בהלה בג'ימייל: אלו הודעות הזבל שהלחיצו את הגולשים - סרוגים

בהלה בג'ימייל: אלו הודעות הזבל שהלחיצו את הגולשים

משתמשים רבים בשירות המייל של גוגל קיבלו בימים האחרונים הודעות דואר זבל- שנשלחו מכתובת המייל שלהם. ההודעות המשיכו להישלח גם אחרי שינוי הסיסמה, והעלו את השאלה: מי עומד מאחורי ההודעות המסתוריות?

בהלה בג'ימייל: אלו הודעות הזבל שהלחיצו את הגולשים
  מה הוביל לשליחת הודעות הזבל בג'ימייל? (צילום: שאטרסטוק)

משתמשי ג'ימייל בהלם: בימים האחרונים משתמשים רבים בשירות המייל של גוגל נדהמו לגלות הודעות דואר זבל בתיקיית הדואר שלהם- שנשלחו כביכול מכתובת המייל שלהם. הדבר הוביל לדאגה בקרב הגולשים, שחששו כי החשבון שלהם נפרץ.

הודעות הזבל המשיכו להופיע גם לאחר שהגולשים שינו את הסיסמאות שלהם- דבר שהגביר את הבהלה והוביל למאות תלונות בעמודי התמיכה של גוגל. "חשבון הג'ימייל שלי שלח 3 הודעות דואר זבל בשעה האחרונה ל-10 כתובות שאני לא מזהה" כתב הגולש לואיס מורטון. "שיניתי את הסיסמה שלי מיד אחרי ההודעה הראשונה, אבל זה חזר על עצמו עוד פעמיים".

"החשבון שלי בטוח לחלוטין, עם אימות דו שלבי. אין שום דרך להגיע למייל שלי מכל מחשב אחר- ודואר הזבל עדיין נשלח" הוסיף גולש אחר. "אין שום פעילות חשודה אחרת. כדאי שתתקנו את הבעיה הזו". על פי דיווחי המשתמשים, ההודעות שנשלחו כללו פרסומות לתוספי תזונה, תרופות לירידה במשקל והצעות להלוואות.

מי עומד מאחורי ההודעות?

בגוגל פעלו במהירות בעקבות גל התלונות, והצליחו להרגיע את הגולשים המודאגים. בחקירת האירוע מצאו כי חשבונות המשתמשים לא נפרצו, ושמדובר למעשה בקמפיין מתוחכם במיוחד לשליחת דואר זבל.

שולחי ההודעות השתמשו בכותרות מזויפות למיילים, במטרה לגרום להודעות להיראות כאילו הם נשלחו על ידי כתובת המייל של המשתמש. כתוצאה, המערכת של גוגל הציגה את המיילים כהודעות שנשלחו על ידי המשתמש- וזאת למרות שהם נשלחו על ידי אדם אחר.

"זיוף הכותרות הוביל לכך שמערכת הסינון לא קלטה שמדובר בדואר זבל, ותייקה את ההודעות בקטגוריית ההודעות שנשלחו" הסבירו בגוגל. "זיהינו והגדרנו מחדש את כל ההודעות הללו כדואר זבל".

בגוגל הבטיחו כי הם עובדים על שיפור אמצעי הביטחון בג'ימייל כך שמקרה כזה לא יחזור, וטענו כי אין עדות למתקפות או פריצות. "אין לנו סיבה להאמין שחשבונות נפרצו כתוצאה מהתקרית" אמרו. "אם הבחנתם במייל חשוד, אנחנו מעודדים אתכם לדווח על כך ולסמן אותו כדואר זבל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה רובוט חדש באפליקציית טלגרם, אין מה להיבהל!
מודאגים? | 24-04-2018 11:43
רובוט ששולח מיילים בשם איזה מייל שתרצו,