המשפחה התנגדה: האמן השמאלני לא יונצח בהתנחלות - סרוגים

המשפחה התנגדה: האמן השמאלני לא יונצח בהתנחלות

המועצה המקומית בית אריה-עופרים החליטה לכבד את זכרו של האמן והקריקטוריסט דודו גבע בקריאת רחוב על שמו בשכונת האומנים. המשפחה שהתנגדה להנצחת יקירם בהתנחלות איימה בנקטית הליכים משפטיים, וכעת הסבה המועצה את שם הרחוב לאברהם שטרן.

המשפחה התנגדה: האמן השמאלני לא יונצח בהתנחלות
  לא יונצח בהתנחלות. גבע (ויקימדיה)

המועצה המקומית, בית אריה-עופרים, החליטה השבוע לקרוא לרחוב בשכונת האומנים ביישוב על שם לוחם המחתרת והמשורר היהודי, אברהם שטרן.

במקור, ביקשה המועצה המקומית לקרוא לרחוב על שם האמן והקריקטוריסט התל אביבי, דודו גבע, שנפטר לפני כשבע שנים ושמוכר בזכות ציורי הברווז איתם היה מזוהה.

לאחר ההודעה על הנצחת שמו, הביעה משפחתו של גבע התנגדות, בעיקר על רקע פוליטי. בית אריה הוא ישוב שמעבר לקו הירוק, והמשפחה התנגדה שיקירם יונצח בהתנחלות.

בעבר אמרה בתו של גבע, תמי, כי "אבא שלי היה איש שמאל קיצוני שהתנגד למפעל ההתנחלויות והוא ראה בהם חבורה של ביריונים המסמלים את כל מה שרע במדינה שלנו".

מול ההתנגדות וההליכים המשפטיים שניהלה נגד המועצה החליט ראש המועצה, אבי נעים, לשנות את שם הרחוב מ'דודו גבע', לרחוב 'אברהם שטרן'.

השבוע בישר ראש המועצה לבנו של אברהם שטרן, העיתונאי, יאיר שטרן על הכוונה להנציח את שם אביו בשכונת האומנים ביישוב.

"יאיר מאד התרגש מהיוזמה לקרוא לרחוב בשכונת האומנים בבית אריה – עופרים, על שם אביו והבטיח להגיע בהקדם ליישוב ולהשתתף בטקס חשיפת השם", סיפר ראש המועצה, אבי נעים.

כל הרחובות בשכונת האומנים בבית אריה נושאים שמות של אנשי רוח עבריים. הבסיס לבחירת האישים שיונצחו הוא תרומתם בתחום האומנות והתרבות.  "אנו גאים על הנצחתו של איש רוח ועשייה, משורר ולוחם כאברהם שטרן", הוסיף ראש המועצה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האתר חירייה
שטרן | 21-03-2012 14:23
נקרא על שמו של אריאל שרון , אפשר להוסיף גם את שמו של גבע
2
משפחה שהיא אשפה
גד | 21-03-2012 18:23
3
הגיוני. למה לתת שם של אמן מת לרחוב ביישוב שהולך למות?
די לכיבוש | 21-08-2012 18:13
וזה לא יעזור לכם. הכיבוש ייגמר, עם כל הרע שהוא הביא על המדינה, הבריונות והגזענות וגניבת הקרקעות ושוד המסים של הציבור, הכל יילך לפח הזבל של ההיסטוריה.