טרגדיה: אישה נדרסה למוות על ידי רכב אוטונומי - סרוגים

טרגדיה: אישה נדרסה למוות על ידי רכב אוטונומי

רכב אוטונומי שנסע ברחובות העיר טמפה באריזונה פגע ודרס אישה שחצתה את הכביש. האישה הובהלה לבית החולים- שם קבעו את מותה. האירוע הוא מקרה המוות הראשון בעולם שנגרם מרכב אוטומטי

author-image
טרגדיה: אישה נדרסה למוות על ידי רכב אוטונומי
  הרכב האוטונומי בזירת התאונה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת ABC15 Arizona)

טרגדיה טכנולוגית בארה"ב: איליין הרצברג, תושבת בת 49 מהעיר טמפה באריזונה, נדרסה למוות על ידי רכב אוטונומי של חברת "אובר" שפגע בה בזמן שניסתה לחצות את הכביש. האירוע הוא מקרה המוות הראשון בעולם שנגרם מרכב אוטומטי.

האירוע הקשה התרחש אמש בסביבות השעה 22:00 (לפי שעון מקומי). הרכב נסע לעברה של הרצברג במהירות של כ-65 קמ"ש, ולא האט גם אחרי שהבחין בה. "ברגע שהולכת הרגל התחילה לחצות את הכביש- היא נפגעה על ידי הרכב האוטונומי" טען מפקד המשטרה רונאלד אלקוק. עם זאת, הודגש כי לא ניתן לקבוע מה היה המרחק המדויק בין האישה והרכב כשהתחילה לחצות את הכביש. הרצברג הובהלה לבית החולים הסמוך, שם נאלצו לקבוע את מותה.

בחקירת האירוע נטען כי התרחשות התאונה יכולה לנבוע מכך שהמדרכה לא הייתה מוארת- וכתוצאה, לא היה ניתן להבחין בהולכת הרגל עד שהיא התחילה לחצות את הכביש. "מצפייה בסרטונים שהוקלטו על ידי הרכב, די ברור לנו שהיה קשה מאד למנוע תאונה כזו- גם אם היה נהג מאחורי ההגה" טענה קצינת המשטרה סילביה מואר בראיון לעיתון San Francisco Chronicle. "החושך הוביל לכך שהאישה יצאה מהצללים היישר לתוך הכביש".

במשטרה הדגישו כי פרטי החקירה יועברו ללשכה המשפטית של המדינה- והיא זו שתכריע מי האחראים לתאונה והאם יוגש נגדם כתב אישום. "בסופו של דבר, אנחנו לא קובעים מי אשם בתאונות דרכים" טענה מואר. "מחקירה ראשונית לא נראה שאובר אשמה בתאונה הזו, אך ייתכן ויוגש כתב אישום נגד נהג החירום שהיה ברכב בזמן התאונה".

בעקבות התאונה אובר הודיעה כי היא תסייע בחקירת המקרה, וכי היא מפסיקה את כל ניסויי המכוניות האוטונומיות שמפועלים בערים שונות בארה"ב. "אלו חדשות נוראיות. ליבנו יוצא אל משפחת ההרוגה" אמרה מנכ"לית אובר דארה קוסרושאהי. "נעבוד עם הרשויות כדי להבין מה קרה שמה".

בממשל ארה"ב אמרו כי יפלו לקידום הצעות חוק בנוגע לתפעול רכבים אוטונומיים. "התאונה הטרגית הזו מראה למה אנחנו צריכים להיות מאד זהירים כשבוחנים טכנולוגיות לנסיעה אוטונומית בכבישים ציבוריים", אמר חבר הסנאט אדוארד מארקי. גם בשאר העולם, מומחי טכנולוגיה רבים קראו להגברת הפיקוח על הטכנולוגיה הנבחנת. "מכוניות רובוטיות לא יכולות לנבא כיצד בן אדם יפעל" אמר ג'ון סימפסון, מנהל אגף הטכנולוגיה של סוכנות Watchdog הבריטית, בראיון לעיתון הגרדיאן. "הבעיה האמיתית נובעת מהתקשורת בין בני אדם והרכבים האוטונומיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו