יובל דיין לסרוגים: "גאה להיות אישה יהודייה, שומרת מסורת"

יובל דיין לסרוגים: "גאה להיות אישה יהודייה, שומרת מסורת"

עם המון צניעות, שקט מהפנט וקול עדין הזמרת והיוצרת יובל דיין הצליחה להפוך לאחת הזמרות המצליחות בתעשיית המוזיקה הישראלית. בראיון מיוחד לסרוגים מספרת דיין לכבוד יום האישה על הדרך המסקרנת שעברה מאז ''דה וויס'', ההחלטה לשמור שבת ועל יצירת האלבום השלישי והמפתיע שבדרך

"גאה להיות אישה יהודייה" | יובל דיין בראיון לסרוגים
  (צילום: טל עבודי)

בזמן שלאורך ההיסטוריה נשים מאמינות שכדי להישמע ולשנות צריך להילחם בקול, במחאות ובפרובוקציות. הזמרת והיוצרת יובל דיין מצליחה להוכיח שדווקא מים שקטים חודרים עמוק. עם המון צניעות, שקט קסום וקול עדין יובל הצליחה לשבור את תקרת הזכוכית ולהפוך לאחת הזמרות המצליחות בתעשיית המוזיקה בישראל שמורכבת ברובה מגברים.

"על אף שגדלתי בבית שבו לא הכרתי מציאות של אפליה בין גברים ונשים, יום האישה עבורי הוא יום של חוזק ועוצמה" מספרת דיין לסרוגים "חושבת שזו שליחות גדולה שלי כזמרת להשמיע את הקול הזה ביום משמעותי כזה, עם כל האפליות וההטרדות המיניות ברקע".

איזו אישה מעוררת השראה עבורך?

באופן מפתיע אך מתאים לדמותה להפליא, בוחרת יובל בזמרת הבריטית אדל, שרק לאחרונה החליטה להפסיק את מסע ההופעות המצליח שלה– לטובת המשפחה והבריאות שלה "היא הולכת עם הלב שלה ולא מפחדת לבטל הופעות, כשהיא לא מסוגלת לעמוד בזה" מסבירה דיין את הבחירה.

השראה עבורה  (צילום: שטארסטוק)

על אף גילה הצעיר, יובל לאורך כל הקריירה המוזיקלית שלה הצליחה לעמוד על שלה, גם כשהסביבה התקשתה לקבל או להבין אותה. החל מאותה החלטה דרמטית לפרוש מ"דה וויס", רגע לפני הגמר הגדול- היא המשיכה לשמור הסגנון הייחודי שלה בלי 'להתמסחר' וכמו לא מעט אמנים מצליחים, כמו: עומר אדם, עידן עמדי ונתן גושן גם היא החליטה לא להופיע בשבת על אף הפיתוי הגדול וההכנסה שעומדת מאחורי זה.

"לפני שנתיים קיבלתי את ההחלטה לא להופיע בשבת" מספרת דיין לסרוגים "השבת היא איזון עבורי, ולדעתי זה מאוד טבעי והגיוני לנוח בשבת. גם אנשים שלא שומרים אותה במלואה אוהבים להוריד הילוך ולנוח בה, זה יום של משפחה".

כשהחלטת לא להופיע בשבת, עלו חששות שזה יפגע בקריירה שלך?

"להיפך, אני מאוד גאה להיות יהודייה שומרת מסורת. חגים ושבתות אלו הם בשבילי רגעים בהם ממלאים מצברים".

"גאה להיות יהודייה שומרת מסורת" (צילום: אוהד רומנו)

תוך חמש שנים בלבד, הפכה יובל דיין מהמתמודדת הצעירה ב"דה וויס" לאחת מהזמרות והיוצרות המצליחות ומוערכות בתעשיית המוסיקה בישראל. אלבום הבכורה שלה "לאסוף" הגיע למעמד פלטינה וזיכה אותה בשלל תארים ביניהם: אשת השנה במוזיקה, ו”תגלית השנה“. גם אלבומה השני "לבי ער" זכה להפוך למוצלח לא פחות והגיע תוך חודשיים בלבד למעמד של אלבום זהב.

במבט לאחור היית ממשיכה עד הגמר ב"דה וויס"? או אולי בכלל מוותרת על שלב הראליטי? 

"לא הייתי משנה דבר בדרך שעברתי, אני מאוד גאה לעמוד מאחורי כל ההחלטות שלקחתי בחיי. "דה וויס" היתה חוויה אכן מטלטלת עבורי, אך זכורה אצלי מאוד לטובה".

מניסיונך, היית ממליצה לזמרות וזמרים צעירים ללכת לריאליטי?

"אינדיבידואלי לחלוטין וקטונתי בעניין הזה".

בימים אלה היא עובדת על אלבומה השלישי, ממנו כבר שחררה את הסינגלים "תשאל את המים" שהפך ללהיט ענק ובתחילת השבוע הנוכחי היא השיקה את הסינגל "הסוף הטוב הזה", שכולו תפילה מיוחדת ונוגעת, אותה כתבה והלחינה. בשיר ניתן לשמוע ציטוטים כמו "עד אשר סוף כל מעשיי יהיו במחשבה תחילה, עד שכתר גאוותי הבוהק ישמט.. " כיוון מוחלט ושונה המעיד על בגרות וקירבה מיוחדת לשורשים והמקורות.

"באלבום השלישי אני משתדלת לדבר ממקום יותר כנה, פתוח ואמיתי" חושפת יובל "משהו בי יותר בוגר ומגובש בו, דרך המוזיקה אני מצליחה לסכם תקופות ולהתקדם הלאה תוך בניה חדשה ויציבה".

מה את מאחלת לעצמך להמשך הדרך? 

"שאזכה לזהות את עצמי גם בעוד 30 שנה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כיף גדול
עמית | 08-03-2018 13:46
השירים של יובל דיין הם כיף גדול והרבה מעבר הם התכנסות פנימה אל הנפש, חלקם מהשירים שלה לרוב בשבילי זה להוציא ממעמקי הנפש צלילים ומילים שלא קל להגיד ותיאורים שקולעים בול, חייב להגיד שזה לא קשה למצוא את המסורת ואת הדת בשירים שלה, גם שירי האהבה נקרא להם, הם לא שירים פשוטים, אלא הם שירים שמשקפים המון מהנפש היוצרת ומשתמעות לכמה כיוונים, כל כך שמח שיש לנו משהו מאוד אמיתי ולא מוחצן כמוהה בתור זמרת ויוצרת, שיכולה להעניק לכולם יצירות לא פשוטות אך נעימות. לא רוצה להישמע כפייתי אבל משמח אותי מאוד לשמוע שהיא בחרה בדרך המסורת.
2
אין היא מדהימה
אלחנן | 08-03-2018 15:14
בלי עין הרע שיהיה לה רק בהצלחה
3
גאוה גדולה .מעריץ אותך .
הרצל | 08-03-2018 16:08
כל הכבוד
4
יובלי מותק
תפארה | 08-03-2018 23:35
אין עליך בעולם את מלכה אמיתות הייתי בהופעה שלך לפני חודשיים עם הבת שלי ( שאפילו זכתה לאלפי,) הרבה בהצלחה עם האלבום החדש!
5
.
אביה | 09-03-2018 0:46
מדהימה❤ לא מפסיקה להעריץ את מה שהיא ומה שיש בה!
6
❤❤
❤ | 09-03-2018 10:34
❤❤❤❤❤
7
בשתי מילים: כל הכבוד!
אוראור | 24-07-2018 20:39
בחמש מילים: כל הכבוד - ושהשם ישמור אותך!!!!!!!!
8
פשוט מלאך
אופיר מעברי | 14-08-2019 11:31
זמרת ענקית אישה מדהימה ישר כח בהצלחה בדרכך.
9
מלכה!!
ירושלים לנצח | 14-08-2019 13:03
בהצלחה.