשי אקדמיה תורניים הנמצאים בכל השדות המשפיעים ביותר בחברה הישראלית היום. את יום העיון יפתח הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ', שר המדע. ינאמו שם הרב בניהו ליפשיץ מישיבת אשדוד, הרב יהושוע שפירא מישיבת רמת גן, הרב יהושוע ויצמן מישיבת מעלות. הרב שלמה אבינר, הרב יעקב מדן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב אריאל, הרב ישראל רוזן, עו"ד רז נזרי, עוזר ליועץ המשפטי לראש הממשלה, ועוד רבים וטובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אני התקלקלתי בעקבות לימודיי בבן גוריון בפקולטה למדעי
יוסף חורי | 20-05-2010 10:39
המדינה עד שבעצת רבותיי עזבתי והתפשרתי על מכללה חרדית-רגילה(ללא שם מפוצץ) למרות היותי מכונה "מזרוחניק" יוצא ישיבת הסדר!לכן טוב עושים הרבנים הללו אך לדעתי ממש קשה ללמוד תואר אקדמי עם בנות באותה כיתה עם כל הרצון להיות פתוח
2
הרב רייס מקריית אונ-כנסו
יצחק סופר | 20-05-2010 10:40
הוא הודיע שלכתחילה מותר ללמוד יחד עם בנות באותה כיתה ומצטט את הגר"י אריאל מבלי להראות תשובה מוכחת שכתב??
3
ישיבת ירוחם
יוחאי שפר | 20-05-2010 10:42
לדעתי אסור ללמוד במקום מעורב אפילו אם המקצוע חשוב וצריך להתפשר על מקצוע רגיל אפי' שפחות מתאים לי מאשר למצוא את עצמי עם משפחה מפורקת!!
4
"כשגיליתי שבעלי גולש.."
ישיבת הסדר בצפון | 20-05-2010 10:46
הסיפרון "גיליתי שבעלי גולש.." יצא בעקבות ישיבה מעורבת של סטודנטים חרדליי"ם למהדרין בכיתות עם בנות חילוניות בימי הקיץ החמים..
5
לפי התגובות הבעיה היא הבנות ר""ל
שפת אמת | 20-05-2010 16:33
ולא החומר הלימודי האקדמאי. אני חושב שמה שהכנס ירצה לדבר עליו הוא לא האם מותר או אסור ללמוד בכיתה אחת עם בנות , אלא בנושאים יותר מהותיים הקשורים לפנימיות ולשורשי האמונה ולא במרחק נגיעה. הערה למגיב 1 , אם התקלקלת בעקבות הלימודים האקדמאיים אני רק יכול לומר לך בצער שנכנסת לאקדמיה מקולקל ואת הקילקול הבאת לאקדמיה איתך.
6
מתי אדם דתי מבשיל
מיכל | 20-05-2010 20:18
עוד ניסיון פטרוני לגונן על התלמידים ולדאוג שלעולם לא יצמיחו כנפיים ותמיד מישהו יגיד להם מה נכון ולא יוכלו לגבש לעצמם דרך. סטודנט אמור להתמודד עם דעות שונות, להעלות ספקות לקרוא חומרים ממקורות שונים ולהשוות ביניהם. באיזה ישיבה נחשפים לכל המכלול של ספרות חז"ל.?הרב ביישוב שלי עוד מצטט את רש"י כאילו המדרש נוצר על ידו, ולא מסוגל לעשות שום הקשר היסטורי וחברתי. הבורות חוגגת וכולם שותקים מחמת כבוד הרב. אז עכשיו רוצים לכוון אותם גם כשסוף סוף הם לומדים לחשוב?
7
לענבל הכותבת
| 20-05-2010 21:02
"רבני הישיבות גילו, אולי מעט מאוחר מידי, שהתשובה לשאלות הללו היא עגומה למדי". מה הרווחת מהעקיצה ששלחת לרבנים? לא מכובד ולא מתאים לך. אחד שיודע...
8
הרי אין בכך ספק לימוד בנים ובנות ביחד הוא שורש הבעיה
אלעזר | 21-05-2010 3:30
לא עצם לימוד האקדמי ..גדולים וטובים נכשלו.מה יעשה הבן ולא יחטא
9
נו אביב הגיע יהושע בא
ס"מ | 23-05-2010 2:08
נו "הרב" אביב זיגלמן. אם הוא דמות רוחנית, אז אני בטטה... מלווה מהסוג הגרוע ביותר. אדם הזוי שחולל מהומות שליליות בכל מקום שכף רגלו ניגעה בו ועיין ערך פקיעין