לקראת המושב הבא; חוזר חוק המואזין הנפיץ - סרוגים

לקראת המושב הבא; חוזר חוק המואזין הנפיץ

החוקים הנפיצים שאיימו על יציבות הממשלה, חוזרים ובגדול. כשלאחרונה, הורה ראש הממשלה נתניהו לקדם את חוק המואזין שמצטרף לחוק הגיוס וחוק הלאום שקידומם צפוי במושב הבא

לקראת המושב הבא; חוזר חוק המואזין הנפיץ
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

החוקים הנפיצים שאיימו על יציבות הממשלה, חוזרים ובגדול. כשלאחרונה, הורה ראש הממשלה נתניהו לקדם את חוק המואזין שמצטרף לחוק הגיוס וחוק הלאום שקידומם צפוי במושב הבא.

נתניהו הנחה את  יושב ראש הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), לקדם את הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), זאת חרף ה'דיל' שנרקם בין המפלגות החרדיות לרשימה הערבית המשותפת.

"פורסם כי הקואליציה החליטה להניע ולקדם חוק הזוי שקוראים לו חוק המואזין", עצר טיבי בסוף חודש ינואר, דיון בוועדת הכספים בהשתתפות השרה גילה גמליאל (הליכוד), וביקש לנצל את העובדה ש"השרה שאחראית על הקשר עם הערבים נמצאת ושאתה (יו"ר הועדה, משה גפני, ע"ג) מבחירי חברי הכנסת נציג הסיעות החרדיות יהדות התורה כאן, אני רוצה התחייבות כאן שהחוק הזה לא יקודם ביום רביעי בועדת חוקה".

טיבי הסביר זאת בשל 2 סיבות: "הבנות יש לקיים", ולדבריו "זה חוק מג'נזון של אנשים הזויים ולכן יש אנשים שלא מפספסים הזדמנות להכניס שתי אצבעות לציבור הערבי. בוא נעצור אותו", קרא לחברי הכנסת.

ח"כים בש"ס וביהדות התורה: "לא נצביע בעד חוק המואזין"

גפני: "הבטחות יקויימו". גם וקנין מצדו הצהיר כי הבטיח שלא יצביע: "הבטחתי לך שאצביע רק טרומית ובשאר ההצבעות לא אצביע". טיבי: "הבטחת לי ש היד שלך תחתך ולא תצביע', ואני כמובן רוצה שהיד שלך תשאר שלמה", וקנין הודה: "אני אמרתי שאצביע רק בטרומית. יחתכו לי את היד לא אצביע עליו".

נציין כי בין המפלגות החרדיות למפלגה הערבית 'הרשימה המשותפת' יש הסכמות. לפיהן, הרשימה המשותפת נעדרה בהצבעה על חוק המרכולים, ובתנאי לכך, המפלגות החרדיות לא יצביעו בעד חוק המואזין.

אילטוב התייחס לטענה לפיה ניתן היה להגיע להסכמות בנושא חוק המואזין ע״י הידברות וללא צורך בחוק, וטען כי הצעת החוק שנמצאת על סדר יומה של הכנסת משנת 2011 ועד היום מלבד הצהרות סרק, לא היתה אף יוזמה אמיתית לפשרה או ניסיון כלשהו להידברות מצד אף גורם לרבות חברי הכנסת.

על כן הוסיף, "במצב הדברים הנוכחי, הפתרון היחיד הוא עיגון הנושא בחקיקה. לא מדובר כאן בחוק נגד דת מסוימת או ציבור ספציפי כלשהו", אלא לדבריו, "מדובר בחוק שיחזיר את השקט ואיכות החיים לתושבים אשר גרים בשכונות המעורבות. גם במדינות מוסלמיות וגם במדינות מערביות – בהן נושא חופש הדת מעוגן כזכויות חוקתיות, סוגיית מערכות הכריזה במסגדים מוסדרת ומפוקחת״, ציין אילטוב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו