"מעולם לא הרגשתי כל כך שייך לישראל כמו היום" - סרוגים

"מעולם לא הרגשתי כל כך שייך לישראל כמו היום"

יהודי העולם שחזרו את הכרזת העצמאות – בהיכל העצמאות: "חייבים לחזק את הקשר עם יהדות העולם". באירוע שחזור מעמד הכרזת העצמאות אמר מנכ"ל המזרחי העולמי: "55% מהיהודים לא גרים בארץ. חייבים להסיר את הקללה של ההתבוללות"

"מעולם לא הרגשתי כל כך שייך לישראל כמו היום"
  (צילום: דוד שטיין/ בעין טובה)

150 ראשי קהילות יהודיות מרחבי העולם שיחזרו הבוקר (ראשון) את מעמד הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, בהובלת תנועת המזרחי העולמי. האירוע התקיים בבית העצמאות בתל אביב, בהיכל ההיסטורי בו הכריז דוד בן גוריון על הקמת המדינה, לפני 70 שנה, ואשר חלק מן המשתתפים תרמו סך של כ-10 מיליון דולר לשיפוץ ושימור המבנה ההיסטורי, יחד עם קק"ל.

לאחר ששמעו מפי שחקנים מקצועיים שהתחפשו לדוד בן גוריון, גולדה מאיר, והרב מימון על הלבטים שעמדו בפני המנהיגים באותה תקופה, חזרו המשתתפים על המשפט המפורסם של בן גוריון מתוך ההכרזה: "ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". לאחר מכן נעמדו לשירת התקווה, כאשר לחלקם מדובר בפעם הראשונה שהם עושים זאת בארץ.

באירוע השתתפו 150 מנהיגי קהילות יהודיות מארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, אירופה, דרום אפריקה ועוד, שסיימו הבוקר ביקור בן חמישה ימים בארץ לרגל יום העצמאות ה-70 למדינה, בו סיירו לראשונה באתרי מורשת של מדינת ישראל. זאת כחלק ממסע שאירגנה תנועת המזרחי העולמי לחיזוק הקשר בין יהדות העולם ומדינת ישראל. כעת, יחזרו המנהיגים למדינות השונות ויהוו שגרירים של ישראל לחברי קהילותיהם ואף לראשי המדינות. זאת במקביל ל-70 מנהיגים מישראל שיצאו בשבוע שעבר לחגוג את יום העצמאות עם למעלה מ-70 אלף יהודים ברחבי העולם ולחזק את הקשר איתם.

(צילום: דוד שטיין/ בעין טובה)

כשהמנהיגים היהודיים מהעולם עמדו מעל קברי החיילים שמדינת ישראל איבדה במלחמה על עצמאותה, ושמעו מפי כלת פרס ישראל מרים פרץ ומפי הורים שכולים נוספים על המשמעות של להקריב את היקר מכל למען המדינה, הם הבינו מה המשמעות של גורל וייעוד משותפים.

עבור חלקם מדובר בפעם הראשונה בחייהם שהם נמצאים בישראל ביום הזיכרון וביום העצמאות. כפי שמספר דוד ישראל מארצות הברית: "הייתי אמנם בעבר בישראל ואף בהיכל העצמאות, אך מעולם לא הרגשתי כל כך שייך לישראל כמו היום. היום הוא יום מיוחד מבחינתי. 70 שנות עצמאות לישראל, כמעט הזמן המקורי בו הכריזו על הקמת המדינה ועם כל כך הרבה מנהיגים יהודיים מרחבי העולם, כאשר רק בשבוע שעבר הבנו את המשמעות העמוקה של עם שלם שמתאבל על בניו ובנותיו שנפלו במלחמה על הזכות לחיות בארץ ישראל, ולאחר מכן קם וחוגג עצמאות בשמחה – זו הרגשה שקשה לתאר. ניתן להיות ציוני בארצות הברית, כאשר מבינים שלהיות ציוני בחו"ל פירושו לתמוך בישראל ומי שבוחרים לעלות לארץ".

לדברי ישראל: "עצוב לומר שעקב ההתבוללות יהודים בחו"ל לא מרגישים קשורים ליהדות ולא קשורים למדינת ישראל. באופן כללי הקשר עם ישראל נחלש ואת התופעה הזו חייבים לשנות. במקביל, יש לחזק את הקבוצות שבוחרות להגיע לישראל ולהתנדב לשירות צבאי, כמו ה'מודרן אורתודוקס'. ישראל חייבת לחזק את הקשר של עם יהדות העולם".

מנכ"ל תנועת המזרחי העולמי הרב דורון פרץ אמר: "זכינו לבנות מדינה לתפארת ועכשיו מדינת ישראל חייבת להציב את היעד והאתגרים ל70 השנים הבאות. 55% מהעם היהודי חי בתפוצות ואחוזי ההתבוללות גבוהים מאוד. ב-70 השנים הבאות אנחנו חייבים להסיר את הקללה של ההתבוללות. אסור לנו לוותר על יהדות העולם. כאשר יהודים בעולם חושבים שאפשר להיות יהודי אוניברסלי שאינו קשור לציונות ולמדינת ישראל זו בעיה שחייבים לטפל בה. יהדות וציונות הולכים יחד. ב70 השנים הבאות אנחנו חייבים לחזק את הקשר עם יהדות העולם ולהרגיש אחריות למיליוני היהודים בעולם שרחוקים מישראל ומזהות יהודית ולצערנו הולכים ומתבוללים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טוב מאוד יהיה אם הבחורים והבחורות מחו"ל
יפה יוסף | 22-04-2018 21:19
יבואו לארץ להתגייס לצבא בעזרת השם. מצווה גדולה להתגייס לצבא.