הצלחות בטיפול בחד מיניים מושתקות מטעמים פוליטיים - סרוגים

הצלחות בטיפול בחד מיניים מושתקות מטעמים פוליטיים

ד"ר ניקולס קאמינגס לשעבר נשיא אגודת הפסיכולוגים באמריקה טוען בראיון לד"ר יוסף ניקולסי כי "במחקר הנטיות החד מיניות יש הטיה פוליטית ברורה". קאמינגס יוצא נגד הטענה שנטייה מינית אינה בת שינוי וטוען כי ישנן הצלחות בנושא, שמושתקות על ידי גורמים פוליטיים.

הצלחות בטיפול בחד מיניים מושתקות מטעמים פוליטיים
  הטיה פוליטית. ד"ר קאמינגס (צילום מסך)

האם שיקולים פוליטיים מכופפים מחקרים בנושאי טיפול בחד מיניים?

ד"ר ניקולס קאמינגס, לשעבר נשיא ה-APA (אגודת הפסיכולוגים באמריקה) ומי שהיה מעורב בהחלטת הארגון להסיר את הנטיות החד מיניות מרשימת מחלות הנפש בשנות השבעים, תוקף את הארגון שעמד בראשו, מאשים אותו בהטיה פוליטית, יוצא נגד הטענה שנטייה מינית אינה בת שינוי ואף טוען שהפוליטיקה היא מה שהובילה את התודעה הרווחת כי נטיות חד מיניות הן דבר מולד ובלתי-ניתן לשינוי, בזמן שהמדע דוכא על ידיה.

בריאיון שערך עמו ד"ר יוסף ניקולוסי, לפני כחודש ימים, ושפורסם באתר 'כמוך', נשאל ד"ר קאמינגס אם כמטפל נתנסה בטיפול להתגבר על נטיות חד מיניות או להקטין את המשיכה של גברים לבני מינם. "התנסיתי, זה טיפול קשה, וזה לא גדול מבחינת מספרים, אבל כן ראינו תוצאות."

צפו בקטעים מתוך הראיון עם ד"ר קאמינגס:

"ובגלל זה העמדה 'לעולם לא תוכל להשתנות' מגוחכת. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא אדם אחד יוצא מן הכלל וזה כבר דוחה את ה'לעולם'. ואני התנסיתי ביותר מיוצא מן הכלל אחד".

עם זאת הוסיף שנדרשת נחישות כדי להצליח בטיפול ולא כל מי שרצה להשתנות השתנה, בכך השווה את הטיפול לטיפולי גמילה אחרים כגון התמכרות לסמים ואלכוהוליזם שם גם לא תמיד רואים 100% הצלחה, לדבריו. "ליפול מהעגלה זה חלק מהטיפול", אמר.

כשנשאל מהן השיטות לסייע לחד מיניים להשתנות אמר כי חלק מהשיטות כוללות חזרה לחוויות הילדות של המטופל. "גיליתי כי גברים בעלי חזות גברית שפותו ע"י אדם מבוגר יותר מהם בילדותם נטו להצליח יותר מאשר בנים שבגיל ארבע או חמש לבשו שמלות".

עוד הוסיף כי על המטפל לכבד את המקום שבו נמצא המטופל, ובכך תקף את ה"קהילה הגאה" על שאומרת למטופל לנטוש את האמונה שלו או הדת שלו רק מפני שהיא אינה מסתדרת עם הנטייה המינית של המטופל. עוד תקף את המוסד שעמד בראשו וציין כי הוועדה שדנה בהצלחת טיפולים רפרטיביים לא אפשרה לאף אחד שעוסק בטיפול רפרטיבי להשתתף בוועדה.

"דעה קדומה כזו רווחת בקרב ה-APA והכול במסווה של מדע. לדעתי ה-APA הפכה להיות מונולית וגם 'תקינה פוליטית'. צר לי לומר זאת, אבל התקינות הפוליטית היא השולטת ולא המדע", אמר. עוד הוסיף כי "עד כה לא נעשו מחקרים שאינם מ'טעם'. דברים הפכו יותר פוליטיים ופחות מדעיים. היום שומעים רק צד אחד בנושא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
ניקולסי הוא נוצרי וביהדות אין חובה לשנות נטיה
דניאל | 01-07-2012 15:31
מה גם שמי שיכול לשנות הוא מי שמלכתחילה הנטיה שלו היא לשני הצדדים ולא נטיה חד מינית מוחלטת ואין חכם כבעל ניסיון (כושל בע"נ במשך 6.5 שנים !!!)
2
ברור שביהדות אין חובה לשנות נטיה
| 01-07-2012 16:35
כי לפי היהדות כל ה"נטיה" זה שטויות - קשר יכול להיות בין גבר ואישה ולא שום תמהיל אחר. לפי היהדות לא בוחרים בן זוג לפי חשק מיני, אלא מכוון מטרה ומתוך האהבה מגיע גם החשק. באיזה מקום ביהדות יש מקום לתאוות?? מה שבטוח שאין בה שום הסכמה לסיווג לפי תאווה. בן אדם שמגדיר את עצמו לפי תאוותו הוא מקולקל. זהו השורש בבעיות עם חד מיניים עוד לפני שהגיעו לדבר עבירה.
3
העתיק מהמורה נבוכים:
| 01-07-2012 17:01
כדי שנבין שעם כל הכאב והקושי שיש,עלינו להכיר בחסרונו ולעבוד עליהם: כאשר נדבר במאמר זה בטעמי המצוות יתבאר לך מצדקה וחכמתה מה שראוי להתבאר, ולפיכך נאמר בה תורת ה' תמימה . אבל מי שמדמה כי עולה כבד וקשה ושיש בה סבל , כל זה טעות בהתבוננות. ולקמן אבאר קלותה באמת אצל השלמים, ולפיכך אמר מה ה' אלוהיך שואל מעמך וגו' ואמר המדבר הייתי לישראל וגו' אלא שכל זה ביחס לחסידים. אבל אנשי העושק והכעס וההשתלטות הרי המזיק והקשה ביותר אצלם, שיהא שם שופט שימנע את ההשתלטות. וכן התאוותנים השפלים, הקשה ביותר עליהם היא מניעת ההפקרות בזנות, והפעלת העונשים בעושיהם. וכך כל בעל מגרעת נראה לו כי מניעת הרע שהוא מעדיפו כפי מגרעתו המידותית טורח עצום. ואין לשקול קלות התורה וקשייה לפי שאיפותיו של כל מושחת שפל בעל מגרעות מידותיות, אלא נבחנים לפי השלם שבבני אדם אשר מטרת התורה הזו שיהו כל בני אדם אותו האדם נ.ב ל-1 יש הרבה בעלי ניסיון שונים ממך...
4
הראיון הזה כולו מוטה מלכתחילה ולא אובייקטיבי
עזרא בן ישי | 01-07-2012 17:20
המראיין הוא זה שפיתח טיפולי המרה שהוכחו כאן בארץ וגם בחו"ל כבעלי נטיה גבוהה במיוחד לפגיעה נפשית. חבל שסרוגים נופל לפח...
5
כנפגש טיפולי המרה אני רוצה להגיד
עופר | 01-07-2012 17:21
שיש פה בארץ עשרות אם לא מאות אנשים שיצאו עם נזק קשה בעקבות טיפולי המרה שונים משיטות שונות
6
מי שיכול להשתנות הוא רק מי שיש לו משיכה לנשים של 50/50
אליעד | 01-07-2012 17:42
מי שלא נמשך כלל לנשים - אין לו שום סיכוי להפוך סטרייט בדוק מנוסה טיפולי המרה ועצת נפש 8 שנים
7
מדובר בסכנת נפשות! אני לא מבין
אוריה | 01-07-2012 18:07
איך אתם מרשים לעצמכם לסכן אנשים בשם אג'נדה שמפחדת מכל דבר שהיא לא מכירה! תתביישו לעצמכם. לא משנה מה עמדתכם בנושא קבלת הומואים ולסביות - אסור לכם לסכן חיים של אנשים! רבים יצאו בשאלה וחלקם אף התאבדו לצערנו. איך אתם מסוגלים לפעול מתוך אג'נדה ברורה למחוק בני אדם ובדרך לפגוע בהם בצורה פלילית כמעט?! האתר הזה מדרדר מרגע לרגע.
8
סחורה נוצרית מופרכת וממוחזרת
הבנ"ה | 01-07-2012 18:24
ג'וזף ניקולוסי הוא פנאט דתי שעושה את הפסיכולוגיה קרדום לחפור בה. כמעט כל הממסד המדעי דוחה בשאט נפש את הגישות שלו כבלתי אתיות ומוטות אידאולוגית. מן הראוי שהיהדות תדע לתת תשובות יותר מעמיקות ואנושיות מהממבו ג'מבו של המטורפים המשיחיים האלה.
9
אפשר לדון האם זה נכון אבל צריך להסכים על דבר אחד-
יובל | 01-07-2012 18:43
שאדם הומוסקסואל שנטיותיו ידועות לסביבתו, מסוגל ויכול לחיות את חייו מתחילתם ועד סופם בלי שייחשב מטרד או מפגע לציבור.
10
למה לשנות משהו מושלם ובריא?
יניב | 01-07-2012 19:24
סתם הומופוב.
11
חח תמיד באתר הזה כשיש כתבה על הומואים יש 200 תגובות,
| 01-07-2012 19:32
מזה? זה אתר המיועד לבעלי נטיות ולא אמרו לי? חחחח
12
מידע רב מצונזר בתקשורת ובעולם האקדמי על הומואים
אין חופש אקדמי בנושא | 01-07-2012 20:02
להלן מקבץ ציטוטים מתוך הספר יאיר קדר, עמליה זיו, אורן קנר (עורכים), מעבר למיניות: מבחר מאמרים בלימודים הומו- לסביים ותיאוריה קווירית, תל אביב:הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2003 ספר זה מעיד שמה שמפיצה התקשורת בשם הארגונים ההומולסבים הוא שקר מוחלט. לו היתה עתונות ביקורתית היינו מקבלים מידע אחר גם בסוגיה זו. לשיטתה של המשוררת האמריקנית אדיראן ריץ'. המצב הלסבי הוא המצב הנשי הטבעי. כל אשה בהיותה בת של אם היא חלק מן הרצף הלסבי הטבוע בכל קיום נשי. "הקשר הבוגר המקורי הוא זה שבין אשה לאשה", היא כותבת. "רצף לסבי " לשיטת אדיראן ריץ' הוא- הוא "טווח- העובר בחייה של כל אשה ואשה ולאורך ההיסטוריה- של התנסות המתאפיינת בהזדהות נשית". אם, לשיטת ריץ,' המגע בין נשים הוא הטבעי יותר, הרי שהנחת היסוד כי אשה אמורה בבגרותה למצוא עצמה במערכת יחסים הטרוסקסואלית, היא בבחינת "הטרוסקסואליות כפויה", אשר במהותה זרה למהלך הטבעי- הלסבי של חיי אישה וכרוכה בשעבוד מלאכותי לגבר. (הטרוסקסואליות והקיום הלסבי, מעבר למיניות עמ' 86) גדול הפילוסופים הפוסט מודרניים, מישל פוקו. היה עצמו הומוסקסואל מוצהר ופעיל למען חירות מוחלטת של הבחירה המינית. בראיון שפורסם לראשונה בסתיו 1982 – חורף 1983, סירב פוקו להגיב לשאלת המראיין מה עמדתו בנוגע לסוגיה האם ההומוסקסואליות היא נטייה מולדת או "פרי של התניה חברתית." את התחמקותו ניסח כך: "על שאלה זו אין לי שום דבר לומר. "אין תגובה". שעה שפוקו התבקש על ידי המראיין או'היגינס להסביר את עובדת תפוצתה של מערכת הפקרות מינית בחברה ההומוסקסואלית הגברית (אנונימיות בין פרטנרים, ריבוי פרטנרים, אורגיות וכו') הסביר זאת פוקו על רקע השלמת החברה המערבית עם התנהגות מינית פרועה של גברים בכלל. בהמשך דבריו הודה בכך שבארצות המערב הולנד, דנמרק וארה"ב "ההזדמנויות למפגשים מיניים הן עצומות. אפשר לומר, שהייתה עלייה גדולה בצריכה ברמה הזו. אבל זו אינה בהכרח תכונה טבעית של ההומוסקסואליות, נתון ביולוגי". (מעבר למיניות, עמ' 60). פרופ' דוד הלפרין ללמודים קווירים הומולסבים אומר למראיין שלו כך (שווה לעיין בכל הספר ובראיון) ככל שאנו הופכים מודעים יותר ליחסיותן של כל צורות החיים האירוטיים, כך אנו פחות ופחות נוטים להאמין בקיומה של מיניות "טבעית", מיניות שפשוט נולדים לתוכה, תרבויות המשנה ההומו- לסביות למיניהן מספקות עדויות למכביר על המגוון העצום של סגנונות מיניים אפשריים. כך שגייז רבים יודעים, למעשה ש"מיניות" היא לא דבר שבא רק בשני סוגים: "הטרו" ו"הומו". ה"טבע" אינו ממוצה על די שתי האפשרויות הללו של בחירת אובייקט מיני. ככל שאנו לומדים להכיר את עצמנו ואת חברינו, כך אנו מגלים (לפחות כך זה עבורי( עד כמה מיניות היא דבר רב- פנים, מגוון ובלתי שיטתי(מעבר למיניות, עמ' 137- 138.)
13
ביהדות הומו חייב מיתה - זה מוכיח שזו תאוה רגילה כמו שאר
1 | 01-07-2012 20:10
החטאים. סוג של אוננות בחברותא. אם אי אפשר היה להשתלט על זה לא היו נענשים על זה.
14
2, זה בדיוק הענין: אם התאווה לא מגיעה, זה רק סבל
יובל | 01-07-2012 20:21
מתוך האהבה תגיע תאווה אצל אדם הטרוסקסואל, אבל הומוסקסואל לא יכול. הוא יכול לזייף את זה בכל מיני אמצעים, אבל זה מאוד גרוע למשפחה. אם היה מקים משפחה עם גבר, דבריך היו נכונים.