הרב אבינר: לא אבוא למחות נגד הריסת שכונת האולפנה - סרוגים

הרב אבינר: לא אבוא למחות נגד הריסת שכונת האולפנה

בדרשת שבת שנשא רב הישוב בית אל, בבית הכנסת המרכזי בישוב אמר הרב אבינר, כי במידה ותפונה השכונה, הוא לא יבוא להפגין. לדבריו, אין טעם אין שום טעם שיראו בכל העולם תמונות של יהודים נלחמים ביהודים רק לשם המחאה.

הרב אבינר: לא אבוא למחות נגד הריסת שכונת האולפנה
  המחאה לא תעזור. הרב אבינר (פלאש90)

אם חלילה, תפונה שכונת האולפנה בבית אל, הרב שלמה אבינר לא יבוא למחות נגד המעשה.

בדרשה שנשא הרב שלמה אבינר, בליל שבת האחרונה, בבית המרכזי של בית אל, הוא קרא לתושבי היישוב שלא להפגין בעת שצה"ל יפנה את שכונת גבעת האולפנה, כך מדווח אתר News1.

כזכור, חמישה בנייני מגורים שבכל אחד מהם גרות שש משפחות, עומדים בפני סכנת הריסה, כשעל פי הודעת המדינה לבג"צ, הם צריכים לההרס בעוד כשבועיים.

"אני לא אהיה שם אם יקראו להפגין ולנסות למנוע את הפינוי", אמר הרב, כשהוא מדהים חלק מיושבי בית הכנסת.

לדברי הרב אבינר, זוהי "רשעות וסכלות מצד הממשלה לפנות, אבל אם הגענו לזה – צריך להפסיד בכבוד".

הרב הציע כי במקום להאבק נגד הפינוי יש לתמוך במשפחות ולעזור להם לארוז ולהתאקלם בבתים חדשים.

את הסיבות להצהרותיו נימק הרב בשלוש סיבות עיקריות. מטרת ההפגנה היא הרצון להשפיע על דעתם של מקבלי ההחלטות כדי למנוע את ההריסה,  מה שאינו קיים במקרה של הבתים בגבעת האולפנה.

הסיבה השנייה להפגנה היא ניסיון ליצירת מאזן אימה, מה שגם כן לא יועיל במקרה הזה. לדבריו, "צה"ל אינו מפחד מעשרת אלפים יהודים ואינו מפחד משלושים מיליון ערבים".

הסיבה השלישית לקיום הפגנה היא המחאה, וכאן אמר הרב, כי אין שום טעם שיראו בכל העולם תמונות של יהודים נלחמים ביהודים רק לשם המחאה.

הראל כהן, דובר שכונת האולפנה מסר בתגובה: "כפי שהודיע רוה"מ 3 פעמים, בבית אל מדובר על הסדרה ולא על הריסה. ממילא אין בשכונת האולפנה כל מחשבות על הריסה והתפנות."

"כדוגמת בתי שכונת האולפנה שניבנו לפני 12 שנה ע"י ממשלת ברק באמצעות תמריצים, מענקים והנחת תשתיות, ישנן בבית אל 300 יח"ד, כשליש מהיישוב, וביו"ש בכלל ישנם 9000 יח"ד בסטטוס זהה, בהם מתגוררים כ80 אלף גברים נשים זקנים וטף ואיש לא מעלה בדעתו שרוה"מ מהליכוד מתכוון לפתוח במלחמת אחים נגדם."

"שכונת האולפנה בבית אל לא תהיה גוש קטיף. עם זאת חשוב לציין שהצלקות של רבים הינן דוקא מהתנהלויות מחלישות בתקופת הגירוש הנורא מגוש קטיף ופחות מהעמידה האיתנה בעמונה. בשכונת האולפנה מקדמים בברכה כל מי שמחזק את תושבי השכונה במהלך תקופת הייסורים אותה הם נאלצים לעבור ופועל להגברת המורל בימים קשים ורצופי אתגרים אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
גברת גרינפלד היקרה
בלפור רומנוב | 16-04-2012 17:35
כדאי לך לדעת בעיר פתח תקוה פתוחים עד היום כל בתי הקולנוע למרות הפגנות החרדים. גם בעיר חיפה נוסעים אוטובוסים בשבת למרות שלא הפגינו החרדים.
2
מותר לחלוק, אבל לא ככה..
אבי | 16-04-2012 17:56
א) לקרוא לרב אבינר משת"פ זה עצוב ואפילו מגוחך. ב) לגבי מה שהרב קוק אמר, מה שהוא אמר מתייחס לשלטוןמשטר שהיה אז(רמז: לא היה אז שלטון ישראל), אמנם יכול להיות שהוא היה אומר את זה גם היום, אבל בשביל לדעת צריך לחזור לעבר(באסה שאי אפשר, הא?)
3
בטח שלא למחות כי זה שייך ל..
משה | 16-04-2012 21:08
הבתים שייכים לישיבת בית-אל שרבה הוא הרב זלמן מלמד, מסתבר שכשהרב זלמן דוחף לאחדות, הרב אבינר מחפש מחלוקות..
4
מכבד את הרה"ג אבינר
גילוי-דעת בכיכר השבת | 16-04-2012 23:11
אבל בנושא הזה-אני בדעה כרבנים האחרים.. אבל אסור ח"ו לזלזל ברב אבינר.שהוא תלמיד חכם.מעמיד תלמידים.ראש ישיבה ורב קהילה.לא לזלזל במיוחד זו לא דרכה של הציונות הדתית.
5
שלא יבוא
| 17-04-2012 17:05
אף אחד לא דרש זאת