גורם מדיני בכיר: "תוקפנות אירן מערערת את היציבות" - סרוגים

גורם מדיני בכיר: "תוקפנות אירן מערערת את היציבות"

"מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית וניסיונה להתבסס צבאית בסוריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות", השיב היום גורם מדיני בכיר להאשמות רוסיה על ישראל

author-image
גורם מדיני בכיר: "תוקפנות אירן מערערת את היציבות"

גורם מדיני בכיר הגיב היום (חמישי) להאשמות רוסיה לפיהן התקיפה שיוחסה לישראל מערערת את היציבות בסוריה, ואמר כי "מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית וניסיונה להתבסס צבאית בסוריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות", דבריו.

אמש שוחח הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התקיפה שיוחסה לישראל והזהיר אותו מפני צעדים דומים בעתיד: "ישראל לא תאפשר התבססות איראנית צבאית בסוריה", אמר.

מוקדם יותר היום, האשים משרד החוץ ברוסיה את ישראל ואמר כי תקיפת הבסיס הצבאי T-4 בחומס שבסוריה, אשר בוצעה לכאורה על ידי ישראל, ערער את היציבות במזרח התיכון. לדברי דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, "התקיפה הישראלית בסוריה החמירה את המצב באזור".

במשרד הוסיפו וגינו את דבריו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אשר המשיך לאיים כי יתקוף את סוריה בתגובה למתקפה הכימית הקשה באזור. "המסרים האמריקנים הם כוחניים, והעולם צריך להבין את ההשלכות הקשות של אותם האיומים" טענה זכרובה. עם זאת, היא הוסיפה כי היא לא מגדירה את המצב הנוכחי כהסלמה משמעותית. .

במקביל, הממשלה הרוסית אישרה כי ספינות חיל הים של רוסיה עזבו את המנמל בעיר טרטס שבסוריה. בעולם העריכו שמדובר במהלך התקפי, שנועד להגביר את יכולת הלחימה של הספינות במקרה של תקיפה- אך בקרמלין הסבירו כי המהלך נעשה כדי לשמור על ביטחונם האישי של החיילים וכוחות הביטחון בספינות.

עוד דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, בנוגע למתיחות הקשה באזור. בלשכת הנשיאות הטורקית אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי השניים סיכמו כי יעדכנו אחד את השני בכל התפתחות, אך סירבו להביא פרטים נוספים. ארדואן שוחח מוקדם יותר עם הנשיא טראמפ באותו הנושא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו