כבוד למגזר: מצטיין אלוף פיקוד צפון- ר"מ בישיבת הסדר

כבוד למגזר: מצטיין אלוף פיקוד צפון- ר"מ בישיבת הסדר

כבוד למגזר: הרב ידידיה כהנא – רב, דיין ור"מ בישיבת ההסדר 'מאיר הראל' זכה באות מצטיין אלוף פיקוד הצפון ליום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל

מצטיין אלוף פיקוד צפון- ר"מ בישיבת הסדר
  (צילום: באדיבות המצלם)

הרב ידידיה כהנא – רב ודיין זכה באות מצטיין אלוף פיקוד הצפון ליום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל.

הרב כהנא מלמד בעשור האחרון בישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין. הרב כהנא מוסמך לדיינות שסיים בהצטיינות את לימודי הדיינות. חבריו ותלמידיו מספרים כי מדובר בתלמיד חכם בעל שיעור קומה מיוחד שרבנים ודיינים מתייעצים איתו בהלכה ובכתיבת פסקי דין.

למרות גילו ומעמדו שמאפשר לו לסיים את שירותו במילואים או לעבור לתפקיד רבני או מנהלתי הוא ממשיך לשרת במילואים כמפקד ביחידת מילואים של חי"ר מובחר, ולמרות גילו הוא שומר על כושר מלא וממשיך להשתתף בפעילות מבצעית ובטחון שוטף. על עשייתו הבטחונית רבת השנים הוחלט ע"י אלוף הפיקוד להעניק לו הצטיינות לרגל יום העצמאות ה- 70.

(צילום: יוטיוב/ ישיבת ההסדר מאיר הראל מודיעין)

ראש ישיבת 'מאיר הראל' במודיעין ובאופקים, אל"מ במיל' הרב אליעזר שנוולד, מסר לסרוגים: "הרב ידידיה כהנא משלב גדלות בתורה ופיקוד צבאי. שילוב מיוחד שחוזר וחי בתוכנו מאז חזרתנו לארץ ישראל, ולהקמת מדינת ישראל. קידוש השם הגדול של החיבור בין תורה וחיים בין קדושה ומדינה, המורה שאין סתירה בין שני הדברים וניתן לשלב ביניהם".

"הרב ידידיה מהווה דוגמה חינוכית וחיה לתפיסה הציונית הדתית שמשלבת מתוך אמונה גדולה בין גדלות בתורה, ובין התרומה לביטחון המדינה, לא כססמא אלא כדרך של חיים. כך הרב ידידיה מחנך את תלמידיו ונותן להם דוגמה אישית ומציב להם רף גבוה. אני שמח על כך שגם אלוף הפיקוד עמד על כך, ומצא לנכון לציין את ההצטיינות דווקא בשנה מיוחדת כזו – שנת השבעים למדינת ישראל. שנת השבעים זהו סגירת ממעגל לא רך בהישגים של מדינה אלא גם בהישגים של עולם התורה בחיבור שבין תורה לחיי המעשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גאווה גדולה לזכות להכיר את האישיות הגדולה הזו
מ | 23-04-2018 0:31
הרב ידידיה כהנא הוא הדוגמה לאישיות רבנית עם יכולת לחיות ולהגיר את חיי המעשה וזו הדרך להפוך לגדול בישראל