מחאות אלימות בירושלים: חסימות כבישים ומצעד 'הפלג' - סרוגים

מחאות אלימות בירושלים: חסימות כבישים ומצעד 'הפלג'

כ-200 מפגינים חרדים חוסמים את כיכר השבת בירושלים, במחאה על ההחלטה לנתח את גופת התינוק שטבע למוות באשדוד. בארגון "הפלג הירושלמי" יערכו תהלוכה מהכלא הצבאי לירושלים להזדהות עם תלמידי הישיבות שנעצרו

מחאות אלימות בירושלים: חסימות כבישים ומצעד 'הפלג'
  מפגינים בכיכר השבת בירושלים, היום (צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש 90)

הפגנות נרחבות בירושלים: כ-200 חרדים חסמו לתנועה את כיכר השבת בירושלים, במחאה על החלטת בית משפט השלום באשקלון לנתח את גופתו של התינוק שטבע למוות במלון "מיאמי" באשדוד.

צפו בתיעוד מההפגנה בירושלים (צילום: מחאות החרדים)

בהמשך תועדו הפגנות נוספו בצומת בר אילן ובבית שמש, שם המפגינים חסמו לתנועה את רחוב נהר הירדן. כוחות המשטרה הגיעו לאזורי ההפגנות ופועלים להכוונת התנועה והשבת הסדר הציבורי. במשטרה אמרו כי ינקטו "באפס סובלנות כנגד כל אדם שבאופן בוטה יפר את הסדר הציבורי, ישבש באופן מכוון את שגרת חיי הציבור ולא ישמע להוראות השוטרים".

המחאות החלה לאחר קביעת בית המשפט על ניתוח הגופה, אשר נעשה בניגוד לרצון המשפחה מבית שמש. "בסיבת מוות ברורה אין שום סיבה לנתיחה. כולם מודים שהחניקה זה מהמים שבלע התינוק" טענו בוועד להצלת כבוד האדם במהלך הדיון. "אין שום סיבה לנתיחה, וגם לא תעזור נתיחה. בנתיחה לא תוכל לדעת יותר ממה שאתה יודע כעת".

המפגינים בכיכר השבת בירושלים (צילום: מחאות החרדים)

המשפחה דורשת לקבור את התינוק בהקדם האפשרי מסיבות הלכתיות, ופנו לבג"ץ בערעור על ההחלטה. בשלב הזה הוצא עיכוב ביצוע עד לדיון בערעור. שני ההורים של התינוק נעצרו אמש- האם בחשד לפלילים, והאב בחשד לשיבוש הליכי חקירה. היום מעצריהם של ההורים הוארכו בשישה ימים. על שאר פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום.

הפלג הירושלמי: תהלוכה וקבלת פנים מפוארת

במקביל, חברי "הפלג הירושלמי" יקיימו היום קבלת פנים ל-63 בחורי ישיבות עריקים שריצו עונשי מאסר בבתי הכלא הצבאיים. על פי התכנון, חברי הפלג יצאו בתהלוכה מפוארת שתתחיל בכלא 4 הסמוך לראשון לציון, שבו אחד מבחורי הישיבה שוהה במאסר.

שיירת התהלוכה תכיל 12 לימוזינות ורכבי פאר שונים, אליהם יצטרפו עשרות רכבים נוספים. השיירה תעשה את דרכה מבית הכלא הצבאי לעבר ירושלים דרך כביש 1, אל עבר צומת הרחובות ירמיהו, לואיס ברנדייס ומנחת יצחק- שם קבלת הפנים תיערך.

בהמשך יעשו את דרכם לעבר צומת בר אילן, שם ייערכו סיום למסכתות שהעצורים למדו במהלך תקופת מאסרם בכלא. רבני הוועדה להצלת עולם התורה ישתתפו בתהלוכה, ויקדישו את האירוע לזכרו של מנהיג הפלג, הרב שמואל אוירבעך זצ"ל.

התהלוכה הנוכחית מגיעה לאחר סדרה של הפגנות שנערכו במחאה על מעצרי בחורי הישיבות. במסגרת המחאות הקודמות חברי הפלג חסמו את אזור גשר המיתרים בירושלים ואת מחלף גהה בבני ברק, וגרמו להפרות סדר רבות. כ-20 מפגינים נעצרו בהפגנה האחרונה בבני ברק לאחר שזרקו אבנים על שוטרים שהגיעו למקום.

ככה זה נראה בפעם הקודמת: צפו בהפגנת "הפלג הירושלמי" בבני ברק

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו