הדרך המקורית של החילונים להרחיק חרדים מהשכונה - סרוגים

הדרך המקורית של החילונים להרחיק חרדים מהשכונה

שלושה תושבים משכונת רמת שרת בירושלים עוכבו בשבוע האחרון לחקירה בחשד שחיבלו בחוטי עירוב מהודר שנפרסו באחרונה מסביב לשכונה וזאת בכדי למנוע מתושבים חרדים לגור בה

הדרך המקורית של החילונים להרחיק חרדים מהשכונה
  קשירת עירוב. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat / FLASH90)

שלושה תושבים משכונת רמת שרת בירושלים עוכבו בשבוע האחרון לחקירה בחשד שחיבלו בחוטי עירוב מהודר שנפרסו באחרונה מסביב לשכונה. לדברי התושבים, פריסת החוטים מלמדת על כוונת תושבים חרדים לעבור לגור בשכונה ולשנות את אופייה.

על פי הדיווח באתר 'הארץ', לטענת הפעילים החילונים מרמת שרת, הצבת החוטים נועדה לסמל לתושבים חרדים כי "השכונה מיועדת להתחרדות". הפעילים הוסיפו כי באחרונה עברו משפחות חרדיות לגור בשכונה ונפתחו בה מוסדות חינוך חרדיים וישיבות.

לטענת כמה תושבים מרמת שרת, העירייה והמשטרה מתעלמות מפניותיהם בנוגע לעירוב, שלדבריהם הוצב באופן לא חוקי ומסוכן. "הם מציבים עמודים באופן פיראטי על ידי אנשים לא מוסמכים בלי שום היתר. כשאנחנו פונים אין שום תגובה. המטרה היא להקל על החדירה לשכונות החילוניות. יש תחושה של רדיפה, אנחנו החילונים מיעוט ואנחנו צריכים הגנה של מיעוט. החרדים מרגישים נוח לבוא, המרחב ואורח החיים שלנו מאוימים"חשוד נוסף הסביר: "כאדם חילוני שאוהב את העיר, אני לא יכול להרשות לעצמי לשבת מהצד ולהגיד שאני לא עושה כלום עד שהבעיה לא תגיע אלי".

בעקבות קריעת החוטים, הרבנות בירושלים וחבר מועצת העיר מטעם האיחוד הלאומי, דב קלמנוביץ', פנו לפני כשבועיים למשטרה בבקשה שתחקור את המעשים. "אין דבר כזה עמודים פיראטיים", אמר קלמנוביץ, "כל העמודים מאושרים על ידי המועצה הדתית ולא יכול להיות שאנשים יפעלו על דעת עצמם".

ממשטרת ישראל נמסר: "לא ברור על מה הטענה כלל, שכן מחובתה של המשטרה לחקור ולברר כל מקרה המובא לפתחה ושיש בו חשד לביצוע עבירה פלילית, וכך נעשה גם במקרה זה. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה בגין היזק ופגיעה ברגשות דת. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי כבכל חקירה אחרת, משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
החשש של החילונים מוצדק
. | 20-03-2018 17:09
אי אפשר להתכחש לזה שחרדים משתלטים על שכונות לאט לאט ובהדרגה, עד שאחרון החילונים נאלץ לעזוב. תוך כדי זה מחירי הדירות יורדים, כי חילונים כבר לא רוצים לגור במקום והחרדים מנצלים את המצב כדי להוריד את המוכרים במחיר. המצב הזה לא בריא, כי הוא גורם לשנאת אחים.
צודק!
מספיק ודי | 29-05-2018 17:29
המדינה צריכה לאסור תופעות מעין אלה. האם אנחנו רוצים מדינה עם גטאות?
תבדוק קצת לפני שאתה מקשקש, המחירים עולים בצורה מטורפת כשהחרדים באים
שיר | 10-04-2018 11:10
יש הרבה חילונים שעשו על זה קופה שמנה
2
עירוב מהודר
ירושלמי | 20-03-2018 17:11
מישהו מוכן להסביר מה זה עירוב מהודר ומה הבעיה עם העירוב שקיים כבר סביב ירושלים?