מביך: צפו בשעשועון שלא ידע מהי בירת ישראל - סרוגים

מביך: צפו בשעשועון שלא ידע מהי בירת ישראל

במהלך שעשועון בטלוויזיה הארגנטינאית נשאלה השאלה: "תל אביב היא עיר הבירה של איזו מדינה?". אחד המתמודדים הדגיש שקיימת מחלוקת על התשובה הנכונה- והוביל לדיון בקרב ההפקה בנוגע למעמד ירושלים. צפו ברגע המביך

author-image
מביך: צפו בשעשועון שלא ידע מהי בירת ישראל
  השעשועון בארגנטינה שלא ידע כי ירושלים היא בירת ישראל (צילום מסך)

שאלה מביכה במיוחד: במהלך פרק של שעשועון הטלוויזיה הארגנטינאי "La Tribuna de Guido", המתמודדים שהגיעו לסיבוב הסופי נדרשו לענות על השאלה הבאה- "תל אביב היא עיר הבירה של איזו מדינה?".

צפו ברגע המביך: "תל אביב היא הבירה של איזו מדינה"?

כשהמתחרים התבקשו להציג את תשובותיהם, אחת המתמודדות ניחשה שמדובר בבירת איראן- וטעתה. מיד לאחר מכן המתמודד השני הציג כי רשם כתשובתו את ישראל, אך מיד הדגיש: "יש על כך מחלוקת". מגיש התכנית גואידו קאצ'קה הופתע ושאל למה יש על זה מחלוקת, וזכה לתשובה ברורה מצד המתמודד: "חלק אומרים- כמו טראמפ לא מזמן- שירושלים היא הבירה של ישראל".

התשובה הובילה לדיון נרחב בין קאצ'קה, שני המתמודדים, והפקת התכנית בנוגע למעמדה של ירושלים. למרות שהתשובה הייתה נגד האינטרס שלו במשחק, המתמודד עמד על שלו והתעקש כי מדובר בירושלים. לאחר כמה דקות המנחה עצר את המשחק וביקש לצאת לפרסומות "כדי שנוכל לעבוד על זה בקונטרול".

במשך דקות ארוכות הפקת התכנית בחנה מקורות שונים בנושא במטרה להגיע להכרעה בסוגיה. כצפוי, המפיקים לא הצליחו למצוא הוכחה רשמית לכך שתל אביב היא הבירה כפי שנשאל בשאלה. "בכל המקורות ירושלים מופיעה כעיר הבירה" אמר קאצ'קה למתמודדים. "אני לא יכול לתת תוקף לתל אביב בינתיים, כי אין לי מקור שמגבה שתל אביב היא הבירה".

לבסוף הוחלט לפסול את השאלה, לאחר שנמצא כי כל המקורות הרשמיים שנבדקו קבעו באופן ברור שירושלים היא עיר הבירה של ישראל. מגיש התכנית הפופולרית המשיך והתנצל בפני המתמודדים והצופים על המקרה המבייש. "השאלה לא הייתה תקינה" טען במבוכה. "התשובה הייתה צריכה להיות שתל אביב היא הבירה של אף אחת. בכל אופן אנחנו עשינו טעות. לא ציפינו לתשובה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד.
יפה יוסף | 06-06-2018 17:28
מנחה ישר דרך.
2
לא ירושלים ולא ת"א קיסריה היא בירת ישראל...
בוב מרלי | 15-08-2018 13:50
:)