החל מהחודש הבא: שבוע העבודה יקוצר - סרוגים

החל מהחודש הבא: שבוע העבודה יקוצר

שר העבודה והרווחה חיים כץ אישר היום צו הרחבה, במסגרתו שבוע העבודה יקוצר ל-42 שעות בכלל המשק. השינוי התקבל לאחר שמשרד האוצר הגיע להסכמים עם ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים- ויכנס לתוקף ב-1 באפריל

author-image
החל מהחודש הבא: שבוע העבודה יקוצר
  הגיעו להסכם. השר חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

בקרוב תעבדו פחות: שר העבודה והרווחה חיים כץ חתם הבוקר על צו ההרחבה הקובע כי החל מה-1 באפריל שבוע העבודה בישראל יקוצר בשעה, ויעמוד על 42 שעות בכלל המשק. האישור מגיע לאחר שהושגו הסכמות בין שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש.

הקיצור של שבוע העבודה יעשה ללא הפחתה בשכר, כאשר השכר השעתי יחושב על בסיס 182 שעות עבודה לחודש- במקום 186 שעות כפי שהיה נהוג עד כה. לצו יהיה משמעות גדולה יותר עבור אלו שמשתכרים בשכר מינימום שעתי, שיעלה כעת ל-29.2 שקלים לשעה בעקבות החישוב המחודש. עם זאת, הצו מעלה גם את שכרם של שאר העובדים במשרה מלאה, שיעבדו שעה פחות מדי שבוע- או יישארו בשעות העבודה הקבועות שלהם אך עם תוספת תשלום על ארבעת השעות הנוספות.

"משמעות המהלך היא העלאת התעריף השעתי, והגדלת ערך השעה לעובדים משכר המינימום" אמרו בהודעת דובר ההסתדרות. "בזכות השינוי הנוכחי, הישראלים יעבדו 50 שעות פחות בכל שנה קלנדרית, וזאת כאמור ללא הפחתה בשכרם".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הבטיח בחתימה כי ימשיך לפעול למען קיצור שבוע העבודה, שלטענתו צריך להשתוות למקובל ברוב מדינות העולם. "המהלך מקדם את האיזון הראוי בין עבודה לפנאי" טען "זהו צעד חשוב ראשון בדרך ליעד: להביא לכך ששבוע העבודה בישראל יעמוד על 40 שעות בלבד

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שעה בשבוע שהיא
מישהו | 12-04-2018 15:43
שעה בשבוע שהיא 4 שעות בחודש שהם 50 שעות בשנה שהם 500 שעות ב10 שנים שהם 5000 שעות ב100 שנה...