ליברמן ניצח בנוקאווט, בנט בנקודות; החרדים הובסו - סרוגים

ליברמן ניצח בנוקאווט, בנט בנקודות; החרדים הובסו

כפי שהיה ברור מההתחלה, לא הולכים לבחירות. ומהמשבר או הפייק משבר כפי שכינה אותו בנט, אנחנו הולכים להארכה נוספת של חודשיים. ובכל זאת שווה לברר מי הרוויח מכל הפארסה

ליברמן ניצח בנוקאווט, בנט בנקודות; החרדים הובסו
  (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)

אז כפי שהיה ברור (לכותב שורות אלה) מההתחלה, לא הולכים לבחירות. ומהמשבר או הפייק משבר כפי שכינה אותו בנט, אנחנו הולכים להארכה נוספת של חודשיים. ובכל זאת שווה לברר מי הרוויח מכל הפארסה.

המנצח הגדול – ליברמן

המנצח הגדול של משבר חוק הגיוס הוא אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו, שמיצבו את עצמם כאלטרנטיבה חילונית ללפיד, וכימנית לליכוד. בסקר האחרון זה הגיע פחות לידי ביטוי, כשהמפלגה נחלשה. אבל מבחינת המשבר – היחיד שקיבל את מה שהוא רוצה זה ליברמן – חוק הגיוס לא יעבור במשמרת שלו, גם אחרי שהוא קיצץ ב90% ממה שדרשו החרדים.

המנצח הקטן – בנט

המבוגר האחראי של כל המשבר הזה היה נפתלי בנט. לאורך כל הסבבים הוא לא דרש כלום, אלא רק לרדת מהעץ ולחזור לנהל ממשלה יציבה. על הדרך הוא הספיק להוציא מהכלים את הליכודניקים שבהיגיון שלהם לדרישה לא לפרק את הממשלה יש משמעות של חתירה תחת הממשלה. אחרי המשבר הזה הבית היהודי חיזקה את הברית עם החרדים, והרוויחה נקודות אצל מתלבטים בין הליכוד לבין בנט.

המנצח הקטן – לפיד

יאיר לפיד שיושב בחוץ, יכול להינות מהמריבות בתוך הקואליציה. אמנם ליברמן מציב לו כעת אלטרנטיבה מימין, אבל אי הכניעה (הדי נדירה) של נתניהו לחרדים, לא תרמה לו ניצחון מוחלט. הוא זכה בנקודות, אך לא כמו שציפה. בינתיים הוא יתייבש עוד חודשיים באופוזיציה.

ללא שינוי – כחלון

משה כחלון לא לקח חלק משמעותי במשבר הנוכחי. במפלגתו רק רצו להעביר את התקציב, ואחרי שהחרדים התקפלו, גם הוא הוריד את התנאי שלו לתמיכה, והשאיר את הזירה למפלגות האחרות. הוא זכה בתקציב מוקדם שיתן לו שקט להתעסק במשבר הדיור, אך הפסיד נקודות בציבור החילוני שהיה רוצה לראות חזית יותר קשוחה מול החרדים. בסיכום – לא הרוויח ולא הפסיד.

המפסיד הקטן – נתניהו

עשרה ימים של טירוף מערכות פוליטי, עם דם רע בין השותפות הקואליציוניות הסתיימו ב… כלום. כולם חזרו לנקודת ההתחלה, במה שהיה יכול להימנע במילה אחת של נתניהו עוד בפורים, לפני שיצא לארה"ב. נתניהו כהרגלו יודע לסבך כל מה שיכול להיות פשוט. הוא נתפס כמי שרצה לפרק את הממשלה שלו והתחרט (זגזגן?), וכדרכו לא הצליח להכריע בדברים שזקוקים להכרעה. הפעם לא היה זה בג"צ שיציל אותו מעצמו, ולכן אין לו אפילו את מי להאשים.

המפסידים הגדולים – יהדות התורה

כשאתה מאיים באקדח ריק, לפחות תעשה מאמץ שזה ייראה רציני. ליצמן טיפס על עץ גבוה, הציב אולטימטום בלתי אפשרי, על הדרך סיבך את הרבי מגור ומועצת גדולי תורה בהחלטות נחפזות, בזיגזוגים, ובסופו של דבר התפשר לא רק על כך שחוק הגיוס יעבור בשלוש קריאות לפני סיום המושב, אלא גם צמצם משמעותית את החוק שלו עצמו. במושב הבא ליברמן כבר יעלה חוק משלו, בלי שליטה של החרדים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כמה שטויות... ליברמן נשאר עם 4. איזה ניצח.... זו כל הסיבה
לוי י. | 13-03-2018 21:11
ודגל התורה עם גפני הוכיחו שוב את המבט הרחוק הנכון שלהם
2
חוק הגיוס הזה גרוע מאוד!!! עם יעדי גיוס של למעלה משלושת אלפים בחורים חרדים הופכים את הספרדים לקנטוניסטים החדשים! נורא! איך החרדים יכולים לתת לזה יד? כל זה בשביל שחוק התקציב יעבור? בחורי ישיבה נמכרים עבור בצע כסף!!! זה חוק שמד למהדרין.
חוק הגיוס הזה גרוע מאוד!!! עם יעדי גיוס של למעלה משלושת אלפים בחורים חרדים הופכים את הספרדים לקנטוניסטים החדשים! נורא! איך החרדים יכולים לתת לזה יד? כל זה בשביל שחוק התקציב יעבור? בחורי ישיבה נמכרים עבור בצע כסף!!! זה חוק שמד למהדרין. | 13-03-2018 22:36
חוק הגיוס הזה גרוע מאוד!!! עם יעדי גיוס של למעלה משלושת אלפים בחורים חרדים הופכים את הספרדים לקנטוניסטים החדשים! נורא! איך החרדים יכולים לתת לזה יד? כל זה בשביל שחוק התקציב יעבור? בחורי ישיבה נמכרים עבור בצע כסף!!! זה חוק שמד למהדרין.
3
ליברמן ניצח בנוקאוואט? נו באמת, רק דאג לכיסא שעלו הוא יושב
עוד מעט נפל ממנו על גבול החסימה, בשביל מה האיש הזה הגיע לארץ? | 14-03-2018 5:15
האם האיש הזה יהודי בכלל? סתם שאלה, בסדר בסדר האתרים הדתיים, אין להם עם מה לבוא לציבור שלהם אז כותבים שטויות, בנט ליברמן כחלון ואחרים יצאו כאלה כלומניקים, נתניהו פשוט לש אותם עד דק ונתן להם להזיע, כולם הרי יודעים שבעת הזו אין לנתניהו מתחרה, בוודאי לא ממפלגות הלווין , בנט עם 6% מתאים לרשות ממשלה, תראו איזה אישיות כלומנקית עם זוגתו שקד שיודעים בדיוק את טיב יחסיהם מייצגים את הציונות הדתית, שימרחו לבנט הרבה הרבה מייק אף על הפרצוף והקרחת שלו, וישים עניבה וחליפה, מישהו שאל כמה עלתה לו, כאילו זה עושה את האדם, אותו הדבר זוגתו שקד, הצמד שבישל את הכל מאחורי הקלעים עם עיתונאי השמאל ולא נסק בסקרים. אלה יהיו ראשי ממשלה רק באתרים הסרוגים.
4
הכסף זה העיקר
סופי | 14-03-2018 6:23
אין תורה ואין מצוות העיקר כסף ותקציבים האדמורים ואמרנים ושרי התורה זה רק כיסוי לאמת לבנט ושקד יש את השמירה על ההיתישובת אבל מה ההשגים של החרדים חוץ מכסף
לי אין בעיה
מנחם | 14-03-2018 18:47
לאגודה ודגל יש בעיה שאין להם מה לימכור לבני הישיבות לא יהיה חוק שפוטר לומדי התורה אלא חוק של פשרה
ל-4, מבין את הבעיה שלך
אני | 14-03-2018 10:03
אין לך מושג מה זה עכרכים אמיתיים, מי שמדבר רק על כסף כנראה שזה מה שבראש שלו. שיהיה לך ברור שתלמידי הישיבה ילמדו תורה בין עם חק ובין בלי חק ולא משנה מה התוצאה. הם עשו זאת בגולה כשהגויים הצרו את צעדיהם והם יעשו זאת גם בארץ ישראל. רחמי עליך!
5
החרדים מפסידים?
יהודי | 14-03-2018 10:01
באתר דתי עושים חשבון על לומדי תורה? זה עניינם רק של החרדים???? לא ראיתי אצל הסרוגים רווח והפסד של החילונים אינם יודעים מהי קריאת שמע. משרד החינוך שהעומד בראשו דתי לא מנחיל מינימום של ערכי יהדות לתלמידי הממלכתי וכאן עושים חישובים על לימוד תורה?