מנדלבליט מגבה את רגב וחושף: כמה עלה הקליפ? - סרוגים

מנדלבליט מגבה את רגב וחושף: כמה עלה הקליפ?

היועץ המשפטי לממשלה מגבה את השרה מירי רגב סביב הטענה של ח"כ שפיר נגד השתתפותה בקליפ ה-70 למדינה. בתגובת משרד התרבות נכתב, כי שיר השנה "הללויה" בוצע בעלות של כ-350 אלף ₪

מנדלבליט מגבה את רגב וחושף: כמה עלה הקליפ?
  (צילום: Roy Alima/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה הגיב היום (רביעי) לטענה של ח"כ שפיר נגד השתתפות השרה מירי רגב בקליפ סביב אירועי שנת ה-70 למדינה, והבהיר כי הדבר מותר מלכתחילה, אך יש לעשות הפרדה בין התפקיד השלטוני לבין פעילותם הפוליטית של השרים.

מלכתחילה, הבהיר היועץ, כי הכלל הוא שבמסגרת שימוש במשאבי המדינה לצורך פרסומים ממשלתיים יש לשמור על ההבחנה שבין פעילות ממלכתית לבין פעילות מפלגתית או פוליטית, למנוע פוליטיזציה של השירות הציבורי, לשמור על התדמית הבלתי- פוליטית של משרדי הממשלה, למנוע בזבוז של משאבים תוך הקפדה על כך שהמימון המוקצה לעבודת משרדי הממשלה ינוצל לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות בלתי ענייניות, אישיות או פוליטיות של נבחרי הציבור ועובדי הציבור.

אולם, מוסיף כי לפי הנחייתו, על השרים לשמור על  "פעילות מפלגתית בלשכות שרים", ולעשות הפרדה בין התפקיד השלטוני המיניסטריאלי של שרי הממשלה לבין פעילותם הפוליטית והמפלגתית.

בהקשר זה נקבע, כי למרות שניתן להשלים, ככורח המציאות, עם פעילות מפלגתית של שרי הממשלה מתוך לשכותיהם-כשהיא אקראית ומוגבלת בהיקפה, אין מקום לבצע פעילות מפלגתית אישית גרידא מתוך לשכות השרים, הן בשל הפן התקציבי והן משום הרצון לשמר את ההיבט הממלכתי והתדמית הבלתי פוליטית של משרדי הממשלה.

https://www.youtube.com/watch?v=kTf-DJXAfRw

שיר ההללויה ליום העצמאות בעלות של כ-350 אלף₪

בעקבות המכתב של שפיר, נמסר ממשרד התרבות כי במסגרת ההכנות לאירוע שנת ה-70 נבחר השיר "הללויה", בביצוע מחודש, להיות שיר שנת ה-70 בעלות של כ-350 אלף ₪; צילומי הסרטון היו פתוחים לציבור הרחב; הופעתם של שרת התרבות ומנכ"ל המשרד בו נמשכה שניות בודדות; הסרטון לא כלל כל תוכן מטעמם או כל תוכן פוליטי. כן הובהר כי הסרטון עלה לרשות החברתיות ללא כל עלות.

עוד הובהר, כי למשרד התרבות אין כל כוונה לקדם את הסרטון באופן ממומן גם בעתיד. כמו כן נמסר, כי משרד התרבות עתיד לפרסם דו"ח מלא של ההוצאות והאירועים שקיים במסגרת חגיגות ה-70 למדינה לאחר שיסתיימו, ובו תוצג תמונה כוללת הן של האירועים והן של עלויותיהם. נוכח האמור, בנסיבות המקרה הכוללות שהובאו בפנינו לרבות מינוריות ההופעה במקרה זה, לא מצאנו עילה להתערבות משפטית מטעמנו.

לבסוף התייחס מנדלבליט  לסוגיה העקרונית בנוגע להשתתפותם של עובדי ציבור בפרסומים ממשלתיים, והסביר כי בבג"ץ דנים לאחרונה בנושא, ועמדת המדינה בסוגיה העקרונית תובא במסגרתו.

"הסר את דמותה של רגב מהקליפ"

מוקדם יותר היום, שגרה שפיר מהמחנה הציוני,  מכתב למנדלבליט, בדרישה להסיר את דמותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, מהקליפ הרשמי של חגיגות ה- 70 למדינה. במכתב, שהובא באתר ynet, כתבה שפיר: "אבקש להורות למשרד התרבות לערוך את הסרטון מחדש כך שייחתכו ממנו החלקים הפוליטיים בהשתתפותה של השרה ומנכ"ל המשרד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממש נס פסח !!! מנדלבליט תומך בימין? זה חלום או אמת?. בשבילנו השרה רגב היא צדיקה גדולה
עמוס | 29-03-2018 0:51
יהי ה' עם רגב כל הימים