תהיי דתיה טובה ותשתקי - סרוגים

תהיי דתיה טובה ותשתקי

כשאשה בוחרת להיות דתית, היא לא יודעת שהיא בוחרת גם עוד אלף עיניים שילוו אותה לכל מקום שהיא הולכת. היא לא יודעת שברגע שהגיעה למסקנה כי היא חפצה ללכת בדרכו של בורא העולם, היא בעצם אמורה ללכת בדרך של ציפיות האחרים. אז לא רוצה יותר. די. לא מעוניינת. צאו לי מהראש, מהעבודה ומארון הבגדים.

תהיי דתיה טובה ותשתקי
  אילוסטרציה פלאש90

כשאשה בוחרת להיות דתית, היא לא יודעת שהיא בוחרת גם עוד אלף עיניים שילוו אותה לכל מקום שהיא הולכת. היא לא יודעת שברגע שהגיעה למסקנה כי היא חפצה ללכת בדרכו של בורא העולם, היא בעצם אמורה ללכת בדרך של ציפיות האחרים.

כלל לא משנה מה תעשה או מה תפנה, כל בחורה עוברת תחת זכוכית המגדלת של המגזר. קיימות בדיקות קפדניות, האם היא מכסה את ראשה וכמה שערות מציצות מאחורי המטפחת, מהו אורך השרוול שהיא לובשת, והאם אורך החצאית עומד בסנטימטרים הנחוצים כדי להיקרא "בת ישראל כשרה וחסודה?"

תמיד מישהו מהציבור יבדוק אם היא בהריון, או שהיא בעצם רק ילדה לא מזמן. אנשים באופן קבוע יספרו כמה זאטוטים יש לה בבית, והאם היא אכן מקיימת את מצוות "פרו ורבו" בדבקות. מתחת לארבעה קטנטנים, זה לא "נורמטיבי" אצלינו, והרי כל המרבה הרי זה משובח…

אין עין הציבור נוחה מאישה דתית קרייריסטית. אישה צריכה לשבת בבית ולגדל את ילדיה בשמחה. להכין להם ארוחת צהריים חמה כאשר הם חוזרים מהגן, ולחנך אותם לדבקות ואהבת הארץ. גם הבעל אמור להתקבל בחום ושמחה בשעות הערב, עם בית מסודר ומצוחצח עליו עמלה האישה בשעות היום.

לאישה דתית אסור ללכת יד ביד עם בעלה ברחוב, או לשוחח עם גבר אחר באמצע המדרכה. אין ספק, כי זוהי סיבה מספיק טובה לרינונים וריכולים.

לאישה דתית אסור להחזיק "קופסא גדולה מהסוג האסור" בבית, היא צריכה להתנהג בציבור בצורה מסוימת, לדבר באופן מסוים. בכלל, להיות "עזר כנגדו". זה הרי טוב, לא?

ומנמקים את העניין "ברוח ההלכה". כל אחד נהיה מומחה פתאום.

אז לא רוצה יותר. די. לא מעוניינת.

צאו לי מהראש, מארון הבגדים, מהעבודה. צאו לי מהזוגיות או מתפקידי כאימא וכאישה בכלל.

אף אחד לא מינה אתכם כסגניו של היושב בשמיים, נכון?

כאשר בחרתי להיות דתית, בחרתי את זה מולו. מול בורא העולמים. לא ביקשתי רשות מכם, וגם עכשיו אני לא צריכה ציונים. זה בסדר. אני את הדו"ח שלי מולו, ממלאת נאמנה. היו בטוחים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
רגשי נחיתות קשים
די כבר מתוסבכת | 30-04-2012 21:40
מזכיר מאוד אחת מווינט ששעמם לה בחיים וחשבה שיש לה פנינים בעובש שצמח לה במקום השכל.
2
שלומית היקרה
| 30-04-2012 22:03
לא תכננתי להגיב אבל את מזכירה לי את עצמי, ככה זה כשלא מחוברים לתורה, הכל עול הכל חיצוני וחברתי. אם היית עומדת במינימום של גדרי ההלכה החברה לא הייתה מפריעה לך, אבל הרצון לשנות וללכת "נגד" ולפרוץ דרך הם המכשול שלך. יש כאלה ששומרים על רוח הכשרות, לא מערבבים בשר וחלב , יאכלו במסעדה ללא תעודה אבל יזמינו מנה "כשרה".שומרים על המסורת, על ההווי היהודי, לא נכנסים לעניינים שברומו של עולם - בדיקת ירקות מתולעים, ניפוי קמח ועוד כל מיני מטרדים טרחניים, אבל "אין על ה'" "ה' מסתכל על המעשים אני בנא' טוב" " אולי זה מה שאת רוצה בעצם להיות ברוח היהדות להיות דתיה אבל בטעם שלך, ללא התחייבות, ללא מגבלות... ללא רבנים ולידיעתך ה' כן מינה "סגנים" בכל דור ודור הוא שולח גדולים להאיר לנו את הדרך לכוון אותנו איך להתנהג, מה זה גמרא? מה זה הלכה? יש תלמידי חכמים ויש נסיון גדול באמונת חכמים, לא צריך ללכת ראש בקיר אבל יש מקום לשאול וללכת על פי פסיקות. חבל, התורה מלאה בפנימיות, היא מלאה בעוצמה שיש לנשים , ובכוחן להביא את הגאולה ממש, אל תתני לעולם לבלבל אותך כלל! בכל חברה יש בקרה חברתית אבל אני מאחלת לך שתרצי לשאת בתפקידים שה' ייעד לך לא מתוך כניעה חברתית ותחושת השפלה אלא משמחה אמיתית שזכית להבין את התכלית. אני לעגתי לחברות שהתחתנו מוקדם ומיד בצבצה להן הבטן, ריחמתי על חברות שהתחתנו עם דוסים, כאלה שלא ראו עולם אבל תדעי לך שאחרי שעשיתי הכל, בחסד וברחמים זכיתי להתקרב לפנימיות של העניין ולרצות ולשמוח במה שה' רוצה. ולגבי החשבון שלך עם בורא עולם, ימינו הם "כצל עובר" לפני שנשים לב נמצא את עצמנו נותנים דין וחשבון לא בכלליות אלא על כל דקה ודקה שלנו בעולם הזה- חשבי טוב טוב מה ה' רוצה ממך בתור אישה בעם הזה, ומה יחשב לך לעולם הבא- החיים הם לא דיכוטומיים, עקרת בית מרובת ילדים (שזו זכות) או אישה קרייריסטית מצליחה שלא נראית בעין חיובית , את יכולה להיות מי שמשלבת בין שני התחומים מתוך אהבת ה' ובאמת למענו ולהגדלת שמו בעולם. אני מאחלת לך שתזכי לעשות לה' נחת רוח.
3
אני לא מסכימה איתך
דתיה + | 30-04-2012 23:19
גם אני דתיה ומתלבשת ומתנהגת לפי ההלכה, אבל בנוגע לניהול החיים שלי, סדר יומי והקריירה (שיש לי) העולם יכול לקפוץ! את מי מעניין מה מישהו איפהשהוא חושב? אנחנו עושים מה שטוב לנו ואין טעם להתחשב במה שמישהו יחשוב על כך.
4
בושה סוג כתבות כאלה - סיבה למה חרדים שונאים דתיים...
פלוני | 01-05-2012 1:22
גם אם את צודקת וכל הריכולים לא לעניין ומי שמרכל ונכנס לאנשים זרים לחיים הוא פושע ובעל לשון הרע שיותר גרוע מאכילת חזיר וכו'.. עדיין ברור שלפי היהדות יש מדד מה זה מעשה טוב ומה לא, אני נגד לשפוט, אבל מה שאת עושה פי אלף יותר גרוע את באה ואומרת מה שכתוב בתורה בהלכה בכל ספרי הקודש בכל הדורות זה הכל שטויות מה שבא לי כאן ועכשיו זה האמת... אני חושב שזה נובע מרגשות אשם שאת לא עובדת את ה' מאהבה אלא מתוך השרדות אני מכיר את ההרגשה הזאת לעשות מינימום כדי להקרא דתי.. ואת נלחמת להקרא דתיה!! זה מיראה לא מאהבה מי שעובד את ה' מאהבה הוא מקבל את מה שחז"ל אמרו גם כשזה לא נח לו.. ודרך אגב את טועה טעות חמורה- מצווה אחת הכתובה בתורה מפורש "לא תסור מכל הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל".. וזה מדובר ברבני הדור - להם גם את מחוייבת לשמוע וידוע מה דעתם לגבי עינייני קדושה וצניעות וחינוך וקריירה וכו' - גם הרבנים הגדולים הדתי"ל.. וגם כתוב מפורש בגמרא שיש ל"ו צדיקים בכל דור והם מקיימים את כל התורה כולה.. ותפקידם ליישר אנשים כמוני וכמוך.... שלא תביני לא נכון אני לא חושב שיש בעיה בלהיות פחות דתי יש נסיונות קשים וכו' אבל יש בעיה שהפכת את זה לאידאל- לאידיאולוגיה שלך! שהאידיאולוגיה של לעשות מאהבה לא מדברת אלייך! וגם לפרסם זאת בריש גלי זה פשע.. גם אני לא מושלם.. אך ברור לי מה האידאל.. ולשם אני חותר .. ואם היו נותנים לי לכתוב כתבה אז לא הייתי קורא לצדדים הרעים שלי טובים ומסית ומדיח להפכם לקבועים גם אצל אחרים.. אלא הייתי מנסה להדריך קודם כל את עצמי ואחר כך גם אחרים איך לא להכשל במה שאני לא טוב..
5
התגובות כאן מוכיחות כל מילה שהיא כותבת
מירה | 01-05-2012 1:35
חוץ מזה האם מישהו כאן טוען שאין ביות בחברה הדתית ?
6
יש עוד
שמחה | 01-05-2012 5:48
כאשה דתית גרושה נראה שיש עוד החברה הדתית הסרוגה שמעצימה את כוחו של הגבר לא מאפשרת לגרושות לחיות לבד ובשקט ואני וחברותי מוצאות את עצמנו מחוזרות באופן אגרסיבי עי בעלים של חברותינו הבוסים הדתיים שלנו ועוד החושבים שאנו טרף קל .נראה לי שזו תוצאה ישירה של חברה החושבת שנשים רלוונטיות למטבח ולמיטה.
7
תגובות לפוסט
מרדכי אשר | 01-05-2012 7:32
תגובות מעניינות הובאו כאן: http://www.facebook.com/groups/175160509198241/
8
בכיינית אנוכית
| 01-05-2012 8:20
חושבת שכל העולם סובב סביבך. אז יש לי חדשות בשבילך, לא הכל סובב סביבך! זה לא מעניין אנשים, ורוב הזמן הם לא חושבים עליך בכלל, זה הכל בראש שלך. אם תתחילי להיות קצת פחות אגוצנטרית ותתחילי להתבונן כלפי חוץ - תביני שכל מה שכתבת זה שטויות.
9
והרי החדשות: גם לדתיים מותר לעשות מה שבא להם
יאהוד | 01-05-2012 12:18
מה שכתבת זה לא שטויות - זה דבר שמי שגר בריכוזים של דתיים בהחלט מרגיש. אם את לא רוצה שירכלו עלייך יש לך שתי אפשרויות: או שתתעלמי (לא תמיד אפשרי בעיקר אם את חלק מ"קהילה של משפחות צעירות"), או שתבחרי לגור בעיר. לא ביישוב דתי, לא בשכונה דתית פשוט בעיר. בשכונה שיש בה אנשים מכל הסוגים - חרדים, דתיים, חילוניים, ילידי הארץ, עולים חדשים - ושם אנשים רגיליים לזה שיש מגוון דעות ומגוון אנשים. שם לאף אחד לא אכפת איך את מתלבשת, אם את הולכת עם נגן מוזיקה בספירת העומר, אם השרוולים שלך לא עוברים את המרפק, או אם רואים לך כמה שערות מעבר למה שהתיר הרב אבינר. בעיר אין לחץ חברתי, אין רכילות מציקה. אבל - יש גם חסרון גדול: גם לא תהיי חלק מקהילה פעילה ותומכת אלא מקהילה יותר רופפת - פחות (אם בכלל) פעילויות חברתיות קהילתיות מאורגנות. אז תבחרי מה מתאים לך קהילה עם לחץ חברתי, או ללכת יותר לכוון האינדיבידואלי...
10
9 - כל מה שכתבת זה שטויות
| 01-05-2012 16:04
הכל מתחיל בבן אדם. בתור משיהי דתיה נשואה עם קריירה שבאה מיישוב ועכשיו גרה בעיר, כל מה שאמרת מהתחלה ועד הסוף זה שטויות. לחץ חברתי בא מבפנים - החברה לא מנסה לרמוז לך כלום את חושבת את זה, אבל בפועל לא באמת איכפת לה מה את עושה - עובדה שהחרדים צריכים "משמרות" כדי באמת לשמור על האוכלוסיה. וגם בעיר זה תלוי בך אם יהיה לך חברה או לא, כמעט בכל מקום יש וזה תלוי בך אם את חלק או לא! אז די להתבכיין ולהאשים את כל העולם!!
11
איפה את חיה? בדוסנילהלה- לנד?
ארי | 01-05-2012 19:21
אצלינו בשכונה מעורבת, דתיים חרדים וחילוניים, יש כאלו שהולכות "ה' ישמור" ולרבם אין בעיה עם פלאזמה גדולה, את וודאי תקועה במקום כמו המקום שבו גדלתי, אז צאי מזה! או מהיישוב/ שכונה, או, הכי טוב, צאי מהאכפתיות הזו לכל מה שאנשים אומרים, מסתכלים (יותר נכון מציצים) ותלכי בראש זקוף. רק הסיכומים בינך לבינו שם למעלה, הם התקפים בשבילך.
12
ל10 ו11 כשאשתי לא עושה מה שאני אומר אני כועס
משה | 02-05-2012 5:27
וגם אימי מעירה לה וטוב שכך נשים דעתן קלה
13
צריך מנגנון
יאיר קליין | 02-05-2012 14:08
רבי יוחנן אמר לתלמידיו שהלוואי שיהא מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם כי אדם שעובר עבירה אומר הלוואי שלא יראני אדם. אין מה לעשות. יצר הרע הוא עובדה. לכן הדרך הטובה ביותר להישאר דתיים רציניים שלא מרמים את עצמם ומחפפים בכל מיני דברים זה להיות בחברה מבקרת. תראו את החרדים איך שהם הצליחו לבנות חברה שמי שלא דתי הוא כלום ובזכות זה הם מצליחים. אם היינו חיים לבד בעולם היינו מחפפים הרבה יותר. בקיצור גם אם זה לא נעים זו הדרך הטובה ביותר להיות דתי אמיתי (אגב, מערכת האתר - הפרסומת באמצע הכתבה ממש לא ראויה. יש לי רימון באייפון והו התחיל לחסום לי את האתר {לכן אני נכנס רק לעיתים רחוקות כשאני מגיע למקום עם חסימה פחות גבוהה} ולא הבנתי למה פתאום רימון התחילו לחסום את האתר ועכשיו אני מבין שמשום מה התחלתם לפרסם פרסומות שלא מתאימות לדתיים. חבל.)
14
התמונה לא צנועה
| 02-05-2012 20:49
15
צר לי עלייך,
אורית | 03-05-2012 2:09
וואו כמה תיסכול יוצא מבין השורות. קצת חבל עלייך . אני לא יודעת באיזה חברה את חיה אבל אולי אם תצאי ממנה ותסתכלי על כלל הציבור הדתי תוכלי למצוא לך קהילה נחמדה, מכילה , מאפשרת, תומכת ואוהבת בלי כ"כ הרבה ביקורת כפי שאת מעלה. מאידך לכל חברה באשר היא יש נורמות, כדי לבחור איפה את רוצה לחיות כדאי שתבחני אותם...
16
למס' 6 תגידי את שפויה? בוסים חילונים לא מחזרים?
בוס חרדי שלא מחזר | 03-05-2012 16:29
עושה רושם שיש כאן כמה נשים מתוסכלות ברמות.
17
פראנויה
מגיבה | 04-05-2012 13:07
אם את נבחנת מול בורא עולם בלבד- אז מה איכפת לך מה אומרים השכנים? חוץ מזה אולי את פראנואידית מלחצי הסביבה כי את לא באמת שלמה עם עצמך... ד"א- למה רק בתגובות אסור לכתוב: "מידע אסור, דברי הסתה ולשון הרע" ובכתבות מותר?
18
כולם להרגע :)
מעיין | 06-05-2012 10:17
דבר ראשון, גם אם לא מסכימים עם מה ששלומית כתבה, שום דבר לא מתיר לנו "לרדת עליה". דבר שני, שלומית היקרה, אני אישית חושבת שהדת היא לא חפץ שאנו יכולים לעשות בו כרצוננו. גם אני, כחוזרת בתשובה, מבינה זאת. נכון שקשה ללכת עם כיסוי מלא, נכון שקשה ללכת עם שרוול מעבר למרפק, נכון שקשה ללכת רק עם חצאיות, ונכון שקשה וקשה וקשה... אבל אם בחרנו להיות דתיים ואנחנו באמת מאמינים בקב"ה, אז צריך לקבל כל מה שהוא ציוה אותנו. ואפשר להתווכח מהיום עד מחר מאיפה אנחנו יודעים מה הוא ציוה ומה לא?... אבל מי שמאמין באמת, לא מתווכח ועושה מה שבא לו. אלא מקבל את הדת שהוא נכנס אליה בלי ויכוחים. מי שלא נוהג כך, סימן שהוא לא באמת מאמין! התורה זה לא דבר שניתן לבחור בו :"מה שבא לי לעשות - את זה אני עושה". דבר שלישי, רבנים הם שליחים של הקב"ה!!! גם אם לא מוצא חן בעיני מה שרב אומר לי לעשות, אני יכולה לקפוץ עד מחר. רב זה רב ואסור לזלזל בכבודם. מי שלא מוצא חן בעיניו, בעיה שלו - וכמו שנאמר על ידי כותבת המאמר - זה באמת חשבון שלו מול הקב"ה, וזה לא צריך לעניין אף אחד.
19
כמה נחיתות יכולה אישה להכיל?? היו לך חיים קשים?
קחי כדור להרגעה | 06-05-2012 14:26