נבחנים צעדים פליליים נגד הרב יצחק יוסף - סרוגים

נבחנים צעדים פליליים נגד הרב יצחק יוסף

בעקבות דבריו בשיעור שעסק בברכה 'משנה הבריות' והתבטאותו בעניין הכושי והקוף, נבחנת האפשרות לנקוט נגד הרב יצחק יוסף צעדים משמעתיים ואף פליליים

author-image
נבחנים צעדים פליליים נגד הרב יצחק יוסף
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה, בוחן בימים אלה את דרכי הטיפול בהתבטאויותיו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, כך דווח באתר החרדי 'כיכר השבת'.

כזכור, במהלך שיעורו השבועי בחודש האחרון דיבר הרב יוסף על עניין ברכת 'משנה הבריות' ואמר: "הרואה בריות משונות, מברך 'משנה הבריות'. רואה כושי, מברך עליו 'משנה הבריות'. איזה כושי? שאבא ואימא שלו לבנים והוא יצא כושי".

הרב יוסף הוסיף: "אתה הולך ברחוב באמריקה, כל חמש דקות תראה כושי, תברך עליו 'משנה הבריות'? אלא צריך שיהיה כושי שאבא שלו ואימא שלו לבנים. אם אתה יודע, יצא להם בן קוף, יצא להם בן ככה – אז תברך עליו 'משנה הבריות'. אז מה תגיד, צריך שיהיה שני כושים? לא, אלא זו דוגמה שהגמרא נתנה, אז (כך) גם כאן באילנות".

לדברי עו"ד זנה: "התבטאויות אלו, ככל שהדברים אכן נאמרו, הן חמורות ביותר ויש בהן כדי להצדיק צעדים שונים נגד הרב במישור המנהלי, המשמעתי ואף הפלילי – ככל שיתברר כי בדברים יש משום הסתה לגזענות".

יצוין כי היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות בוחנת בימים אלו צעדים שונים בעניין זה, ופנתה לשם כך לגורמים מוסמכים רלוונטיים בבקשה לבדוק ולברר התבטאויות אלה, כדי שהדברים ייבחנו לעומק ויינקטו צעדים מתאימים.

ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות הוסיפו כי: "ממשלת ישראל החליטה למגר את הגזענות הממסדית ולשם כך הורתה על הקמת יחידה ממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, שתפעל למגר את הגזענות הממסדית בשם ממשלת ישראל, בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הממשלתיים האמונים, על מיגור הגזענות הממסדית באשר היא".

מלשכתו של הרב יצחק יוסף נמסר: "דברי הרב הם ציטוט מתלמוד בבלי במסכת ברכות, שם נאמר: ׳אמר רבי יהושע בן לוי הרואה את הבהקנים אומר ברוך משנה הבריות. מיתיבי (מקשים) ראה את הכושי…. אומר ברוך משנה את הבריות… תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות׳".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עבר זמנה של הגמרא!
יפה יוסף | 29-03-2018 22:22
2
פושע בור.
אבסורד | 30-03-2018 0:06
בהמשך... יבחנו צעדים פליליים נגד כל לומדי הדף היומי בישראל. בכל דור ודור קם המן חדש נגד לומדי התורה.
3
חוסר הבנה משווע של קובי זנה במקורות היהדות הרב יוסף ציטט מקור תלמודי, תעמיד את חכמי התלמוד לדין????
חיים מירושלים | 30-03-2018 1:09
עוד שהוא עם הארץ כפשוטו, אם היה יודע קצת תלמוד, לא היה מתבטא כפי שהתבטא.
4
נשמע כמו ממשלת פרעה
יהודי | 30-03-2018 14:05
ממתי אסור להגיד דברי תורה? ועוד לרב הראשי? כמובן שהנאורים בעיני עצמם לא יודעים בכלל על מה הוא מדבר.
5
עבד כי ימלוך
אתיופי | 17-04-2018 2:07
לא סתם אמרו חזל שלעבדים אסור למלוך. מחלל שם שמיים ברבים...