הלוחמת שקראה לפיטורי הרבצ"ר נשפטה לעונש קל - סרוגים

הלוחמת שקראה לפיטורי הרבצ"ר נשפטה לעונש קל

מעקב סרוגים. בעוד הרב צבי קוסטינר מודח מקורס רבנים צבאיים , לוחמת קרקל שקראה לפיטורי הרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים - יצאה בעונש קל מאוד ונשפטה לנזיפה

author-image
הלוחמת שקראה לפיטורי הרבצ"ר נשפטה לעונש קל
  (מתוך הסרטון של פורום הלוחמות)

מעקב סרוגים. בעוד הרב צבי קוסטינר מודח מקורס רבנים צבאיים , לוחמת קרקל שקראה לפיטורי הרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים – יצאה בעונש קל מאוד ונשפטה לנזיפה.

ביום שני פרסמנו בסרוגים כי לוחמת קרקל סמ"ר הדר מלמד, שהצטלמה לסרטון בו היא תוקפת את דבריו של הרב הצבאי הראשי, קצין בדרגת תא"ל לא תועמד לדין משמעתי משום שהיא חיילת מילואים. הערב, כנראה בעקבות פניית סרוגים, מסר דובר צה"ל כי היא נשפטה.

בסרטון שפורסם במוצאי שבת, נראית מלמד כשהיא לבושה במדי צה"ל ומקריאה מדבריו של הרב הצבאי הראשי שפורסמו לאחרונה. מטרת הסרטון של 'פורום הלוחמות' הוא " אנו קוראות לרבנים לרבנים המצוטטים בסרטון להתנצל מיידית על השתלחותם המבזה בנשים, חיילות ולוחמות צה"ל" ובהמשך, "אנו קוראים לממונים על העסקתם להעבירם מתפקידם באופן מיידי. חופש הדיבור אינו מצדיק חופש השיסוי. נשים מפסיקות לשתוק".

הצטלמה במדים וקראה לפיטורי תא"ל

ביום שני ניסינו לברר מול דובר צה"ל, כיצד לוחמת במדים מעזה לתקוף קצין בכיר בצה"ל, וביקשנו לברר את ההלכים המשמעתיים שננקטו נגדה. מדובר צה"ל נמסר לסרוגים כי "החיילת אינה בשירות סדיר, אלא בשירות מילואים". כששאלנו כיצד היא מצולמת עם כומתה ודרגות – מה שלא מאפיין שירות מילואים, השיבו מדובר צה"ל, כי ככל הנראה היא לבשה מדים של חיילת בסדיר לצורך הצילום.

לשאלתנו, האם ננקטו נגדה הליכים משמעתיים – השיבו בדובר צה"ל כי בגלל העובדה שהיא בשירות מילואים לא ננקטים הליכים נגדה.

הערב נמסר מדובר צה"ל כי מלמד, הנמצאת עדיין בשירות מילואים פעיל, נשפטה וננזפה על ידי מפקדיה. כאמור עונש קל מאוד.

דובר צה"ל הוסיף "השבוע נשפטה וננזפה משרתת המילואים בעקבות השתתפותה בסרטון המדובר, בניגוד לפקודות צה״ל. בעקבות האירוע חודדו בגדוד הנהלים בדבר התבטאות פומבית של אנשי צבא."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודקות. גאה בעוז רוחן - על מחשבותיהן ואמירתן
אחת, דעתנית ומצפוני | 11-06-2018 15:09
מגבה אותן, הן על מחשבותיהן, והן על אמירתן האמיצה, הכֵּנה, הנבונה.