פניה למנדלבליט: "הסר את דמותה של רגב מהקליפ" - סרוגים

פניה למנדלבליט: "הסר את דמותה של רגב מהקליפ"

חברת הכנסת סתיו שפיר שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להסיר את דמותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, מהקליפ הרשמי של חגיגות ה- 70 למדינת ישראל

פניה למנדלבליט: "הסר את דמותה של רגב מהקליפ"
  (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני, שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להסיר את דמותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, מהקליפ הרשמי של חגיגות ה- 70 למדינת ישראל- 'הללויה' בביצוען של גלי עטרי ועדן בן זקן.

במכתב, שהובא באתר ynet, כתבה שפיר: "אבקש להורות למשרד התרבות לערוך את הסרטון מחדש כך שייחתכו ממנו החלקים הפוליטיים בהשתתפותה של השרה ומנכ"ל המשרד".

עוד כתבה שפיר כי "במקום שהשיר הנפלא הזה יכבד את חגיגות יום העצמאות ואת אזרחי ישראל באופן הממלכתי שהיה מקובל בטקסי העצמאות מאז קום המדינה, נדמה שהסרטון הזה נועד למטרה אחרת לגמרי. על אף העובדה שבסרטון לא משתתפות כלל דמויות בעלות משקל ציבורי, רשמי או סמלי מעברה של המדינה למעט האומנים המעורבים באופן אקטיבי בביצוע השיר, הוא כולל מספר הופעות של רגב וכן של מנכ"ל משרד התרבות והספורט באופן שללא כל ספק מהווה חריגה מהכלל הקבוע בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה".

עוד הוסיפה שפיר כי "לטובת חגיגות שנת ה-70 למדינה, חגיגות שכל ייעודן לשרת את אזרחי מדינת ישראל ולמנות את הסיבות שבגינן אנו גאים במדינה שבנינו ב-70 השנים האחרונות, הוקצבו סכומי עתק; כ-100 מיליון שקלים. תקציבים אלו הועברו כולם לניהולה של השרה רגב ללא מחויבות לשקיפות, ללא פרסום מסודר של תוכניות העבודה וללא כל יכולת של הציבור ונבחריו לבחון את השימוש בהם".

עדן בן זקן וגלי עטרי בביצוע לשיר 'הללויה'

https://www.youtube.com/watch?v=kTf-DJXAfRw

הח"כית הצעירה כתבה כי רגב "בחרה לנהוג באופן ציני מול האמון שניתן בה ולעשות שימוש בכספי ציבור אלו לטובת פרסומה האישי. במלוא הכבוד, לא זו מטרת חגיגות העצמאות של מדינת ישראל. אינני רוצה לחשוב מה היו מייסדי המדינה, אנשים שהקדישו את חייהם למענה, חושבים לו היו רואים את השימוש הציני והנלוז שעושה שרת התרבות במשאבי המדינה, ערב חגיגות ה70 להקמתה".

שפיר חותמת את מכתבה בבקשה מהיועץ המשפטי לממשלה "לבחון אילו תקציבים הושקעו בהפקת הסרטון, צילומו ועריכתו וכן באילו אמצעים משתמש כעת המשרד לצורך שיווק ופרסום הסרטון".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "משרד התרבות והספורט מקיים את כל הליכי הפקת אירועי ה-70 על פי הנהלים בשקיפות מלאה. הכל נעשה בהליכי מכרז פומביים תחת אישור ועדת המכרזים על פי דין. גם חברת הניהול נבחרה בהליך ציבורי מלא, וכל הוצאה כספית קטנה ביותר נמצאת על שולחן ועדת המכרזים ומאושרת בה. גם הסרטון עליו מלינה חברת הכנסת שפיר לא מקודם בתשלום ועל כן אינו מנוגד להנחיות היועץ הממשלתי לממשלה".

"השרה מירי רגב, כיו"ר ועדת הטקסים והסמלים של מדינת ישראל ומשרד התרבות והספורט, גאה על הזכות גדולה להוביל את ארועי ה-70 למדינת ישראל. הארועים שיתקיימו בסימן מורשת של חדשנות יביאו לידי ביטוי לראשונה את המגוון והעושר הקיים בחברה הישראלית. כמו כן, תקציב ארועי ה-70 הוא נמוך משמעותית מהתקציב שניתן להפקת ארועי ה-50 וה-60. כן! מותר גם לאופוזיציה לפרגן ולקחת חלק בגאווה ובשמחה של ארועי ה-70 למדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יהי ה' עם השרה רגב. שליחה נאמנה של עם ישראל הכשר והטוב. סתיו שפיר מייצגת את הגועל
עמוס | 28-03-2018 0:29
הסתיו שפיר הלזו, רק יודעת לקלל כל היום בכנסת. נמוכת קומה אבל מלאת רשע וארס כאחת הנבלות מימי הביניים