פיגוע בדרך לקלפי: 31 הרוגים בפיגוע באפגניסטן - סרוגים

פיגוע בדרך לקלפי: 31 הרוגים בפיגוע באפגניסטן

31 בני אדם נהרגו ו-54 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות שהתרחש מחוץ למשרד ממשלתי בזמן שהתושבים חיכו בתור כדי להירשם לבחירות במדינה. בדאעש לקחו אחריות על האירוע הקטלני, והמשך קיום הבחירות נותר בספק

author-image
פיגוע בדרך לקלפי: 31 הרוגים בפיגוע באפגניסטן
  זירת הפיגוע באפגניסטן (צילום: עמוד הטוויטר של אתר הניו יורק פוסט)

גל הטרור של דאעש נמשך: לפחות 31 בני אדם נהרגו ו-54 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות שהתרחש היום (ראשון) מחוץ למשרד ממשלתי באפגניסטן. בשלוחת ארגון הטרור האיסלאמי לקחו אחריות על המתקפה, זאת לאחר שהטליבאן הכחיש את מעורבותו.

במשרד הבריאות של אפגניסטן טענו כי הפיגוע התרחש בעיר הבירה קאבול, בזמן שאזרחים רבים חיכו בתור כדי להירשם לבחירות לפרלמנט המדינה. על פי הדיווחים, מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בתחילת התור לרישום, והפיצוף גרם לנזק רב שכלל הרס של מכוניות ברחוב הסמוך וניפוץ חלונות במבנים.

מרכז הרישום ששימש כיעד להתקפה היה ממוקם במחוז דאשט א-ברקי, שם גרים רבים מהקהילה השיעית המוסלמית- הנחשבת למיעוט במדינה. בדאעש- שנחשב לארגון סוני- רואים את המוסלמים השיעים כבוגדים, ואתרים המזוהים עם הקהילה נחשבים ליעד מועדף של ארגון הטרור לביצוע פיגועים.

בעקבות הפיגוע, המשך קיום הבחירות מוטל בספק. האירוע הקטלני הנוכחי הגיע לאחר תקופה יחסית ארוכה של שקט באזור הרווי באירועי טרור, ובמדינה מעריכים שהבחירות יידחו לפחות עד לשנה הבאה. נשיא המדינה אשרף ראני הבטיח בעבר לקיים את הבחירות באוקטובר הקרוב, ולפעול עד אז לרישום אזרחי המדינה שלא מחזיקים בתעודות זהות.

במדינות המערב לוחצים על ראני להמשיך בתכנון למרות הפיגוע ולפעול לקיום הבחירות בזמן- אך במדינה חוששים שעמדות הרישום יהוו מטרה לפיגועים נוספים ולא מוכנים לסכן את אזרחי המדינה. "מרכיב הביטחון ממשיך להוות בעיה קשה של המדינה" טען שר הפנים האפגני בראיון לרשת ה-BBC. "גם הטליבאן וגם דאעש פועלים ליצירת כאוס מוחלט, ורוצים להסית אנשים נגד הממשלה המכהנת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו