השרה גילה גמליאל: "לזמן את הרב אלי סדן לשימוע" - סרוגים

השרה גילה גמליאל: "לזמן את הרב אלי סדן לשימוע"

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, התייחסה לדבריו של ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב סדן וכינתה אותם 'חשוכים': "מן הראוי שיגיע לשימוע מול הגורמים האמונים על הסוגיה הזו"

author-image
השרה גילה גמליאל: "לזמן את הרב אלי סדן לשימוע"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, התייחסה הבוקר (שלישי) לדבריו של ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, שנחשפו בחדשות עשר.

בראיון שהעניקה הבוקר ל'אורלי וגיא', אמרה גמליאל: "מן הראוי שיגיע לשימוע מול הגורמים האמונים על הסוגיה הזו" וניסתה למתן את ההתלהטות של גיא מרוז, שקרא לשלול מהרב את פרס ישראל.

עוד היא אמרה כי "זו לא פעם ראשונה שאנו שומעים על דברים כאלה במכינה בעלי. המוסד עצמו והתלמידים שם לא צריכים להיפגע, זה היה לפני ארבע שנים ואולי הוא חזר בו מדרכו. בואו נראה מה יהיה בשימוע".

בתיעוד נראה הרב סדן בשיעור שהועבר לפני 4 שנים, כשהוא אומר: "הפשע שהפמיניזם המודרני יוצר הוא לחנך את האישה להיות עצמאית, להיות בלתי תלויה בבעלה, לדאוג שיהיה לה הכנסה מספיק טובה. מסרסים את היכולת שלה להיות אישה טובה ואימא טובה. זה אסון, זו טרגדיה – גם בעלה מפסיד וגם הדורות הבאים מפסידים".

הרב סדן המשיך ואמר כי "מחנכים אישה מגיל צעיר שהיא צריכה להיות עצמאית ומסרסים את הכוח הכי חשוב שיש לה – הכישרון והתבונה לבנות את הבית. עקירת הכוח הזה היא כמו צמחים שחותכים אותם בהתחלה ולא נותנים להם לצמוח", הוא מוסיף ומסכם: "אחר כך, מסכנה, היא מתחתנת, היא כבר בעלת מום".

בהמשך, הרב סדן, שמוביל קו נגד גיוס של נשים לתפקידי לוחמה, מבהיר שהחזית כוללת גם השתלבות נשים בתפקידים בכירים בשוק התעסוקה. "חלוקת התפקידים בין האיש והאישה היא שכל אחד צריך לעסוק במה שהוא מצטיין בו. היתרון היחסי של האיש היא לעמוד בכוחות גבורה ובאומץ מול מצבים מאוד קשים. זה לא משנה אם זה עם המאג במלחמה או במשרד האוצר מול מלביני הון. הכישרון של האישה הוא לבנות את השמחה, האור והשלמות בבית".

באותו שיעור, סדן גם פורס את משנתו בנוגע לקהילה הלהט"בית: "אברך סיפר לי שהוא ראה בת"א ספר ילדים שמתחיל כך: 'לדני יש אבא ואימא, לרינה יש אבא ואבא, לשלמה יש אימא ואימא – וכולם חברים'. אז אני מבין שיש להם בעיה, שחצי מהילדים בגן בלי אבא ואימא, או רק אבא או רק אימא או דברים הזויים יותר. אז כדי שהילדים האומללים האלה, שאין להם משפחה נורמטיבית, ירגישו טוב, אנחנו נהרוס את החינוך של הילדים האחרים".

סדן מסכם את עמדתו בנושא, כשהוא מתייחס, כמו עמיתו שהושעה על ידו, הרב לוינשטין, להומואים ולסביות כחולים במחלה: "צורת החיים הטבעית, הבריאה, הנורמלית זה איש ואישה שחיים ביחד. דווקא בתקופה שיש בה – לצערנו הרב, לבושתנו, לחרפתנו – הרבה יוצאים מהכלל, צריך לחזק עוד יותר את העמדה הזאת כדי שהמחלה לא תתפשט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
כפמיניסט מושבע, וכמי שמאמין שיש לחזק את מעמד האשה, אני מבקש לחזק את הרב סדן. אל תירא ואל תפיחת
י | 13-03-2018 11:34
נשים הן חכמות וחזקות אבל לא מאושרות כשהן מקבלות את התחרות של הגברים כמוטו של החיים.
2
גילה גמליאל נציגת האור הבולשביקי
ניקיטה | 13-03-2018 12:56
דמוקרטיה, חופש הבעת דעות. אלעק.
3
גמליאל היא אחת השרות היותר מיותרות שידעה מדינת ישראל
שי | 13-03-2018 12:56
פופוליסטית זולה שעוד עשור תמצא את מקומה הטבעי במרצ
4
'כמו עמיתו שהושעה על ידו'
דביר | 13-03-2018 14:05
כתב נחמד - אנא אל תוסיף משפטים לא חכמים.
5
גמלילאל חצופה שהשתן עלה לה לראש כי היא "שרה"
נעמי | 13-03-2018 14:57
החוצפה שאין כדוגמתה : גמליאל - אינך מגיעה לסוליה של הרב סדן - תתביישי על הדיבור הבזוי שלך. בעיני אינך שרה כלל וגם לא דואגת לותיקים מחפשת כותרות.
6
צריך להפריט את המכינה ואז שיגיד מה שהוא רוצה
יפה יוסף | 13-03-2018 16:46
המדינה לא צריכה לממן מכינות.
7
לעולם לא להיכנע לרשע. הרב סדן וכל רבני ישראל - עם ישראל מחזק את ידכם!
יהודי | 13-03-2018 19:49
.
8
מי היא בכלל ומאיפה היא צצה פתאום
א | 14-03-2018 4:34
אולי תמצא תעסוקה הוגעת הגברת הזו ולא תחפש צומי בתקשורת
9
אפשר להבין מי זו 'המדינה'?
ניק | 14-03-2018 9:23
מה שהרב אמר אלה דעותיו, ודעותיו של ציבור שלם שיש לו נציגות די משמעותית בממשלה. באיזו זכות מתנערים ממנו? מי האדון על הדעות הלגיטימיות??
10
רבני היהדות
Jirafa | 15-03-2018 17:21
מספיק עם יהודים חשוכי דעות גזעניים. ועם גניבות הקופה אולי האנטישמיים לא טועים? כדור שני לשואה, לא רוצה לחיות עם דת יהודית כזו.