זהו הזוכה בפרס הספר המצטיין של השנה - סרוגים

זהו הזוכה בפרס הספר המצטיין של השנה

פרס הספר המצטיין מטעם "האגודה הישראלית לתקשורת" הוענק לד"ר ברוך לשם מהחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה ירושלים, על ספרו "נתניהו, בית ספר לשיווק פוליטי"

author-image
זהו הזוכה בפרס הספר המצטיין של השנה
  פרופ' איתן גלבוע, יו"ר האגודה הישראלית לתקשורת, מעניק את הפרס לד"ר ברוך לשם (צילום: עידן גרוס)

בכנס השנתי של "האגודה הישראלית לתקשורת", שמאגד את המרצים לתקשורת מכל המוסדות האקדמיים בארץ, הוענק פרס הספר המצטיין לשנת 2018 לספר "נתניהו, בית ספר לשיווק פוליטי" של ד"ר ברוך לשם, מרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה.

בדברי השופטים נאמר בין השאר כי "הספר מהווה הישג יוצא דופן ומקורי בהדגמתו לחוקר ולתלמיד ובהסברתו, בעת ובעונה אחת לקהל הקוראים הרחב, של מנגנון תקשורת ושיווק פוליטי. כל זאת תוך התמקדות באישיותו ובפעולתו של הגיבור הראשי, המוכר לכאורה לפני ולפנים לקורא- אך אישיות ופעולה זו מוארים באור חדש בשל הניתוח המתודי המקורי שמעניק להם חוקיות והבנה".

לצורך כתיבת הספר, לשם ראיין בין השאר גם את יועצי התקשורת שעבדו עם נתניהו במשך השנים, ובעזרתם הוא מאפשר הצצה נדירה אל המטבח הפוליטי-תקשורתי שלו. בספר הוא חושף כיצד נולדו וגובשו האסטרטגיות והטקטיקות שבהן השתמש נתניהו במערכות הבחירות השונות, וכיצד סייעו השיטות הללו להשגת ניצחונותיו- אך במקביל תרמו גם לכישלונותיו.

בנימין נתניהו נבחר ארבע פעמים לראשות הממשלה, והוא מכהן בתפקיד זה יותר מאשר כל ראש ממשלה אחר במדינת ישראל, לבד מדוד בן גוריון. אם עדיין ימשיך בתפקידו גם בשנת 2018, הוא יחלוף גם על פניו של ראש הממשלה הראשון במספר הימים שבהם שימש בתפקיד.

על רקע זה נשאלת השאלה: כיצד הוא מצליח לעשות זאת? כיצד התמודד, לכל אורך דרכו הפוליטית, עם משברים רבים ומול עמדה עוינת של התקשורת? הספר מבהיר את תופעת נתניהו באמצעות ניתוח מקצועי ותוך הסברת שיטות הקמפיין האמריקניות שנתניהו ייבא לישראל, ואשר שינו לעד את פניו של השיווק הפוליטי בארץ ואולי גם את פניה של המדינה.

ד"ר ברוך לשם הוא מרצה לתקשורת במכללה האקדמית הדסה בירושלים. הוא כיהן בעבר כדובר משטרת ישראל וכיועץ תקשורת של שרים. לשם חיבר גם ספרים רבים נוספים, ביניהם: "רצח רחל הלר- אנטומיה של חקירה", "זיגל- הסיפור המלא של חקירות השחיתות, ו-"'נורמאלי'- צבי גור ופרשת הרצח של אורון ירדן". כמו כן כתב יחד עם פרופ' יחיאל לימור את הספרים "יחסי ציבור- אסטרטגיה וטקטיקה", ו-"איך להפוך צפרדע לנסיך- 1000 טיפים ביחסי ציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו