הרב עובדיה יוסף הצטרף לפסק האוסר עלייה להר הבית

הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף הצטרף השבוע לקריאת הקודש מטעם הרבנים הראשיים לישראל האוסרת בצורה ברורה ונחרצת עליה להר הבית. למרות האיסור של הרבנים, ישנה עלייה מתמדת במספר היהודים העולים ופוקדים את מקום המקדש.

הרב עובדיה יוסף הצטרף לפסק האוסר עלייה להר הבית
  לא להר הבית. הרב יוסף (פלאש90)

גם הרב עובדיה אוסר עלייה להר הבית.

הראשון לציון ונשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף, הצטרף השבוע לקריאת הקודש מטעם הרב הראשי לישראל, והראשון לציון הרב שלמה עמאר, האוסרת בצורה ברורה ונחרצת עליה להר הבית.

לפני כחודש, פרסמנו ב'סרוגים' על קריאת הקודש האוסרת על עליית יהודים להר הבית.

בין הרבנים שחתמו על הקריאה ניתן למנות את הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, הרב שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, חבר מועצת חכמי התורה, רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצאל, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

בקריאה נאמר: "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא ע"פ ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתא, והדבר נאסר ע"י כל גדולי ישראל."

השבוע צירף גם הרב עובדיה יוסף את חתמיתו לקריאה כשכתב: "הנני מצטרף בכל לב ונפש לקריאת קודש זו".

עם זאת למרות האיסור של הרבנים הראשיים לישראל לעלות להר הבית, זרם העולים להר הולך וגובר.

בחג החנוכה לפני שנה וחצי, עלו להר הבית כשלוש מאות יהודים ביום אחד, מספר שכמעט השווה את השיא של 400 עולים ביום, לפני כארבע שנים. לפני כשנתיים, עלתה קבוצה של כארבעים רבנים להר הבית.

הר הבית פתוח ליהודים בין השעות 7:30 עד 10:00 בבוקר, ובין השעות 12:30 עד 1:30 בצהריים. מכיוון שהוואקף אינו מאפשר תפילות מתוך סידורים, מותרת התפילה רק בעל פה ובלחש.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה הנימוקים לאיסור? למה לא פרסמו אותם?
שיודע לשאול | 17-04-2012 20:09
2
חבל שהגר"א שפירא זצ"ל כבר לא איתנו
| 17-04-2012 23:41
כאשר תלמידיו הולכים נגד הפסק הנחרץ שלו בלי למצמץ.
3
מפורש שמותר להכנס גם לקודש הקדשים לצורך גם בטמא מת -
יוני | 18-04-2012 9:42
לצורך זה גם להפגנת נוכחות שלא יאמרו היהודים לא אכפת להם ממעונו של אלוקיהם!רמב"ם יד החזקה - הלכות בית הבחירה פרק ז מקום שהיה בעלייה מכוון על קדש הקדשים אין נכנסין לו אלא פעם אחת בשבוע לידע מה הוא צריך לחזק בדקו בשעה שנכנסין הבנאים לבנות ולתקן בהיכל או להוציא משם את הטומאה מצוה שיהיו הנכנסין כהנים תמימים לא מצאו תמימים יכנסו בעלי מומין ואם אין שם כהנים יכנסו לוים לא מצאו לוים יכנסו ישראל מצוה בטהורים לא מצאו טהורים יכנסו טמאים טמא ובעל מום יכנס בעל מום ואל יכנס טמא שהטומאה דחויה בציבור וכל הנכנסין להיכל לתקן יכנסו בתיבות אם אין שם תיבות או א"א להם שיעשו בתיבות יכנסו דרך פתחים:איסור הטומאה הוא רק על מי שבא לעבוד – להקריב קורבנות. מטרת איסור הטומאה, לדעת הרמב"ם במורה נבוכים, כמו רוב המצוות – לחנך את ישראל לא להגרר אחר תועבות הגויים - כאן כדי להרחיקם מפולחן המוות והמתים.מי שנכנס לצורך אחר של המקדש, כמו תיקון וכדו', יכול להכנס בטומאה (אם אי אפשר בטהרה). אדם טמא הוא אדם רגיל לכל דבר!מקור לרמב"ם מגמ' מפורשת עירובין קה'. וכן מפורש גם תוס' "שלא" ב"ב יד'. .