הרב מדן תוקף: "הדתה? אף חילוני לא נהיה דתי בצבא" - סרוגים

הרב מדן תוקף: "הדתה? אף חילוני לא נהיה דתי בצבא"

הרב יעקב מדן השתתף בפאנל בנושא מקומה של הדת בצבא: "איך הגענו למצב שכל פעם שמזכירים את מורשת ישראל, את הקדוש ברוך הוא, זה משויך למפלגה דתית?"

author-image
הרב מדן תוקף: "הדתה? אף חילוני לא נהיה דתי בצבא"
  (צילום: אורן נחשון/פלאש90)

ראש ישיבת 'הר עציון', הרב יעקב מדן, השתתף היום (שלישי) בפאנל שעסק בנושא 'מקומה של הדת בצבא הישראלי' והאשים את התקשורת בחרחור ריב בין הציבורים השונים בישראל.

בפאנל, שנערך במסגרת כנס שדרות לחברה המתקיים במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות, אמר הרב מדן: "המקצוע של קצין חינוך הפך להיות מקצוע פוליטי. שם החלו הבעיות. אחר כך היה הסיפור של הפיכת השילוב הראוי לשירות המשותף, והיו לדבר הזה מטרות, כאשר כל מיני גורמים שהיו מחוץ לצה"ל התערבו. הרמטכ"ל הנוכחי החזיר את החינוך למפקדי היחידות ואמר להם שהם יעסקו בזה, שהם יעבירו שיעורי חינוך. משבוע הבא אני צריך לתת שיעורי מור"ק בגוש עציון למפקדי צה"ל, על סיפורים מהאזור".

הרב מדן הוסיף כי "לערבים היום ברור לחלוטין שאין להם שום סיכוי לנצח אותנו, הדבר היחיד שיש להם בגללו סיכוי לנצח אותנו הוא תסמונת קורי העכביש. צריך לדעת את זה, האווירה הזו שמייצרת התקשורת כאילו כולנו נלחמים אחד בשני מייצרת מלחמה. הם בונים על הדבר הזה. מדינת ישראל תחזיק מעמד רק אם היא לא תהיה קורי עכביש".

הרב מדן החריף את הטון ותהה: "איך הגענו למצב שכל פעם שמזכירים את מורשת ישראל, את הקדוש ברוך הוא, זה משויך למפלגה דתית?". לדבריו, "ישבו איתי מאות קצינים ואף אחד מהחילונים שבהם לא נהיה דתי. כמה חילונים נהיו דתיים בגלל הצבא? בואו תבדקו כמה הנוער שלנו הפך להיות חילוני ואז תבינו איפה באמת יש בעיה".

הרב מדן קרא "להפסיק לעשות מכל ברכה אקט פוליטי".

בהמשך התייחס גם לסוגיית שילוב הנשים בצבא ואמר: "הסיפור הזה של נשים בצבא, הסיפור הזה איננו נכון. מה שאנחנו דורשים זה כמו שבבריכה ובחדר כושר ישנה הפרדה, ככה אנחנו דורשים גם בצבא, כי על פי התורה שלנו אין לנו אפשרות כזו. בקורס חובלים לדוגמה, אין לנו אפשרות לשרת היום בגלל שהכל מעורב. אין לנו שום עניין להדיר שום אישה מהצבא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
באמת?
חילוני | 06-03-2018 16:31
אני מכיר 2 חילונים שהפכו חרדים במהלך השירות הצבאי.
נו, גם באזרחי. אין הדתה בצה"ל, כשם שאין חילון.
מה שנכון נכון | 06-03-2018 19:42
צהל סה ראי של החברה היהודית,
2
אני מכיר אלפיים דת
יוסי | 06-03-2018 17:25
רוב הדתיים מתקלקל