חזל"ש: נמצא הפתרון שימנע את הבחירות - סרוגים

חזל"ש: נמצא הפתרון שימנע את הבחירות

אחרי שהיה נראה אתמול כי נתניהו הולך לפזר את הכנסת בגלל חוק הגיוס, כעת נראה כי נמצא המתווה שיוריד את ליברמן מהעץ הגבוה עליו טיפס. הכל תלוי כעת בנתניהו

חזל"ש: נמצא הפתרון שימנע את הבחירות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

במערכת הפוליטית מעריכים כי הסיכויים להקדמת הבחירות הולכים ופוחתים.

אחרי שהיה נראה אתמול כי נתניהו הולך לפזר את הכנסת בגלל חוק הגיוס, כעת נראה כי נמצא המתווה שיוריד את ליברמן מהעץ הגבוה עליו טיפס.

האפשרויות הן ויתור של החרדים על הצבעה בקריאה טרומית על חוק הגיוס, ודילוג לקריאה ראשונה (כהצעת חוק ממשלתית) במושב הקיץ של הכנסת, או לחילופין הצבעה בקריאה טרומית, כשנתניהו לא יפטר את השרה סופה לנדבר שצפויה להצביע נגד. בכך יידחה המשבר למושב הקיץ ועד אז מצפים להגיע להסכמות בין הצדדים.

בשני המקרים המשבר לא נפתר אלא רק נדחה כמה חודשים. כעת, הכל תלוי כעת בנתניהו, כשבסביבתו הקרובה אומרים כי הוא אינו רוצה ללכת לבחירות.

בקואליציה מנסים למשוך כמה שיותר זמן עד להכרעת נתניהו

בשל הניסיונות של הרגע האחרון למנוע בכל זאת את הבחירות, בקואליציה מנסים למשוך כמה שיותר זמן וסדר הזמנים במליאה השתנה:

16:00- פתיחת המליאה כרגיל ונאומים בני דקה של חברי הכנסת השונים.

16:30- העלאת שני חוקים של הממשלה- ספורט ורווחה להצבעה בקריאה ראשונה, יחד עם צווים של שר האוצר, בהמשך יעלו ארבעת החוקים שהגישו אתמול והיום סיעות האופוזיציה- מרצ, יש עתיד והמחנה הציוני לפיזור הכנסת, שקבלו את הסכמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהתנה זאת בעליית חוק הגיוס להצבעה.

במקביל, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בשעה 18:00 בערר שהגישה אתמול השרה סופה לנדבר כנגד החלטת הועדה להעביר את חוק הגיוס. לנדבר נחתה ב13:30 בשדה התעופה בישראל והגיע ישירות למשרדה. בערב תגיע לכנסת לכינוס הוועדה, שם היא צפויה לשטוח את טענותיה כנגד ההחלטה.

במידה והערר יידחה על ידי הממשלה, מה שצפוי להתרחש. ב- 20:00 (הערכה) יעלה חוק הגיוס להצבעה בקריאה טרומית במליאה ומייד אחריו לקראת השעה 21:00 יחלו הדיונים באופן רציף על חוק התקציב לקריאה שנייה ושלישית עד השעה 21:00 למחרת באופן רציף, כשההצבעות על החוק צפויות להתחיל רק מחר בערב. במידה ויתקצר הדיון, יוקדמו ההצבעות בהתראה של לכל הפחות שלוש שעות.

בתוך כך, למרות שחוק הלאום עבר הבוקר בוועדה לקריאה ראשונה, הוא לא נמצא על שולחן המליאה ולא צפוי לעלות להצבעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו