הרבנים התאחדו; נגד הדחת הרב קוסטינר מהצבא - סרוגים

הרבנים התאחדו; נגד הדחת הרב קוסטינר מהצבא

עשרות רבנים מוכרים מהציונות הדתית, שגרו מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל היוצא נגד הדחתו החמורה של הרב קוסטינר בשל התבטאויותיו נגד שירות בנות בצבא. "ניסיון לסתום פיות"

הרבנים התאחדו; נגד הדחת הרב קוסטינר מהצבא
  הרב צבי קוסטינר (קרדיט: שלמון דורלכר ויקימדיה)

בעקבות ההדחה החמורה של הרב צבי קוסטינר מקורס הרבנים הצבאיים, בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת נגד שירות בנות בצבא, שגרו היום (חמישי) עשרות רבנים מוכרים מהציונות הדתית מכתב היוצא נגד הדחת הרב קוסטינר

המכתב, שהתפרסם ב'ישראל היום', נשלח לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, הרמטכ"ל איזנקוט וסגנו. עליו חתומים בין היתר רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, הרב דב ליאור ראש ישיבת ניר קרית ארבע, הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו תל אביב.

"הננו להביע מחאה על הדחתו של הרב צבי קוסטינר שליט"א", כתבו ראשי ישיבות. "כמי שמופקדים על חינוכם של בחורים, הרואים בשירות צה"ל זכות גדולה והשולחים את מיטב תלמידנו לשרת כחיילים קרביים וכרבנים צבאיים, הננו רואים בהדחה זו, ניסיון לסתום פיותיהם של רבנים וראשי ישיבות ולמנוע מהם מלמלא את תפקידם- להביע את דעת התורה בטהרתה".

עוד מסרו הרבנים, "הננו בטוחים כי ניסיון כזה לא יצלח והוא עלול להביא אך ורק פגיעה במעמדו של הצבא, פגיעה שאנו מצרים עליה מאד".

לבסוף ציינו את עמדת הרבנות הראשית לישראל לדורותיה, "השירות בצה"ל אינו מיועד לבנות, וכי שירות מעורב בצבא פוגע בקדושת המחנה. בזכות השמירה על קדושת המחנה וקבלת דבר ה' מפי נושאי התורה נזכה להתקיימות דבר ה': "כי ה' אלקיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויבך לפניך… ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך".

הרב קוסטינר שבשבועות האחרונים טען כי "צבא יהודי זה צבא בלי בנות", משמש כבר 25 שנה כרב קורס רבנים צבאיים במילואים ועומד בראש הקורס מאז היווסדו, לפני כעשור, במסגרתו הוא מתנדב כחודש וחצי בשנה במילואים.

מדובר צה"ל נמסר על הדיווח: "הרב קוסטינר נשאר בשירות מילואים ברבנות הצבאית, אך הוחלט שבעת הזו לא ישמש עוד כרב הקורס".

במקביל, חשפנו בתחילת השבוע בסרוגים, כי בעוד הרב הודח מצה"ל, לוחמת קרקל סמ"ר הדר מלמד, שהצטלמה לסרטון בו היא תוקפת את דבריו של הרב הצבאי הראשי, קצין בדרגת תא"ל לא תועמד לדין משמעתי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אוזלת יד של המנהיגים
דתי עצבני | 15-03-2018 13:34
התאחדו ?! הבעיה של המנהיגים היא שהם חזקים במכתבים במודעות בעיתון אבל מעבר לזה כלום. כבר זה הרב ה -5 (אאלט) שסותמים לו את הפה וכבר אז שלחו מכתבים ועשו מחאה ומה קרה ? כלום. על זה נאמר חוסר שפיות זה לעשות אותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה
2
תתאחדו
פ | 15-03-2018 13:50
הי רבנים תיתאחדו ולכו כולכם לעבוד אוכלי חינם עוד לא עבדתם דקה בחייכם.
3
רבנים??
טכסס | 15-03-2018 14:06
אילה אוסף של רבנים החושבים שהם המציאו את האלוהים ואת הדת. הם בורים לחלוטין והם לא יודעים את ואהבת לרעך כמוך. בושה למחנה הדתי שאלה רבני.
4
תגובות להדחת הרב
רפי | 15-03-2018 14:15
הרב קוסטינר זכאי להחזיק בדעותיו ולהתבטא במסגרות אישיות. ברגע שהוא ממונה על תפקיד במסגרת ממלכתית עליו החובה ללכת בעקבות דברי אחד העם שאמר הייה אדם בצאתך ויהודי באוהלך... או להסיק את המסקנות בעצמו.
5
כל הכבוד לרבנים !
שלומי בית אל | 15-03-2018 14:57
למה הרב זלמן מלמד לא חתם? האם יש לו הסכם עם הממשלה לא לצאת נגדה בתמורה לישיבה והבנינים שהם בנו למוסדותיו מכספי הציבור???
6
אשפת ביוב יש לבער! מי שיקום נגד בנות ישראל הלוחמות האמיצות ימוגר!!!!
תהילה בת הודיה | 15-03-2018 14:58
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7
התכוונת בנות ישראל
אורי | 15-03-2018 16:58
הלוחמות המושפעות... שהרסו כל צלם אישה שבהן והפכו עצמם ליצור מגעיל ודוחה שגם לא מועיל בתור לוחם
8
חוצפה ישראלית
רם | 15-03-2018 17:31
ממתי יש לרבנים זכות להתבטא כמנהיגים נגד החלטות להדיח קצין שכשל של צהל. הרב הצבאי אינו רשאי להתבטא כפי שהוא רוצה כמו כל קצין אחר.
9
מאכזב מאוד שאלה "הרבנים הציונים"
דודו | 15-03-2018 18:56
רב צבאי הוא קודם כל חייל אם הוא לא רוצה להישמע לפקודות צריך להדיח אותו ולהוריד אותו בדרגה כמו כל חייל שמסרב לפקודה. אף אחד לא מכריח אותו להיות בצבא
10
כל הכבוד לרב שמעז לומר את האמת שלו
אבנר | 15-03-2018 23:03
די כבר לסתימת פיות החד צדדית הזו. התקשורת מנסה לצייר את הרבנים כמזלזלים בנשים. שקר! הרבנים האלה הכי מעריכים ומכבדים נשים, הם פשוט נגד הערבוב בין נשים לגברים, בעיקר בצבא, בנעורים, כי זה מביא לחוסר צניעות מוחלט ביניהם ולפרוק התא המשפחתי בטווח הארוך. על מה בדיוק מדיחים אותו? על שהעז להיות חופשי בחופש הביטוי? חופש הדעה? וזו לא דעת יחיד, אלא של עשרות אחוזים מעם ישראל, עם אם הם מיעוט יחסי.
11
צבועים
שלום | 17-03-2018 19:51
לא התאחדו אותם רבנים כשתקפו את הרב שמואל אליהו. מסקנה: פועלים מתוך אינטרסים
12
הרב צבי מוסר נפשו על עם ישראל.
גיא | 19-03-2018 0:59
שלא יעבדו עליכם יש עוד סיבות למה הרב הודח מהקורס. הפמיניסטיות שהחלו לשלוט בצהל ביד רמה והאג'נדה אותה הם מחדירים לצבא, תתעוררו הם לא ביקשו רשות ואין להם מנדט לעשות זאת. אבל עובדים עלינו. עמי צריך לקלוט מה הולך ולראות שזה המקור להדחת הרב היקר שבאמת מוסר נפשו על העם.