החשש: ארגוני השמאל ימשיכו לחנך את קציני צה"ל - סרוגים

החשש: ארגוני השמאל ימשיכו לחנך את קציני צה"ל

היום צפוי קצין חינוך ראשי לפרסם את עמדתו בנוגע לחינוך קציני צה"ל בידי מכונים אזרחיים. בארגון לביא הביעו חשש משימור המונופול של 'מכון מנדל' השנוי במחלוקת לחנך את קציני צה"ל

החשש: ארגוני השמאל ימשיכו לחנך את קציני צה"ל
  קצין חינוך ראשי תא"ל צביקה פייראיזן (צילום: דובר צה"ל)

היום (ב') צפוי לפרסם קצין חינוך ראשי תא"ל צביקה פייראיזן את החלטתו בדבר חינוך קציני צה"ל בידי מכונים חיצוניים. לקראת פרסום ההחלטה עולה חשש כי חינוך קציני צה"ל יישאר בידי מכונים חיצוניים שנויים במחלוקת אשר חדרו לצה"ל במהלך השנים האחרונות.

גורמים אשר החוקרים בחודשים האחרונים את פעילות המכונים בצה"ל, ציינו את פעילותו השנויה במחלוקת של 'מכון מנדל'. ואת המונופול של מכון מנדל על חינוך קציני המכללה לפיקוד טקטי של צה"ל.

ב'ארגון לביא' הזכירו כי אחד מבכירי המכון פרופ' משה הלברטל, הציב לאחרונה את הדילמה הבאה: "האם טייס מחוייב להנמיך את גובה הטיסה ולסכן את עצמו כדי לצמצם את הפגיעה הנלווית שצפויה להיגרם מהפצצה מגובה רב יותר?" ולאחר דיון פילוסופי בו שלל עמדות הקובעות רף מוסרי של מניעת נפגעים לכוחותינו במערכה, כתב: "במקרים של פגיעה נלווית עקרון האחריות כולל גם נטילת סיכון המחוייבת מעצם העובדה שהחיילים הם הגורמים למותם של האזרחים החפים מפשע".

לדברי פעילי ארגון לביא עמדותיהם השנויות במחלוקת של בכירי מכון מנדל מונחלות לקציני צה"ל במסגרת תכנית מנדל בצה"ל, ומציגים את דבריו של נשיא המכון פרופ' יהודה ריינהרץ שתיאר לאחרונה את הפיכתם של הקצינים בוגרי התכנית ל'סוכני חינוך' מטעם מנדל לחברה הישראלית: "אנו גאים לחלוק עם צהל את המחוייבות לחינוך מפקדים לקיום ערכיהם דווקא משום שהם עומדים נוכח סכנה מתמדת. הבנתנו ההדדית היא שבעשותם זאת הם משמשים סוכני חינוך לכלל החברה הישראלית". בהזדמנות אחרת אמר מנכ"ל קרן מנדל משה ויגדור כי מכון מנדל מסייע לצה"ל "בבניית תפיסת עולם".

מכוני שמאל קיצוני אסור שיחנכו בצה"ל

מארגון "אחים לנשק" נמסר – כפי שחשפנו בדוח שהוצג בכנס שדרות האחרון, גורמי שמאל רדיקלי, הפועלים להחלשת צה"ל, מייצרים שיתופי פעולה עם צה"ל בתחומים שונים, ע"מ להחלישו מבפנים. מכונים הקשורים לאותם גורמים אסור שיחנכו בצה"ל.

כאמור, בשעות הקרובות צפוי תא"ל פייראיזן לפרסם את החלטתו בפני כתבים צבאיים אותם זימן דובר צה"ל לשיחה עם הקצין. ההחלטה מגיעה על רקע עמדת הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אותה פרסם לפני כשנה וחצי, כשהורה על הוצאת עמותות וארגונים אזרחיים מתוכניות החינוך בצה"ל.

חרף עמדת הרמטכ"ל חשף ארגון לביא לפני מספר חודשים כי טרם הוצאו כל הארגונים השנויים במחלוקת מחינוך קציני צה"ל, בניהם 'מכון מנדל' "על פי עדויות שהגיעו אלינו, תכניות מנדל בצה"ל, בהכשרת קציני המלט"ק ובהכשרת קציני חיל החינוך מוטות לצידה השמאלי של המפה הפוליטית" כתבו בלביא לרמטכ"ל וקראו לו שלא לאפשר למכון להמשיך בפעילותו בצה"ל, "נבקשך להורות שלא לחדש את התקשרות צה"ל עם מכון מנדל לחינוך משותף של קציני חיל חינוך ומלט"ק לערכים, שכן התקשרות זו אינה שוויונית ונוגדת את הנחייתך ואת התנהלות צה"ל במקרים דומים בהם פסלתם תכניות ומכרזים דומים לאור הנחייתך".

ימים יגידו אם הנחיית תא"ל פייראיזן תזכה לכותרות בלבד, או שגם תביא לביטול המונופול של מכון מנדל על חינוך קציני צה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
זה לא חשש זה וודאי. להשפיע מבפנים לא עובד כאן.
ראובן | 19-03-2018 10:57
הכוחות ששולטים בצהל ובמוסדות המדינה בהרבה יותר חזקים מכם, הדרך היחידה לנצח היא לא לשחק.
2
לא רוצה להעלות על הדעת אילו...
נימני | 19-03-2018 11:54
היו מאפשרים הרצאה של גורם דתי ימני או חרדי או ארגון כגון ערכים וכיוב... הבגצ כבר היה משתולל עפ דרישת עוכרי היהדות וישראל
3
צודק נאסראללה, עם "הבחנת קורי העכביש שלו".
חיים | 19-03-2018 18:21
מי זה הפייראיזן הזה בכלל שדווקא הוא צריך להחליט? מה עם שר הביטחון והשינה? ומה עם הרמטכל הרכרוכי שמשמש כמריוניטה לשמאל?
4
יישר להפסיק השפעה על צה''ל
אבי יצחק | 17-07-2018 18:21
תודה