סדרת הרשת שתדבר על מה שלא העזו באולפנה• צפו - סרוגים

סדרת הרשת שתדבר על מה שלא העזו באולפנה• צפו

מונולוגים מהאולפנה: העיתונאית והמגישה אורית נבון, שגדלה על ברכי הציונות הדתית משיקה סדרת דוקו-רשת חדשה המעניקה הצצה נדירה דרך שיחות עם נשים, אל הסודות הכמוסים והאסורים של המיניות הנשית במגזר הדתי- צפו

סדרת הרשת שתדבר על מה שלא העזו באולפנה• צפו

שימו לב: התוכן הנ"ל מפורסם במדור 'סרוגות' ומיועד לנשים, הסרטון מכיל דיבור בוטה ומיני והצפייה היא על אחריות הצופות בלבד

העיתונאית והמגישה אורית נבון, שגדלה על ברכי הציונות הדתית משיקה סדרת דוקו-רשת חדשה בת ארבעה פרקים, החושפת את אחורי הקלעים של המיניות הנשית במגזר הדתי דרך שיחות עם בנות אולפנה לשעבר במטרה לפרק את הנושא שנחשב לטאבו במגזר הדתי, ולספק חומר למחשבה לדור העתיד של הנשים הדתיות.

"'את חייבת להתחתן בתולה', 'לשמור את עצמך לאחד והיחיד', 'ילדות טובות שומרות נגיעה', הן רק חלק מההכתבות של החברה הסגורה והשמרנית לנשות המגזר" מספרת יוצרת הסדרה אורית נבון "מטרת הסדרה היא לבחון איך החינוך הדתי באולפנות משפיע על תפיסת המיניות, ומה המחיר שנשים דתיות משלמות כשהן גדלות ב'חממה' כזאת. מובן שהנושא מורכב, ומן הסתם יש גם צדדים חיוביים לחינוך שמרני. היה לי חשוב להציג מגוון של נשים, כדי לפרק את המורכבות הזו באופן הכי אותנטי ומעניין שאפשר".

נבון, עיתונאית, במאית ומגישה בכאן דיגיטל, גדלה על ברכי הציונות הדתית והתחנכה באולפנת אמונה בבני ברק, שנחשבה למוסד יוקרתי ושמרן בציונות הדתית. כיום, "אם חייבים להגדיר, אני מגדירה את עצמי מסורתית", היא מסכמת.

ארבעת פרקי הסדרה יבחנו את הנושא מזוויות שונות, שיעלו על הפרק את הנושאים: שמירת נגיעה, חתונה, חינוך לצניעות, חינוך מיני במגזר ועוד. הסדרה 'מונולוגים מהאולפנה' – תפורסם בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן בהרצה, עם כתוביות בעברית ואנגלית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
דתיי המחמד מוצאים פרנסה קלה
רחל | 08-03-2018 16:53
כמה קל לזלזל בדרך בה גדלת. כמה חוכמה צריך למצוא אור. אבל בעקבתא דמשיחא החוכמה תהיה נעדרת...
2
הסדרה הבא: איך מחללים שבת ואוכלים חזיר בכיף.
י | 08-03-2018 17:17
ב״כאן״ עובדים קשה כדי לחלן אותנו. חבל שנותנים לזה במה. מי שחושב שזה ״קול״ לא להיות בתולה, מוטב שיראה סטטיסטיקה: ה״קוליות״ מתגרשות מהר, מאבדות את חיי המשפחה שלהן, ונשארות בגיל מבוגר בלי כלום. דיכאון אחד גדול. אלה ששמרו על בתוליהן נשארו שמחות ומאושרות, משפחות גדולות ולכו לראות איך מכבדים אותן בבית אבות. ממש ״קול״.
אני מכירה נשים נשואות שמוכות לצערי
אורה | 08-03-2018 23:49
החיים מורכבים
צודקת!
חנה | 08-03-2018 20:58
..
3
מביש מאד!
גם בוגרת אולפנא | 08-03-2018 23:55
שוב אתם נותנים במה למי שבגלוי יוצאות נגד מצוות ורוח התורה. הן מביישות גם את החממה האולפנא בה למדו, את חברותיהן וגם אותנו. ברור שהן הבועטות בערכי הדת, מדוע תתנו להם מקום???
4
למה אתם מפרסמים דברים נוראים כאלה?
א | 09-03-2018 10:51
זה ממש כפירה
5
אין מקום כלל לכתבה הזו בסרוגים
אחת | 09-03-2018 14:24
צר לי, חרדתם לשפל חמור. זה שהיוצרת מגדילה את עצמה כמסורתית, או זה שכתבתם הזהרה על תוכן הדברים, ממש לא נותן לגיטימציה להעלאת הדברים באתר שמגדיר עצמו דתי.
6
תודה לאל שיש לנו תורה עם הוראות
יפה יוסף | 09-03-2018 15:41
ברורות.זה בריאות הנפש.יש לך מחשבות ? לכולם יש הרבה מאוד מחשבות בכל עניין לכן יש תורה שמיישרת את המחשבות לדרך הנכונה והבריאה. בצעירות לא מבינים אלא מאוחר יותר .תודה לאל. בנות .תשמרו נגיעה ותהנו מהחיים.
7
גועל נפש
מרקוס | 10-03-2018 22:17
אני בכלל לא מתייחס לסדרה (וגם לא מתכוון לצפות בה). גועל נפש שאתם מעלים את זה. תתביישו.
8
לא אקטואלי להיום בשום צורה.
עדי | 10-03-2018 23:22
קל לראות שרוב המרואיינות הן בנו שחצו את גיל 35. הציונות הדתית עברה תהליכים מאז,היו מדברים על הכל ובצורה הפתוחה ביותר. יכולה לומר שבתור בוגרת אולפנה אני הולכת בגב זקוף עם צידה לדרך שקיבלתי ממורותיי האהובות. דיברו איתנו על הכל, וכיוונו אותנו לבחירה נכונה. זה לא אסור,זה פשוט עניין של טיימינג. כיו כל דבר בחיים. ובקיצור, די להכפשות.
9
בושה
בבוגרת | 11-03-2018 11:51
חבל שהאתר יורד למקומות כאלו.. אין לזה מקום באתר!
10
לא לעניין
לומדת באולפנה | 11-03-2018 17:50
היי, אני תלמידת כיתה יא ולומדת באולפנה. כואב לי, כואב לי על אתר סרוגים שנתן לגיטימציה לתוכנית כזו שמעבירה מסר ברור ומוטעה על בנות האולפנה. מעבר לכך דעתה של אורית על שמירת נגיעה אינו במקום, זו הלכה ברורה בדת ואינה קשורה ומחוייבת רק במסגרת האולפנה אלא מחייבת כל דתי באשר הוא. דתי שבוחר לא לקיים את שמירת הנגיעה זו בהחלט בחירתו אך עליו לדעת שהוא חוטא... אף אחד לא אמר שלהיות דתי זה קל ולכל אחד יש התמודדות משלו, שזה בסדר וטבעי. המקום של לדבר על זה אולי נכון ואמיתי, אך גברת אורית נבון עושה זאת בזלזול ופגיעה. ממש מהללת את החטא ומזלזלת בנשים שיושבות מולה. ולי יש שאלה אליה, איך גברת אורית יכולה לכנות את עצמה ליברלית ומקבלת שכל מילה שנייה שלה יוצאת נגד הדת?
11
לא מבין ממה אתם חוששים
דתי ולא רק לפי דעתי | 13-03-2018 20:12
לא מבין מה פשר האזהרה התמוהה בתחילת הכתבה. אפשר לחשוב שמוצגים בסרטון קטעיי פורנוגרפיה קשים ובוטים; מיניות היא לא מילה גסה
כל אחד והדקויות שלו .אני לדוג מנסה להשתמש בשפה נקיה
... | 18-03-2018 14:51
ולא להשפריץ החוצה כל מה שבא לי. אגב שמירת נגיעה לפני הנישואין דבר מדהים לחיי הנישואין. ככל שתשמרו על עצמכן יותר כך יכבדו אתכן יותר ...ומה עדיף בעל מכבד או בעל שעף על עצמו עד שימצא מישהי מכובדת ממך..
12
איכס, אתם פשוט פוקרות ומגעילות, תפסיקו להתעסק
ע | 21-05-2018 20:11
בענינים אינטמיים של הציבור שלנו, חאלס!!, אתם רוצים לדבר על שלכם, בכבוד! לא על שלנו!! בעזה תיגמר כבר הרישעות שלכם