התכנית המדינית של אריאל: "לספח את כל שטחי יו"ש" - סרוגים

התכנית המדינית של אריאל: "לספח את כל שטחי יו"ש"

מול הצעת השמאל, להקמת מדינה פלסטינית בשטחי יו"ש, מציע ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, הצעה הפוכה: לספח את כל שטחי יו"ש לישראל, ולהעניק אזרחות ישראלית לכל התושבים שגרים בין הירדן והים. "אם רק נאזור קצת אומץ, אז בעוד כמה שנים גם יהיה רוב שירצה שלטון ישראלי מלא ממערב לירדן".

התכנית המדינית של אריאל: "לספח את כל שטחי יו"ש"
  לספח ולאזרח. אריאל (פלאש90)

בפאנל מיוחד על האלטרנטיבה למדינה הפלסטינית שהתקיים בשבוע שעבר בכנס ירושלים הציג ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) את תוכניתו המדינית שמשמעותה, סיפוח כל יהודה ושומרון לשטחי ישראל ומתן אפשרות ל100% מאזרחי יו"ש לקבל אזרחות.

על פי עיקרי התוכנית יסופחו כל השטחים כל ערבי יו"ש ייהנו ממעמד של תושבי קבע בישראל.

בכך יושוו תנאיהם של הפלסטינים ביו"ש למעמד ממנו נהנים 284,000 תושבי מזרח ירושלים, שסקרים רבים הוכיחו כבר כי אם תינתן להם האפשרות לבחור בין מדינת ישראל למדינה פלסטינית הם יבחרו בישראל.

המעמד יעניק להם: תעודת זהות כחולה, ביטוח לאומי, שרותי בריאות וכל השירותים הנדרשים כפי שמקבל כל אזרח בישראל, הצבעה לרשות המוניציפאלית בתחומה הוא מתגורר למעט הצבעה לכנסת.

כל ערביי יו"ש שיהיו מעוניינים לקבל אזרחות ישראלית מלאה, יוכלו לעשות זאת במלאת תקופה של כחמש שנים כפי שנהוג בארה"ב בסופם יעברו מבחן אזרחות, מבחן השפה העברית ויחתמו על הצהרת נאמנות למדינת ישראל. לאחר מכן יוכלו להצביע לכנסת.

לא לפחד מהשד הדמוגרפי

על מנת לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית תותאם שיטת הבחירות לשיטת בחירות יחסית אזורית וכאשר יקבעו את אזורי הבחירה יש לייצר מצב שבו יו"ש לא תהיה אזור בחירה אחד ובכך יינתן לערבים ייצוג משמעותי בכנסת, אלא תחולק בין כמה אזורי בחירה לדוגמא: ג'נין תצורף לאזור הבחירה של עפולה, שכם תצורף לאזור הבחירה של גוש דן, רמאללה לאזור הבחירה של ירושלים רבתי וכן הלאה. בכך יישמר הרוב היהודי דמוקרטי בכנסת.

ח"כ אורי אריאל דוחה את הטענות כאילו בתוך 30 שנה תגבר הדמוגרפיה הערבית על היהודית ואומר: "זוהי טעות יסודית שמקורה בהפחדה רבת שנים. המגמה התהפכה וכבר שנים שהם יולדים פחות ופחות ילדים, כאשר מנגד היילודה במגזר היהודי בעליה מתמדת, אם נביא בחשבון גם את העלייה ישאר רוב של כשני שליש ויותר יהודים לאורך זמן.

ח"כ אורי אריאל ממשיך ושם דגש על החשיבות לכלכלה חזקה בשטחים נדבך חשוב להצלחת התוכנית הינה היכולת של ישראל להעניק שירותים שווים וכלכלה חזקה לכלל ערביי יו"ש.

"יש סימנים רבים לכך שהאוכלוסייה הערבית עצמה עייפה מאוד מהטרור וההפקרות שהשתלטו עליה מאז אוסלו. הניסיון מלמד שבתחומי ישראל- הגליל והנגב ומזרח ירושלים, הערבים מאוד לא רוצים לוותר על התעודה הכחולה שלהם ועל הזכויות הנלוות עימם."

"יש חשיבות גדולה לכך שלכל אותם ערביי יו"ש שיהפכו לחלק ממדינת ישראל יינתן שירות ברמה נאותה, הכוללים חינוך טוב, רווחה, תשתיות וכמובן תעסוקה. כלכלה טובה וחזקה ושירותים שווים הם הערובה להצלחה".

לנסות משהו חדש

ח"כ אורי אריאל סיכם את התוכנית ואמר: "ברור שהרעיון הזה יתקשה להתקבל בתודעה הציבורית, אבל מה עדיף? מדינה פלסטינית בקווי 67 עם התוצאות הנלוות שהזכרתי לעיל? ובכלל האם ניתן להגיע למדינה פלסטינית במציאות הנוכחית? הגיע הזמן לפחד מלמשול."

"ממשלה צריכה למשול ביהודים, בערבים, בפלסטינים ובדרוזים ובכל מי שמתגורר בישראל, ולא לנסות כל הזמן למצוא פיתרונות קלים וחסרי תועלת." הוסיף אריאל.

"את רעיון המדינה הפלסטינית ממערב לירדן הגו אנשי השמאל וגררו אחריו לא מעט מהימין הישראלי שמנסים להצטדק היום שצריך ליישר קו עם המציאות. הרעיון נבדק ונכשל. זה הזמן לשנות את המציאות, להציג אלטרנטיבה חדשה ולהביא את הציבור הישראלי ובסופו גם את השמאל לרעיון הזה."

"אם רק נאזור קצת אומץ, אז בעוד כמה שנים גם יהיה רוב שירצה שלטון ישראלי מלא ממערב לירדן. זו האפשרות הטובה ביותר", סיכם אריאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ח"כ אריאל שכח את היהודים השמאלנים -
אבישי | 04-03-2012 16:58
כבר עכשיו מפלגות הימין והso-called ימין (ליכוד...'הבית היהודי') הם בקושי 60 מנדטים {לא כולל מפלגות חרדים} ...