מכללת עזריאלי מקום ראשון בשילוב נשים בהנדסה - סרוגים

מכללת עזריאלי מקום ראשון בשילוב נשים בהנדסה

המכללה האקדמית עזריאלי להנדסה שבירושלים היא המוסד המוביל בשילוב נשים לתואר ראשון בהנדסת חשמל, והן מהוות 41% מהסטודנטים בחוג (267 סטודנטיות) — כך עולה מנתוני המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שהתפרסמו לאחרונה

author-image
מכללת עזריאלי מקום ראשון בשילוב נשים בהנדסה
  (צילום: שאטרסטוק)

המכללה האקדמית עזריאלי להנדסה שבירושלים היא המוסד המוביל בשילוב נשים לתואר ראשון בהנדסת חשמל, והן מהוות 41% מהסטודנטים בחוג (267 סטודנטיות) — כך עולה מנתוני המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שהתפרסמו לאחרונה.

נציין כי בעוד לאוניברסיטאות השונות ישנן הגדרות שונות להנדסת חשמל, בנתוני המל"ג נכללות בהגדרה גם הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת מחשבים, הנדסת מערכות תקשורת והנדסת אלקטרו אופטיקה – המרכיבים העיקריים של תעשיית ההייטק בישראל.

בסך הכל יש בארץ 14,695 סטודנטים להנדסת חשמל – 82% מהם הם גברים. אחוז הנשים, נמוך מאוד ביחס לאחוז הנשים באקדמיה העומד על 59%, ונמוך אפילו לאחוז הנשים במקצוע שגם הוא יחסית גברי כמו מדעי המחשב שם הנשים מהוות 29% מכלל הסטודנטים.

מקום ראשון בשילוב נשים – מכללת עזריאלי

מנתונים המל"ג עולה כי במספרים מוחלטים, בטכניון בחיפה מכשירים הכי הרבה סטודנטיות להנדסת חשמל – 474, אך הן מהוות רק כ-20% מ2370 הסטודנטים בחוג. באחוזים מובילה מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים, המכשירה מעט יותר מ-260 מהנדסות חשמל, המהוות 41% מתוך 650 הסטודנטים הלומדים בחוג.

כדי לסבר את האוזן, במקום השני נמצא המרכז האקדמי לב, בו יש קמפוס נפרד לבנות אך הוא מגיע רק ל-27% ייצוג נשי מתוך 720 סטודנטים.

באתר דה-מרקר ציטטו את פרופ' יפה זילברשץ , יו"ר הוות"ת ויו"ר ועדת ההיגוי למקצועות ההיי־טק של המל"ג שאמרה: "ענף ההיי־טק זקוק לכוח אדם איכותי, ושילוב נשים — שהן מחצית מהאוכלוסייה אך מיוצגות בחסר בתפקידים הטכנולוגיים — הוא הדרך להגדיל את מעגל המועסקים בתחום. לצורך כך, אנחנו מקיימים שיתופי פעולה עם משרד החינוך כדי לאתר את התלמידות המתאימות כבר בגילי התיכון, ולתת להן את הליווי המתאים. בנוסף, אנו בוחנים אפשרויות למתן תמריצים כספיים לסטודנטיות, מלגות ומענקים, וכן סיוע בשיעורי תגבור וליווי אישי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו