הדמות השנתית בשנה"ל הבאה: הרצי"ה קוק זצ"ל - סרוגים

הדמות השנתית בשנה"ל הבאה: הרצי"ה קוק זצ"ל

אחרי שהשנה למדו תלמידי החינוך הדתי על דמותו של הרב עוזיאל זצ"ל, בשנה הבאה תהיה הדמות השנתית במערכת החינוך הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, לרגל שלושים שנה לפטירתו. "זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את דמותו של הרב שהיתה כוללת ועשירה" אומר הרב איתן אייזמן.

author-image
הדמות השנתית בשנה"ל הבאה: הרצי"ה קוק זצ"ל
  ראוי ללמוד את אישיותו. הרצי"ה זצ"ל (ויקימדיה)

בישיבה חגיגית של מנהלת החינוך הממלכתי דתי, הכריז ראש המינהל הרב אברהם ליפשיץ על שנת תשע"ג כשנת לימוד משנת הציונות הדתית לאור דמותו של הרצי"ה קוק.

מסורת חדשה החלה השנה בחמ"ד, 'הדמות השנתית', אישיות בכירה מרבני הציונות הדתית המלווה את העשיה החינוכית לאורך השנה. כך קרה שמאות אלפי תלמידי החינוך הממלכתי- דתי, מגני הילדים ועד כיתות יב'  נחשפו בשנה האחרונה לדמותו של הרב עוזיאל, הראשל"צ והרב הראשי לישראל.

לאור ההצלחה הגדולה וחווית הלמידה שהקיפה את כל המוסדות החינוך. התכנסה בחודשים האחרונים מועצת החמ"ד וההנהלה המורחבת לדיון על הדמות השנתית לשנת הלימודים תשע"ג.

"לאור העבודה כי זוהי שנת השלושים לפטירתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק, היה אך טבעי כי שנת הלימודים הבאה תעסוק בלימוד משנת הציונות הדתית לאור דמותו של הרצי"ה", אומרים במנהלת החינוך הדתי, על הבחירה.

הודעה על ההחלטה יצאה השבוע לכלל הגננות ומנהלי בתי הספר, כשבמקביל כבר התקיימה פגישת עבודה ראשונה בנושא בהשתתפות ראשי ארגונים בכירים בציונות הדתית, ביניהם ראשי רשתות החינוך, ראשי ישיבות הסדר, אנשי משרד החינוך, מפעלות הציונות הדתית ועוד.

בפגישה, הוחלט על דרכי הפעולה הכוללים בין היתר, מערכי שיעורים, אירועים מיוחדים, כתיבת עבודות, הצגות, סרטים והפקות יחודיות.

"זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את דמותו של הרב שהיתה כוללת ועשירה ולא תמיד הציבור נחשף אליה באופן רחב" הדגיש הרב איתן אייזמן מבאי ביתו של הרצי"ה וחבר מועצת החמ"ד.

"רק שיתוף הפעולה של כלל הגופים בציונות הדתית יכול להביא למציאות שכל ילד וילדה מתחברים ומתחנכים לאור דמותו של הרב צבי יהודה" סיכם הרב ד"ר אברהם ליפשיץ את המפגש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הכי רחוקים מהרצי"ה
אבא | 15-05-2012 10:57
הרב צבי יהודה אמר שהיה מעדיף לבטל את כיסוי הראש לגברים, אם היה יכול, כי זה גורם לריחוק בין יהודים (חוברת גדול שימושה). התלמידים שלו לא מקבלים למוסדות שלהם ילדים דתיים בגלל כל מיני פרמטרים שהם ממציאים. התלמידים שלו חוסמים התבטאויות אחד של השני ולא מוכנים שהאחד ילמד במוסדות של השני. אולי עדיף שהם ייחשפו לדמותו של הרצי"ה.
2
30 שנה לרצי"ה היה השנה
יובל | 15-05-2012 13:13
אני דווקא הייתי בוחר ברב סולובייצ'יק, ששנה הבאה ימלאו 20 שנה לפטירתו מורה דרך ותתמיד חכם מן השורה הראשונה, דרכו החינוכית יכולה לשמש דוגמא לציונות הדתית שמאמינה לכתחילה בשילוב תורה עם חיי המעשה. לא זכה להוקרה הראויה לו וחבל. הגיע הזמן שתלמידים יכירו אותו יותר