בזכות שריון הנשים; מספר הח"כיות רשם שיא - סרוגים

בזכות שריון הנשים; מספר הח"כיות רשם שיא

לכבוד יום האישה אתר הכנסת מציג היום את הנשים שכיהנו בכנסת מיום כינונה. בכנסת העשרים, מכהנות 34 חברות כנסת- מספר שיא עד היום. במקביל, בכנסת הנוכחית מדירות חלק מן המפלגות נשים מרשימת המועמדים שלהן

author-image
בזכות שריון הנשים; מספר הח"כיות רשם שיא
  חברות הכנסת הנוכחיות (קרדיט: לשכת ח"כ עליזה לביא)

לכבוד יום האישה הבין-לאומי אתר הכנסת מציג היום (חמישי) את הנשים שכיהנו בכנסת מיום כינונה. בכנסת הנוכחית, מכהנות 34 חברות כנסת- מספר שיא עד היום. בנוסף, לראשונה יושבת בקבינט המדיני בטחוני שרה בממשלה, איילת שקד. אולם עדיין, שיעור הנשים בכנסת נמוך בהשוואה למרבית המדינות המערביות.

מן התרשים המצורף אפשר ללמוד על מספר חברות הכנסת שכיהנו בכל כנסת מן הכנסת הראשונה עד הכנסת העשרים, הכנסת הנוכחית.

כאמור, בשלוש השנים האחרונות של הכנסת העשרים מכהנות בתפקידן 34 נשים, שהן 28.3% מכלל חברי הכנסת, מה שמביא לכך ששיעור הנשים בכנסת זו- הוא הגבוה ביותר עד כה.

בכנסת מציינים, כי מנתוני האיגוד הבין-פרלמנטרי עולה כי שיעור הנשים המכהנות בכנסת העשרים מציב את ישראל במקום ה-51 בפרלמנט האירופי. הם מסבירים זאת בכך, שהעלייה בשיעור הנשים בכנסת היא חלק מתופעה המתרחשת במערכת הפוליטית בעולם כולו ב-30 השנים האחרונות: שיעור הנשים בפרלמנט באזורים שונים בעולם עולה בהתמדה מאז אמצע שנות ה-90, בעיקר בשל אימוץ שיטות שונות של שריון מקומות לנשים בבחירות- הפועלת גם בישראל.

לצד זאת, יש להוסיף את העובדה שבישראל יש מפלגות המדירות נשים מרשימות המועמדים שלהן: ש"ס, יהדות התורה וחלק מן המפלגות הערביות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין בזה גאווה שבנות ישראל לא עושות רצון ה'....
יניב | 09-03-2018 9:54
ונכנסות בית העבודה זרה הזאת שנקראת כנסת.