מאה האברכים המצטיינים של הציונות הדתית - סרוגים

מאה האברכים המצטיינים של הציונות הדתית

כנס מיוחד הפגיש את 100 האברכים המצטיינים של הציונות הדתית תחת קורת גג אחת: "אף אברך לא רוצה את החשיפה אך אנו רוצים יחד לייקר את מעמדה של התורה וחייבים לראות איך מגיעים עם המסר לתקשורת"

מאה האברכים המצטיינים של הציונות הדתית

כנס 'אברכים מצטיינים' של קרן 'אחד לאחד' התקיים היום (ראשון) במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ורב העיר רמת-גן הרב יעקב אריאל. בכנס השתתפו כמאה אברכים מצטיינים מלמעלה מ-40 ישיבות של הציונות הדתית ברחבי הארץ ואשר צפויים להפוך לדור הבא של המנהיגות הרוחנית בציונות הדתית.

קרן 'אחד לאחד' הוקמה ע"י הרב יצחק נריה, נכדו של הרב משה צבי נריה הנחשב 'כאבי הכיפות הסרוגות'. הקרן מסייעת לעמלי תורה במוסדות תורניים לאומיים ברחבי הארץ במטרה להכשיר את המנהיגים הרוחניים הבאים ולהחזיר את התורה אל לב הציונות הדתית.

הקרן מעניקה מלגות הצטיינות בסך 3000 שקלים בחודש לאברכים מצטיינים מהציונות הדתית על מנת שאלו יוכלו להתרכז בלימוד התורה ויצמחו להיות גדולי התורה הבאים של הציונות הדתית.

מייסד הקרן הרב יצחק נריה, אמר במהלך הכנס כי הקרן הוקמה על מנת להחזיר את התורה ללב השיח בשלל הזרמים בציונות הדתית ולהרבות תורה בישראל וזאת ע"י תמיכה בעמלי תורה מישיבות הציונות הדתית

הכנס נפתח בדבריו של הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שאמר: "יש לי את הזכות לעמוד מול עמלי תורה, מול אנשים שנותנים לעם ישראל כאן במדינתו וארצו כח לעסוק בעבודת ה'.

הרה"ג דוד לאו ביקש להעביר מסר אל האברכים ואמר: "מבקש ממכם להפיץ תורה ולהעבירה ולא לשמור אותה לעצמכם" והוסיף כי "כאשר יהודי מרגיש קשר לבית המדרש הוא מתחבר לתורה, עליכם למצוא קשר בין הלומדים והתורה".

הרב יצחק נריה התייחס לחוסר הרצון של האברכים להשמיע דעתם בתקשורת ואמר: "אנו חיים בעולם שאין בו וואקום ולכן חייבים להיכנס גם למקומות אשר פנינו אינה חפצה בהם, אף אברך לא רוצה את החשיפה אך אנו רוצים יחד לייקר את מעמדה של התורה וחייבים לראות איך מגיעים עם המסר לתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כל כך צורם
אברך רגיל | 18-03-2018 21:48
ברור שכל מה שיש כאן זה פרסומת לבית המדרש של הרב נריה. לא סביר שאפילו ראש ישיבה אחד מסר שני שמות של אברכים מצטיינים. נו באמת. כל בית מדרש דואג לעזור לאברכים שלו בלי פרסומת ובלי גימיקים. שמור את הכסף של אחיך לעזור בלי פרסומת.
כל הכבוד לאחד לאחד
אברך לשעבר | 19-03-2018 12:41
לשמחתי זכיתי להכיר מקרוב את הפעילות של קרן אחד לאחד. אז לידיעתכם... א. הקרן לא פועלת מתרומה של אח של הרב נריה אלא מתרומות של הרבה אנשים טובים. ב. הרב יצחק נריה מוסר את נפשו למען הקרן כפשוטו רק בגלל שהוא מאמין שזאת המשימה של הדור. ג. חוץ מהרבה כאבי ראש ומחיר משפחתי ואישי כבד הרב נריה לא מקבל כלום מהקרן. ד. ראשי הישיבות אכן מוסרים את השמות של האברכים המצטיינים ואחד לאחד פועלת ללא הרף שהבחירה תיהיה הגונה ובהתאם למטרות של הקרן. ולסיכום לכל המלעיזים על אחד לאחד- סוף סוף יש יוזמה בציבור שלנו שבאה לעשות טוב, להרבות תורה ולהגדיל תורה בציבור הדתי לאומי וגם על זה אתם מלכלכים? במילה אחת- תתביישו.
2
שר כח על הרעיון אבל זו לא דרכה של תורה
משה | 18-03-2018 22:14
איזו פגיעה במידות של האברכים שהולכים הביתה עם הידיעה שהם מהמאה הטובים ביותר? זו לא דרכה של תורה למרות הכוונה הטובה.
3
אברכים מצטיינים
סתם אחד | 19-03-2018 0:21
ידוע הסיפור על נגיד אחד שהגיע אל הגראמ שך זצל בהצעה להקים כולל של 10 האברכים המצטיינים שיהיו ברבות הימים לגדולי הדור. הרב שך הוריד אותו מהרעיון ואמר לו שבגיל 25 אי אפשר לדעת מי יהיו גדולי הדור ואין סיבה לייאש את האחרים. ודוק.
4
קנו אברכים בכסף
עיר הקודש | 19-03-2018 6:46
המלגה מחייבת אותנו להגיע לכל כנס שמעצים את כוחו של רב זה או אחר... זו תורה וזו שכרה????
5
זה בחירה של אברכים מסוימים מישיבות מסוימות
אריק | 19-03-2018 10:27
אני מכיר הרבה מוכשרים וגדולי תורה שנהנים מיגיע כפיהם או בישיבות אחרות ששם קרן אחד לאחד לא שם. לא באתי לפגוע אבל יש עוד גדולי תורה בצבור הדתי לאומי פגשתי אותם בבחינות האחרונות של רב עיר לאחר שעברו 12 בחינות